motor blokke

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Falken
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 27. mar 2014 08:58
Kontakt:

motor blokke

Indlæg af Falken »

Hejsa alle.
Jeg er ved at renovere en motor med nr. match.
den uden nr er godtnok ringe. kan man eller må man sætte anden dertil.jeg tænker på .....kan man så kalde den en org. født motor eller hvad ?. Passer kanter sammen eller hvad gør man ? Mangler godtnok nogen der kan svejse i alu. kan i anbefale nogen.....jeg er fra kolding.
Hilsen lars falk
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: motor blokke

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Lars.

Som jeg læser det, er det midterblokken, der er ringe og at du allerhelst ville have den alu-svejset. Jeg tror at alle moderne smede kan svejse i alu, men det er nok spørgsmålet om erfaring.
Hvis du erstatter midterblokken med en anden, skal du være opmærksom på om delene er fra før eller efter 1977, for der blev den nederste ophæng forstærket og jeg vil forsøge at vise et billede at netop denne kombination, som jeg fik ændret i vinters på en gammel hollænder, der havde fået en erstatnings-blok fra en nyere ( 2RU-000745) Her fik jeg så fat i en ældre og tidssvarende blok (FS1-451862). Der var dog intet problem på øverste billede med olietætheden - kun det kosmetiske. ;-)
Billede
Billede
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Falken
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 27. mar 2014 08:58
Kontakt:

Re: motor blokke

Indlæg af Falken »

hej poul-erik.
Tak for svar. du viser fint på billedet der.... min erstatningsblok har ikke denne forskydning.....så det må vel være ok ikk. mine blokke tander måske max 1 - 1½ mm....men passer alt indvendig så ?
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: motor blokke

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja, jeg mener alt indvendig passer sammen, men jeg glemte forøvrigt at nævne, at jeg også har haft en defekt midterblok til drejeventil og den blev forsøgt alu-svejset af en teknisk skoleelev - men herefter var den mere utæt end før og teorien var at gearolien havde "mættet" legeringen med tiden og derved ikke kunne svejses i.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Falken
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: tors 27. mar 2014 08:58
Kontakt:

Re: motor blokke

Indlæg af Falken »

ja poul.....må sku finde den rette dertil ikk...
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: motor blokke

Indlæg af Poul-Erik A. »

..."den rette" hvad ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"