ydelse

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
asger fs1
Junior knallert
Indlæg: 58
Tilmeldt: ons 8. apr 2009 20:51
Kontakt:

ydelse

Indlæg af asger fs1 »

hej jeg hved ikke om det gør sig gældende for alle andre yamaha'er men jeg syntes ikke min yamaha trækker ordenligt hved små bakker og svag og hår modvind jeg kan blive udsat for at jeg var nødtil at køre i 1. og 2 gear på lige vej

hilsen Asger
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: ydelse

Indlæg af Kai »

Så er der noget helt galt, med mindre du kører med et kæmpe fortandhjul på den.

Tag cylinderen af den, og se om den er sodet til i udstødningsporten. Har den kørt rigtig mange km er det ikke unormalt der er så tykt et sodlag at porten er 2-3mm lavere end normalt, og så kan den slet ikke trække.

Udstødningen kan også være lukket til, ud med fløjten og rens den.

Tændingen kan også være forkert, igen hvis den har kørt mange km, så slides fiberklodsen på platinerne og den tænder senere og senere og bundtrækket forsvinder.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
hoffe
Helt ny i flokken
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 15. apr 2008 17:33
Kontakt:

Re: ydelse

Indlæg af hoffe »

Jeg synes også det lyder meget som tændingen.
Hvis den ikke står 100% præcist, så trækker den af h... til.

Du kan tydeligt mærke når du rammer rigtigt. Så bliver det helt anden knallert igen. :)
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: ydelse

Indlæg af Jensmc »

Der er ikke sagt noget om, hvorvidt det er en 2 eller 4 gears. Men en 2 gears traekker altsaa ikke ret godt, da den har saa lille en indsugning.
Min erfraring er, at den skal vaere meget ren i potten, hvis den bare skal koere nogenlunde.
Jeg har renset min med vand og kaustisk soda hele 2 gange, et par dage pr. gang. Herefter har den staaet fyldt med ren benzin et par dage. Nu synes jeg den kan traekke bedre.
Men troen flytter jo bjerge indimellem.
mvh
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"