vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
manfred
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 21:21
Kontakt:

vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af manfred »

hej hjælp hjælp :( min yamaha vil godt køre men nå den har kørt ligt vil den ikke tag omd så skal den lige hold lidt så kan det godt vær den vil igen :evil: er noge der kan fortælle mig hvad det kan vær .
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af Morten - Webmaster »

har du testet det med benzinen ? jeg er overbevist om at den ikke får benzin nok stadigvæk
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Manfred og velkommen til.

Som Morten foreslår tyder det på delvis tilstoppet benzintilførsel, evt. et klistermærke ovenpå tankdækslets lufthul ?
Senest rettet af Poul-Erik A. fre 13. feb 2009 21:52, rettet i alt 1 gang.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

lige en anden ting ved de gl. knallerter så vil de gerne have karburatorsprit når temperaturen kommer under 5 plus grader især yamaha
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af Henrik Fs1 »

Johnny S. skrev:lige en anden ting ved de gl. knallerter så vil de gerne have karburatorsprit når temperaturen kommer under 5 plus grader især yamaha
Præsis, dog er der nogle der er pisse ligeglade med om det koldt.. :lol: :lol: :lol: :lol: Feks min den blå, er der ingen problemer med selvom det er -5 grader.. 8) 8) 8) 8)
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af strynboen »

karburator is er værst lige omkring frysepunktet,,da der stadig er fugtighed i luften,,ved stærk frost er fugtigheden væk=ingen problemer
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
manfred
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 21:21
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af manfred »

Morten - Webmaster skrev:har du testet det med benzinen ? jeg er overbevist om at den ikke får benzin nok stadigvæk
ja det har og det er ok men nu 4 taker den kan det vær dyser der er for stor eller kan det tag på luft :?: håber at den kom til at køre :lol:
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af dexta »

Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
manfred
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 21:21
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af manfred »

dexta skrev:Tag lige og læs denne:
viewtopic.php?f=16&t=953&p=9092#p9092
jamen det er godt nok men syn ikke det pas på den eller også så er måske mig der ved for lidt om yamaha :wink:
manfred
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 21:21
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af manfred »

Morten - Webmaster skrev:har du testet det med benzinen ? jeg er overbevist om at den ikke får benzin nok stadigvæk
hej morten nu køre den :) . men vil lige høre om du har tid til at køre en tur på den , og høre om den gå som den skal men du kan ring til mig i morgen håbe vi høre ved hilsen manfred
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af Morten - Webmaster »

manfred skrev:
Morten - Webmaster skrev:har du testet det med benzinen ? jeg er overbevist om at den ikke får benzin nok stadigvæk
hej morten nu køre den :) . men vil lige høre om du har tid til at køre en tur på den , og høre om den gå som den skal men du kan ring til mig i morgen håbe vi høre ved hilsen manfred
Vi må lige se evt imorgen eftermiddag... jeg er lidt optaget først på dagen da jeg har en bil der skal have lavet en masse..
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
manfred
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 21:21
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af manfred »

Morten - Webmaster skrev:
manfred skrev:
Morten - Webmaster skrev:har du testet det med benzinen ? jeg er overbevist om at den ikke får benzin nok stadigvæk
hej morten nu køre den :) . men vil lige høre om du har tid til at køre en tur på den , og høre om den gå som den skal men du kan ring til mig i morgen håbe vi høre ved hilsen manfred
Vi må lige se evt imorgen eftermiddag... jeg er lidt optaget først på dagen da jeg har en bil der skal have lavet en masse..
hej har føst se min mail i dag søndag så derfor har du ikke hørt fra mig :(
manfred
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 21:21
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af manfred »

Morten - Webmaster skrev:
manfred skrev:
Morten - Webmaster skrev:har du testet det med benzinen ? jeg er overbevist om at den ikke får benzin nok stadigvæk
hej morten nu køre den :) . men vil lige høre om du har tid til at køre en tur på den , og høre om den gå som den skal men du kan ring til mig i morgen håbe vi høre ved hilsen manfred
Vi må lige se evt imorgen eftermiddag... jeg er lidt optaget først på dagen da jeg har en bil der skal have lavet en masse..
hej morten nu har den kørt i 3 dag og den er ok jeg har bestille et tændrør men det kom føst i næst uge trisdag :? jeg kom lige ned til dig i næst uge du ved nok :wink: hilsen manfred
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af Morten - Webmaster »

helt ok
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
manfred
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 21:21
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af manfred »

Morten - Webmaster skrev:helt ok
hej jeg tænk om ikke jeg skulle prøve at sæt 170 dyse i den gå op 9000 omdr har sat et ny w7ac i dag men den gå ikke godt
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af Morten - Webmaster »

170 lyder meget stort... så vidt jeg husker 4 taktede den lidt med den 150 jeg satte i og den blev lidt varm med 120 derfor foreslog jeg 140.. jeg skal med det samme sige at jeg ikke er så stærk i dysning som mange andre herinde, så jeg håber at andre vil byde ind på denne sag.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
manfred
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 21:21
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af manfred »

Morten - Webmaster skrev:170 lyder meget stort... så vidt jeg husker 4 taktede den lidt med den 150 jeg satte i og den blev lidt varm med 120 derfor foreslog jeg 140.. jeg skal med det samme sige at jeg ikke er så stærk i dysning som mange andre herinde, så jeg håber at andre vil byde ind på denne sag.
ok men der er også en 140 i nu men så i lørdag skulle jeg lige prøve at sæt den i 3 hak i nålen :evil: så gik det af h..... til så jeg sat 2 hak igen men kom jeg også til at gik den lidt på luft nej nej men i dag nyt tændrør w7ac og så fik jeg den til at tag 9000 omdr og køre ok men da han kørt hjem på den ville den ikke tag omdr da han had kørt 5-6 km
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af Morten - Webmaster »

så giver jeg fortabt... ved ikke hvad jeg skal foreslå
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af nielsfup »

Hej
Hvad er det for en kaburator Mikuni eller Uoriginal.
10mm eller 16mm
Boreplade 6mm eller 16mm :?:
Udstødning type og cylinder 40 / 43 / 45 mm
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
manfred
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 21:21
Kontakt:

Re: vil ikke tag omd nå den har kørt ligt

Indlæg af manfred »

nielsfup skrev:Hej
Hvad er det for en kaburator Mikuni eller Uoriginal.
10mm eller 16mm
Boreplade 6mm eller 16mm :?:
Udstødning type og cylinder 40 / 43 / 45 mm
hej det er 16mm mikuni 7 mm boreplade cylinder 40 mm 5,3 udstødning
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"