Kickstarteraksel

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Kickstarteraksel

Indlæg af Jman »

hey igen igen

Kickstarteraksel skal den bare sidde løst så den lige er til og pille ud ... synes det virker lidt forkert .. men kan ikke rigtig se nogen måde til og gøre den fast . havde skrevet med nogen om det .. men det var inde under et andet spørgsmål
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kickstarteraksel

Indlæg af Kai »

Ja, den sidder bare løst i motorblokken. I med den og vrid returfjederen over på sin "pind" mere er der ikke i det.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: Kickstarteraksel

Indlæg af Jman »

ok .. synes bare det var for simpel ... havde problemer med at den ikke ville tage fat .. før jeg skilte den ... og synes ikke der var noget skidt i klemme ... den tykke tap skal ikke være et bestemt sted eller noget ... og så den tap eller låse halløjsa heller ikke ... undskyld udtrykkene .. kan ikke lige fagudtrykkene :-) så det er måske lidt svært og forstå .. he he
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kickstarteraksel

Indlæg af Kai »

På selve akslen i den ende der går ind i motorblokken, er der en "stopklods" det er sikkert den du mener med "den tykke tap". Når du sætter det hele ind i motorblokken, skal den vende mod "kl 9" når du så drejer akslen med uret, vil du se hvorfor, så går den nemlig mod en stopklods i blokken, og det er positionen den er i, når kickstarteren er oppe. Den lille fjederting der sidder rundt om startertandhjulet skal så passe ind i et lille hak i blokken. Så er det kun at vride returfjederen på plads, så sidder den som den skal.

PS. Kan se du er fra Lindholm, jeg bor 20min kørsel derfra hvis du vil have hjælp ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: Kickstarteraksel

Indlæg af Jman »

ok ... tror jeg forstår hvad du mener ... så prøver lige først .... man skal jo ikke opgive så nemt .. men takker da for tilbuddet .. skal nok skrive hvis jeg går hen og river alt mit hård af ... eller inden jeg rykker det sidste af :-) he he ja kan se på postnummeret at det ikke er så langt væk
Brugeravatar
Jman
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 20. feb 2008 16:13
Kontakt:

Re: Kickstarteraksel

Indlæg af Jman »

det fungerede .. 1000 tak for hjælpen ... men det løste så ikke det første problem jeg havde .. den tog ikke ved .. men løste det ved at tage en anden gearaksel jeg havde fra en anden mort og satte på .. så nu fungerer det ... tror den der sad derpå var for slidt plus synes der var for meget slør i tandhjulet ..
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"