Tænningsproblem.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Tænningsproblem.

Indlæg af Kim B S »

Hej Alle.
For et par dage siden, ville jeg lige finindstille platinderne på min Yamaha, da jeg ikke synes at den gik helt perfekt. :lol: Da jeg så var færdig, ville jeg lige hurtig løbe den i gang. :wink: Da jeg så slap koblingen, lød det som om der kom gnister nede i tændings-systemet, og motoren kom ikke i gang. :lol:

Jeg tænkte så at det måske var konsensatoren som var brændt af. :o Kan det passe? :?: Eller er det noget helt andet? :?:

Jeg har ikke været ude for problemet før. :o :shock:

Jeg har to sæt nye Daiichi Platinder de japanske, og ligeledes to nye Daiichi konsensatore på lager og har også købt en svinghjulsaftrakker. Jeg håber jeg kan klare problemet med det. :wink: :D

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
bonde søren
Fuldblods knallert
Indlæg: 399
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 17:20
Kontakt:

Re: Tænningsproblem.

Indlæg af bonde søren »

yes det er kondensator der er stået af den er nærmest brændt over indeni så gnisten ikke kan komme videre så den springer dernede start med at skifte den og se hvad der sker ;D held og lykke
fuskeren
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tænningsproblem.

Indlæg af strynboen »

prøv lige at se ind ,når den køre,,hvis der danser gnister lystigt derinde,,er kondensatoren gået,,min har også lige brændt den af,,jeg har midlertideligt monteret en støjkomdensator fra elværktøj.på føde ledningen til tændspolen,,den skal hedde 0,22 pf-400 v,,så kan man køre.jeg sætter en samlingpå ledningerne der hvor den orginale sad,,og montere så den nye ved tændspolen,,så er den hurtig at skifte,, tror at de har svært ved at tåle temperaturen dernede i motoren,,håber at de nye benny arbejder med at få hjem er bedre end dem vi køre med nu,,der er mange som har vrøvl med dem
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Tænningsproblem.

Indlæg af strynboen »

hov kondensatoren gør det at den udligner lidt af spændings forskellen,,og samtidig akkumulere lidt til næste opladening af tændspolen,,så den gør mere end at fjærne gnistdannelsen,,den forstærker også impulsen..når man først får en kvalitets kondensator i kan den holde i mange år,,
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Tænningsproblem.

Indlæg af Kim B S »

Hej Alle.
Tak for hjælpen. :D Der er nu kommet gang i den igen, bare ved at indstille platinder igen, og sætte et andet tændrør på. Desvære havde jeg kun et lettere brugt NGK. Men den køre, og der er ikke skiftet platinder eller kondensator. :D Men jeg kan ikke forstå hvis jeg allerede har slidt et Bosh Platin tændrør op. :lol: Men den køre godt nok bedre nu. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"