oliepumpe - Hvor meget olie ?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

oliepumpe - Hvor meget olie ?

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej,

Selv om det ikke lige er et Yamaha spørgsmål er der måske en der kan svare aligevel...

Hvordan ved man om en 2 takts-olie pumpe på en Honda melody giver den oliemængde den skal ? Jeg har prøvet at pille slangen der går ned på karburatoren af og kigget, men er i tvivl om mængden.. er det bare så det pulser lidt og karben så selv skal "suge" lidt ?
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Indlæg af nielsfup »

Hej Morten

Jeg har haft adskilt min reserve olie pumpe. Det er bare et gevind(snegl) der løber rund i en boring. Jeg vil tro det er en slags fast-fortrænings pumpe. Der står intet om mængde i Honda rep.bogen.
Kun at man skal se der kommer olie når motoren køre.
Jeg vil tror man kan se mængden stiger når man gir gas.
Er pt i Korea ellers kunne jeg ha målt mængden på min over tid for ref.

Det er vigtigt at fylde hele systemet hvis det har været tømt det er nok ikke selv ansugende.

Niels
Senest rettet af nielsfup lør 20. okt 2007 07:25, rettet i alt 1 gang.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Indlæg af nielsfup »

Hov forresten
Jeg har en PDF kopi af Honda NQ-50 service manualen på min PC hvis du vil ha den (ca 14 Mb). NQ-50 Motoren er den samme som på Melody mini.

Hvis du vil ha lidt mere fart på dyret kan man pille den lille afstands skive ud der sidder mellem de foreste remskive halvdele. Sammen med en boret indsunings studs køre min omkring 40-45.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Indlæg af nielsfup »

Jeg har lige et lille spørgsmål
Min Melody er megtet følsom for trykfald over indsugnings filteret.
Jeg har prøvet flere filtre men samme resultat.
Her I nogen erfaring med dette. eller er det bare min maskine der er syg.
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

Tak for det Niels, jeg skal have kikket den efter når jeg får reppet gearkassen. pasningen til transmisionakselen i motorblokken er ødelagt, da den har kørt med for lidt olie, så jag skal have bore hullet op og sat en broncebøsning i.

Jeg vil MEGET gerne have manualen på PDF.

Hvis du bruger msn kan vi evt klare det den vej med filoverførsel.

MHT dit filter problem, så er det ikke noget jeg har oplevet, tværdigmod er den bare super stabil og kører ens uanset hvad pokker man gør ved den
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Indlæg af nielsfup »

Hej
Jeg er ikke på MSN på min rejse PC jeg kan maile eller skype? eller emule

Ja jeg ved sku ikke hvad der er med den motor
Nu køre den med et Thansen filter og det er OK lige til der bliver vådt ( regn fx.) så kan den ikke ta gassen køre 20 max. Ned på værkstedet og blæse det tør med kompressoren så køre det igen. ellers virker blandings forholdet fint og den køre godt.

Jeg skal også skifte hele gearet bag. Det lydder som en sporvogn. jeg har drejet en ny bøsning og skiftet lejet men på det tidspunkt havde jeg ikke nye gear hjul. Det har jeg nu så det bliver nok godt en dag.



Billede
Billede
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Indlæg af Morten - Webmaster »

nielsfup skrev: Jeg er ikke på MSN på min rejse PC jeg kan maile eller skype? eller emule
Du kan da add'e mig på skype, jeg hedder mortenbtm
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Alex
Stor knallert
Indlæg: 119
Tilmeldt: ons 29. aug 2007 16:34
Kontakt:

Re: oliepumpe - Hvor meget olie ?

Indlæg af Alex »

hej

kunne en af jer ikke skrive jeres stel nr. selvfølge ikke alle talene. stel nummeret er næsten rustet helt væk på min melody, kan kun se: AF !!!! 6 !!!!!!!!!.
eller hvad skal man gøre, noget af stel nr. er vel det samme på alle melody'er

Mvh: Alex
Yamaha RD 350 ypvs, årgang 84
Honda melody blå orignal stand
Yamaha Fs1-s DX, 78 - fra Sverige og under renovering
Yamaha Fs1 k1 '78 - restaureret
Puch Grand prix 4 gears '79 - restaureret

Bil: peugeot 406 sv turbo
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: oliepumpe - Hvor meget olie ?

Indlæg af strynboen »

mener at erik have en test af oliepumpen,,som følger,fyld olietanken helt til kanten,fyld også bens,tanken,,du skal vide presis hvad tanken
indeholder,,når tanken er tom,fylder du olietanken med et mililiter bæger,,og så måler du hvor meget olie der kan fyldes i olietanken,,til den er fuld igen,,,det beregnes så i forhold til bensinmængden
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"