Lodning af svømmer.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Lodning af svømmer.

Indlæg af Toke »

Jeg fandt lige ud af, at svømmeren til min Skylon, har 2 små revner. De kan vel loddes?? Jeg har prøvet med alm. loddetin og flusfyldt tin og varmet svømmeren op med en lille gasbrænder, men det vil ikke rigtig som jeg vil. Det hænger ikke ved. Jeg har ikke prøvet med en alm. loddekolbe, er det vejen frem? Jeg har fået af vide, at svømmeren skal varmes mere op end en loddekolbe kan...
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Lodning af svømmer.

Indlæg af Jensmc »

Jeg har loddet flere svømmere med succes. Med loddekolbe. Jeg vil mene, at der er for meget varme med en gasbrænder.. Det vigtigste ved lodning er et RENT EMNE!!! Dvs. hvis metallet har belægninger, duer det ikke.
Rens med fint smergellærred eller ståluld, så skal du bare se løjer!
Hvis svømmeren er trykket sammen, kan du puste den op igen med trykluft.
///
jensmc
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Lodning af svømmer.

Indlæg af Toke »

Super, det vil jeg prøve. Tak for det :)
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Lodning af svømmer.

Indlæg af Kai »

Siger som Jens, en god loddekolbe er nok, jeg har loddet mange med en 50W Weller kolbe.
Stedet skal være HELT rent, så slib/puds det med fint smergellærred eller en fiberklud så messinget skinner, så flyder tinnet ligeså fint ud.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Lodning af svømmer.

Indlæg af strynboen »

du kan lige glasblæse,,men dæk af med tape,,såløber tinnet lige de steder der er blæst
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"