Montage af Lejer i motor

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
memphis
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 22. dec 2009 11:38
Kontakt:

Montage af Lejer i motor

Indlæg af memphis »

Der er jo forskellige at montere lejer i motoren. Nogen presser dem i, andre varmer og måske køler lejer. Nogle varmer lokalt, andre putter blokken i en ovn.
Den video jeg henviser til underneden, varmes der op lokalt.
Og så kommer spørgsmålet. Smelter motor udluftning og den store blændprop til gearvælger tromle ikke, selv om man kun varmer lokalt?
Jeg ar sikker på hvis jeg afmontere begge dele, skal jeg ud og købe nyt, og det er jeg helst fri for.

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Montage af Lejer i motor

Indlæg af 12V »

Blændprop og udluftning kan du godt afmontere uden at de går i stykker. Udluftningen sidder bare med en let prespasning. Blændproppen er ligesom en Simmering bare uden hul, den kan godt bankes på plads bagefter uden at den tager skade. Hvis du er i tvivl kan den godt blive siddende. Det nbr gummi den er overtrukket af, klarer 120-150 grader, som du bør opvarme blokken til.
memphis
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 22. dec 2009 11:38
Kontakt:

Re: Montage af Lejer i motor

Indlæg af memphis »

Tak MR. 12V, så er både blændprop og udluftning afmonteret. Var bange for at ødelægge noget da det er en motor der aldrig har været åbnet.
Blændprop kom ud med 3 slag fra en plastikhammer på en 18 top.
Udluftningen, der sad godt fast og næsten ikke kunne drejes, ville jeg helst ikke ødelægge med skruetrækker eller tang, så jeg fik givet den WD40 fra bagenden, løftet den lidt med at dreje den, og så WD40 ind fra toppen, og dreje lidt og så vupti så var den ude.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"