2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Som overskriften siger...
Jeg har 2 yamahaer hjemme til lidt rep.. de har begge:
standard f5b cylinder
10 mm org mikuni
6,5 mm boreplade
12-13 tands
ny yb1 udstødning på begge
tænding står nøjagtig ens ca 0,35 mm = 1.8 mm før top (målt ud med skydelære og tændingspistol)
den bedste kører rimelig godt og trækker 1,2,3 pænt ud, og 4 skal helst ikke gå for meget op ad bakke
den dårlige kan dårligt slæbe 3. gear med mindre det er lige vej og 4 er kun til at stoppe den med
Jeg har prøvet at sætte komplet karburator (inclusiv spjæld m.m.) fra den bedste over på den sløve, men det er det samme. de kører med 110
dyse begge 2
jeg har testet kompression med måleren vist herunder, og den bedste laver lige under 120 PSI og den sløve laver 90 PSI.
så er mit spørgsmål, kan det være den lavere kompression der sløver så meget ? eller skal jeg kigge efter andre ting ?
det skal siges at hvis jeg bare lige gasser op, så er den gode MEGET hurtigere oppe i omdrejninger.
begge tændrør ligner nogenlunde "kaffe med fløde"
Håber på lidt god feedback, da jeg ikke har så meget styr på lige denne del af yamaha'erne
Jeg har 2 yamahaer hjemme til lidt rep.. de har begge:
standard f5b cylinder
10 mm org mikuni
6,5 mm boreplade
12-13 tands
ny yb1 udstødning på begge
tænding står nøjagtig ens ca 0,35 mm = 1.8 mm før top (målt ud med skydelære og tændingspistol)
den bedste kører rimelig godt og trækker 1,2,3 pænt ud, og 4 skal helst ikke gå for meget op ad bakke
den dårlige kan dårligt slæbe 3. gear med mindre det er lige vej og 4 er kun til at stoppe den med
Jeg har prøvet at sætte komplet karburator (inclusiv spjæld m.m.) fra den bedste over på den sløve, men det er det samme. de kører med 110
dyse begge 2
jeg har testet kompression med måleren vist herunder, og den bedste laver lige under 120 PSI og den sløve laver 90 PSI.
så er mit spørgsmål, kan det være den lavere kompression der sløver så meget ? eller skal jeg kigge efter andre ting ?
det skal siges at hvis jeg bare lige gasser op, så er den gode MEGET hurtigere oppe i omdrejninger.
begge tændrør ligner nogenlunde "kaffe med fløde"
Håber på lidt god feedback, da jeg ikke har så meget styr på lige denne del af yamaha'erne
- Vedhæftede filer
-
- DSCN0666.JPG (161.02 KiB) Vist 10106 gange
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Hej Morten B.
Der er ingen tvivl om at kompressionen har stor betydning for hvor meget træk der er i knallerten. Har de ikke to forskellige toppakninger? Der findes jo flere forskellige. Den hel tykke og den kobberpakning som mange bruger, og så findes der jo også en i aluminium som er noget tyndere, Ellers synes jeg at det lyder meget mærkelig. Men jeg ved jo selvfølgelig heller ikke alt.
Hilsen Kim.
Der er ingen tvivl om at kompressionen har stor betydning for hvor meget træk der er i knallerten. Har de ikke to forskellige toppakninger? Der findes jo flere forskellige. Den hel tykke og den kobberpakning som mange bruger, og så findes der jo også en i aluminium som er noget tyndere, Ellers synes jeg at det lyder meget mærkelig. Men jeg ved jo selvfølgelig heller ikke alt.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
samme tynde toppakning, jeg er ved at blive idiot på den... det ender med jeg må prøve og bytte cylindersættene om....
Alle bud er mere end velkomne
Nu tager jeg dog lige en lille pause fra dem og roder lidt med min egen 75'er (som HELLER ikke kører som den skal )
Alle bud er mere end velkomne
Nu tager jeg dog lige en lille pause fra dem og roder lidt med min egen 75'er (som HELLER ikke kører som den skal )
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- Henrik Fs1
- Gummi rocker
- Indlæg: 944
- Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Er næsten sikker på det er stempel ringene der er slidte i den sløve, eller cylinder er meget slidt, eller stempel der er for lille iforhold til cylinder.. Alt disse fejl gør at der er meget lavere kompresion.. Den sløve, er det næsten sikker stempelt er sort på sidderne
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
hej Morten
jeg er helt enig med Henrik
Kompresion er en af de aller vigtigste ting mht. trækkraft
så ud fra din beskrivelse tror jeg også på slidt cylinder / stempel
jeg er helt enig med Henrik
Kompresion er en af de aller vigtigste ting mht. trækkraft
så ud fra din beskrivelse tror jeg også på slidt cylinder / stempel
Mvh
Frandsen
Frandsen
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Har du prøvet at måle på udstødningsportene
Er den ene cylinder portet opad nå den jo i sagens natur lukke senere og derfor ikke opbygge den samme kompression. Det giver omdrejninger, men ikke trækkraft.
Jeg har selv lige monteret en "helt straigt" F5B cylinder, og må indrømme at min 75'er blev det sløveste apparat jeg længe har prøvet... Den blev filet 1mm opad og en smule i bredden og kører nu hæderligt.
Mener at ca. 28 - 28,5 mm fra top af cylinder til top af udstødningsport er det "oprindelige.
Erik
Er den ene cylinder portet opad nå den jo i sagens natur lukke senere og derfor ikke opbygge den samme kompression. Det giver omdrejninger, men ikke trækkraft.
Jeg har selv lige monteret en "helt straigt" F5B cylinder, og må indrømme at min 75'er blev det sløveste apparat jeg længe har prøvet... Den blev filet 1mm opad og en smule i bredden og kører nu hæderligt.
Mener at ca. 28 - 28,5 mm fra top af cylinder til top af udstødningsport er det "oprindelige.
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Jeg har ikke målt porten, men den ser ikke umiddelbart ud til at være blevet slebet op.
til gengæld tror jeg fejlen er fundet... vil lade billederne tale for sig selv !
til gengæld tror jeg fejlen er fundet... vil lade billederne tale for sig selv !
- Vedhæftede filer
-
- DSCN0668.JPG (123.21 KiB) Vist 9957 gange
-
- DSCN0669.JPG (109.14 KiB) Vist 9958 gange
-
- DSCN0670.JPG (149.14 KiB) Vist 9957 gange
-
- DSCN0673.JPG (70.06 KiB) Vist 9956 gange
-
- DSCN0679.JPG (168.28 KiB) Vist 9957 gange
-
- DSCN0680.JPG (137.2 KiB) Vist 9957 gange
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Jeg tror også du har fundet fejlen...
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)
Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Der var den
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
detr er altid så åbenlyst når først man lige får det hele set an :O
lig som da jeg troed min motor var utæt, da jeg troed det var olie..
men det var karbu'en der sto lidt benzin ud af når nu den stod skrå på støttefoden
den kunne så lige præcis rende over mod midten af blokken
en slibning af svømmeren og en lille justering.. og det hele var løst
men godt dit problem er løst
lig som da jeg troed min motor var utæt, da jeg troed det var olie..
men det var karbu'en der sto lidt benzin ud af når nu den stod skrå på støttefoden
den kunne så lige præcis rende over mod midten af blokken
en slibning af svømmeren og en lille justering.. og det hele var løst
men godt dit problem er løst
MvH
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Alex
Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på
desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Godt set Sherlock Tror du er på sporet
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
hehe... ja ikke så må jeg lige høre ejeren om vi skal til cylinderservice eller vi skal handle noget nyt et andet sted.FS1originalen skrev:Godt set Sherlock Tror du er på sporet
Erik
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Jeg har stadig den nyudborede til 250 hvis det var noget.
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
skulle du så ikke bare sende dem begge to til mig mon
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Du skal vel lige spørge først, men giv evt. besked i løbet af dagen imorgen så jeg kan nå at sende dem.
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Dit tilbud er så godt at jeg tager imod det uden at spørge... (jeg VED at det er ok) send lige en PB med kontonr og beløb incl porto, så overfører jeg i netbank
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Skriver imorgen når jeg har været på posthuset.
Og vil han ikke ha den så skal den jo bare returneres på Strynø
Erik
Og vil han ikke ha den så skal den jo bare returneres på Strynø
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Tak Erik !! det er bare SÅ godt !! så kan Han nok hente dem sidst på ugen... de skal jo gerne være klar og testet grundigt inden strynø hvilket er om ca 3 uger
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
hej - når jeg skal mærke tætning mellem stempel og cylinder, trykker jeg blot på kickstarteren eller trækker i snoren ! der er ikke behov for en kompressionsmåler. er der god tætning er man ikke i tvivl..... hilsen claus olieklud..........
- Morten - Webmaster
- Site Admin
- Indlæg: 6634
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
- Kontakt:
Re: 2 ens motorer.. den ene med lavere kompresion, derfor sløv ?
Det kommer jo nok lidt an på ens erfaring jeg ved som regel også hvilke reservedele jeg skal have med ind til kunden hvis de har streger på bagsiden af papiretclaus olieklud skrev:hej - når jeg skal mærke tætning mellem stempel og cylinder, trykker jeg blot på kickstarteren eller trækker i snoren ! der er ikke behov for en kompressionsmåler. er der god tætning er man ikke i tvivl..... hilsen claus olieklud..........
Morten - Webmaster.
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75