Uoriginale pindbolte

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Uoriginale pindbolte

Indlæg af Jensmc »

I aftes ville jeg lige male cylinderen på min 2-gears. Til min overraskelse opdagede jeg, at det var
uoriginale pindbolte i blokken.
Men de havde jo siddet der i mindst 10 år. Den fidus med 2 møtrikker, der spændes mod hinanden duede ikke pga, det bløde materiale. Hvad f..... gør man så? Jo, man afmonterer sin skruestik og spænder om een af pindboltene. Og så vrikke, vrikke. Knæk/smæld siger det så og de kunne alle skrues ud. Jeg tror nok en udefrakommende ville have rystet på hovedet af mig, men hva`fa`en. Nye originale blev sat i.
Det er sgu lissom den kører bedre. :?: :?:
Men troen flytter som bekendt bjerge.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Uoriginale pindbolte

Indlæg af subwoof »

nogle gange skal man bare være i "yamaha-klanen" for at forstå visse ting :roll:

og mon ik at de nye pindbolte har skabt bare lidt bedre kompression :?: :lol:
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Uoriginale pindbolte

Indlæg af Jensmc »

Eller den nye maling på den 2-kanals cylinder, måske. Det kan osse være, at jeg fik vendt den tykke toppakning om, så kompressionen er forbedret. Sammen med pindboltene selvfølgelig.
:?: :lol: :shock: :shock: :oops: :oops: :|
Jeg har jo kun arbejdet med FS1 siden 1979.
///
jensmc
Senest rettet af Jensmc fre 10. apr 2009 00:41, rettet i alt 1 gang.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
subwoof
Gummi rocker
Indlæg: 733
Tilmeldt: man 23. mar 2009 22:19
Kontakt:

Re: Uoriginale pindbolte

Indlæg af subwoof »

man ved jo aldrig?? måske du skulle præve at vende pakningen om :D ku jo været du har sat den forkert i alle de år :P
MvH
Alex

Yamaha fs-1 bordeux rød. stand meget fin kun enkelte rustpletter. org= ca. 70% der bliver jævnligt sat lidt nye org. dele på :)

desværre er stellet et 1978 K1, og motor en 1978 DX, stellet er bygget som en DX med skivebrems og forgaffel
Puch maxi k rød, meget fin stand, lidt rust, til salg for billige penge evt.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Uoriginale pindbolte

Indlæg af Jensmc »

Er det den måde men tuner på eller øøøøhhhh? :oops: :oops: :|
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Uoriginale pindbolte

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Jensmc skrev:Er det den måde men tuner på eller øøøøhhhh? :oops: :oops: :|
///
jensmc

Hov Jens syntes du engang skrev at du kun kørte lovlig ,,,,,så nytter det altså ikke du vender pakningen så du køre tunet :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

godt du fik de gl. pindbolte ud uden at knække dem 8) og man føler vel altid at de små forbedringer af den ene og den anden slags på sit elskede køretøj får det til at køre bedre end før ,,,også selv om det bare er olieskift uden at røre ved andet ,,, :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Uoriginale pindbolte

Indlæg af Jensmc »

Jeg var faktisk meget, meget heldig. Den eneste der sad rigtig fast, var den øverste i venstre side (når du sidder på cyklen). Jeg afmonterede tændingssystemet og varmede med en gasbrænder samtidig med, at jeg gav den lidt olie. Langt om længe gav den efter. Herligt.
Jeg HADER reparerede gevinder, hvis det ellers kan undgås.
Samtidig bibeholder men det originale. DET ER FANDME NØRDET!!! :P
Til de andre 2-gears-ejere: Banker jeres osse når det går lidt op ad bakke?
Hvis ikke, må det være min, det er galt med. Osse selvom tænding mv. er justeret korrekt.
Jeg har dog bemærket, at den er meget støjsvag. Så måske skulle jeg fokusere på potten.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"