FS1 drejeventil vil ikke starte ?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Karacuja

FS1 drejeventil vil ikke starte ?

Indlæg af Karacuja »

Hej.

Min fars FS1 K1 drejeventil, kunne køre da den blev sat i gemmerne.
Men efter de 30 år stille, havde cyllinderen sat sig.
Så jeg købte et cyllindersæt med grafit stempel ved t-hansen.

Men Knallerten vil ikke starte. Jeg har haft renset karburatoren.
Jeg vil høre om nogen har idér til en løsning ?

På forhånd tak :)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: FS1 drejeventil vil ikke starte ?

Indlæg af strynboen »

har du smurt den godt i cylenderen,,så den suger godt,,men måske skal der være olie i drejeventil huset,,for at tætne lidt ekstra,,her i starten,,du kan give den nogle tryk med smørekanden,,ind i kaburatoren,,eller bedre tag lige den af,,og smør ind til skiven,,ellers er det den lange vej,,,får den bensin,,,er tændingen rigtig,,er der defekter på teknikken,,ellers prøv at søge på drejeventil,,og find lidt inspiration
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Karacuja

Re: FS1 drejeventil vil ikke starte ?

Indlæg af Karacuja »

Jeg fik den faktisk igang så den stod i 5-6 sek.
Men så kommer der en damp af benzin ud af luftindtagelsen.
Men jeg har været inde ved pakningerne ved drejeventilen,, og de ser fint ud.

så jeg må indrømme jeg er lidt på bar bund ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: FS1 drejeventil vil ikke starte ?

Indlæg af strynboen »

det betyder nok ikke noget at den skyder blandingen ud,,i det den stopper,bare den ikke blæser ud hele tiden.prøv at skrue kaburatoren af, lad bensin slange og alt sidde på,,,,tænd fgor bensinen,og blæs ind gennem den,med trykluft,,så skal der stå en sky af bensin blandet luft ud af den,,prøv i et halvt minut,,så du er sikker på at der kommer bensin frem,også når bensinen bliver brugt,,der er tit nok til et kort øjeblik,,men den skal kunne blive ved.
ps det skal forsøges uden for,,det er brandfarligt,,så pas på
tændingen er et svagt punkt,,så vær sikker på at den virkelig tænder godt
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: FS1 drejeventil vil ikke starte ?

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Velkommen her på forum :D

Tro at du skal prøve at give platinet en let strøg med et stykke fin kornet sandpapir så evt ir kommer af dem og hvordan ser magneterne på svingfhjulet ud er de rustne så rens dem også,,, der kan måske også være lidt ir inde ved drejeskiven ,,, lidt WD 40 eller lignede ind til den for at bløde det lidt op ????,,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Karacuja

Re: FS1 drejeventil vil ikke starte ?

Indlæg af Karacuja »

Tak for idérne som jeg skal have afprøvet.

Men har lige et enkelt spørgsmål, inden jeg begynder at skilde tændingen ad.

Hvordan skal drejeventilen stå i forhold til indsluningshuldet - når stemplet er i top?
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: FS1 drejeventil vil ikke starte ?

Indlæg af FS1originalen »

Der er sikkert nogen der kan en detaljeret indstillingsbeskrivelse, men i princippet skal drejeventilen være åben (og suge ind) mens stemplet kører opad, og lukket når stemplet kører nedad.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"