lave autolube svært?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Tuddi
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: fre 13. mar 2009 12:56
Kontakt:

lave autolube svært?

Indlæg af Tuddi »

Hey ..
Nu er jeg ved at være træt af at blande olie i benzinen og vil have lavet min 76'er til autolube. Er det svært og nogen der ved hvor man kan købe en olie tank til 76'er udgaven, har længe fundet pumpen og akslen.
Er det egentlig svært at lave den autolube, der skal vel bare fræses lidt i blokken og sættes en aksel på?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: lave autolube svært?

Indlæg af Kai »

Det hænder at der er en olietank til salg på den Engelske Ebay.
Så skal du ha en simmering, aksel og det "leje" den kører i og plast tandhjulet, et par skiver og en stålstift. (alle dele kan købes org endnu )

Motorskjoldet er jo forberedt, der mangler "kun" at lave hullet og gevindene til de 2 skruer der holder oliepumpen. Hvis du kan spænde det op er det vel ikke det allersværeste at lave.
Så mangler du indsugningspladen, den lille stump slange, og lave et 2mm hul gennem membranhuset.

Er du i nærheden af mig, så har jeg et ekstra motor/koblingsdæksel du kan måle/se på. Det er spritny så det burde være ok at måle op efter
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Tuddi
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: fre 13. mar 2009 12:56
Kontakt:

Re: lave autolube svært?

Indlæg af Tuddi »

skal man ikke sætte slangen i karburatoren den der går fra olie pumpen?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: lave autolube svært?

Indlæg af Kai »

Nej den sidder normalt på indsugningspladen med en lille banjobolt.
Du kan sikkert se hvor, på dem der ikke er lavet til det, er der sådan en flad forhøjning til højre for selve studsen.
Jeg har lagt et par billeder ind af min, de er vist blevet flyttet til "fakta og farver"
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Tuddi
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: fre 13. mar 2009 12:56
Kontakt:

Re: lave autolube svært?

Indlæg af Tuddi »

kan du give link? :D
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: lave autolube svært?

Indlæg af Kai »

Fandt tråden jeg havde lagt dem i :-)
viewtopic.php?f=16&t=2387

Jeg kan ta nogen nye hvis der er noget du vil ha et billede af.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Tuddi
Stor knallert
Indlæg: 108
Tilmeldt: fre 13. mar 2009 12:56
Kontakt:

Re: lave autolube svært?

Indlæg af Tuddi »

behøver du ikk, men det kan vel ikke være så svært, det er bare lidt dyrt
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: lave autolube svært?

Indlæg af Kai »

Kan se jeg huskede forkert :oops: det er på drejeventilmotoren slangen sidder med en banjobolt. Det er ikke sådan at bli gammel og ikke kan huske hvad der sidder på hvad, selvom jeg har 2 af hver :lol: :lol:

Men jo, det løber da op, tandhjulet koster svjh lige omkring 100kr, og akslen ca 190kr. skiver,pakninger og simmering og løsdele kan du vel finde andre steder hvis det skal være.
Gaskabel og fordelerboksen... det er straks værre. Fordelerboksen kan vist fåes endnu, så hækler du bare et par alm kabler der i og passer dem til ( det gjorde jeg da mit sprang sidste år) ellers er der noget på flere nyere scootere der kan tilpasses, hvis ikke det absolut skal være org.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: lave autolube svært?

Indlæg af Reedvalve »

Hej Tuddi
Jeg har et komplet autolube system du kan købe. Der er pumpen, akslen, skiverne, splitten, plastik tandhjulet, sidepladen med banjobolt samt kabelholderen. Det er som nyt.

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"