Side 1 af 1

SMÅPROBLEMER

: ons 22. feb 2017 17:57
af Venlig
Så er min søns 2 gear årg 1988( lavet som en 4 gear i look ) ud at køre efter motorrenovering, og den kører rigtig godt, jeg har dog 2 mindre udfordringer som jeg håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe med

den kører optimalt hvis man slipper gashåndtaget meget lidt ,( den har en ny original Mikuni karburator med en T-hansen 110 dyse i, og den sidder i midterste tak på nålen ?

Lyset for og bag er meget svagt, hvor mange volt skal den lave i henholdsvis tomgang og fuld gas ?

Er der nogen der har et sæt uoriginale ( 4 stk ) blinklys + relæ de vil sælge ?

På forhånd tak :D

Re: SMÅPROBLEMER

: ons 22. feb 2017 18:31
af 12V
Hvad sker der ved bundgas, firetakter den eller dør den bare ud? Første eksempel kræver en mindre dyse, sidste en større. Prøv med et enkelt nr op eller ned ad gangen.

Re: SMÅPROBLEMER

: ons 22. feb 2017 18:46
af FS1originalen
Forkert (læs for kort) nål var min første tanke. På et tidspunkt slås jeg længe med en Honda der kørte perfekt indtil den fik "de sidste 2 millimeter" på gashåndtaget. Årsagen var at nogen havde slebet nålen så den var 2 mm kortere end en ny.
Er gasspjæld, nål og strålerør originalt?
Prøv evt at sænke nålen mest muligt og se om det hjælper.

Erik

Re: SMÅPROBLEMER

: tors 23. feb 2017 07:37
af Venlig
Tak for hjælp

ved bundgas kører den fint, men den kan køre lidt stærkere ved at lette gassen en lille smule

MVH Venlig

Re: SMÅPROBLEMER

: tors 23. feb 2017 08:13
af claus olieklud
hej... det du skriver er da normalt for en lovlig knallert - karburatoren er større end hullet i plumpen, og selv om du gasser et par mm baglæns er der stadig mere hul igennem i karburatoren end i plumpen, dvs den får alt det luft den kan tage igennem plumpen, eneste forskel er bare nålen gør at den kører en anelse tyndere end ved fuldgas... hvis du kniber den yderligere således at absolut åbent spjæld er = optimal blanding, ja så vil den sådan set køre lidt for tyndt når du slækker lidt på gassen.

det er helt normalt at en lovlig knallert bremser sine omdrejninger med 4 takt ved fuld gas i friløb - hvis den kan tage uanede høje omdrejninger kører den for tyndt - jeg vil sige at med det du skriver er alt helt normalt.

hilsen olieklud

Re: SMÅPROBLEMER

: tors 23. feb 2017 09:29
af Venlig
Tak for svaret, vi skal nok være tilfreds med de 35 den løber :)

MVH Venlig

Re: SMÅPROBLEMER

: tors 23. feb 2017 16:08
af Poul-Erik A.
Som jeg husker det allerede fra sommeren 1974, var 35 km/t den præcise fart med 9 tænder foran og det har jeg oplevet med flere Yamaha'er. Men ved "standard-ændringen" fra 9 til 11 tænder blev farten højnet til ca. 38 km/t.

Ja, gashåndtaget har jeg også altid slækket lidt på - uden mærkbare ændringer. :-)

Re: SMÅPROBLEMER

: tors 9. mar 2017 10:55
af MNH3660
Hej Venlig
Har et originalt (Mikuni - 3EE) tomt karburatorhus (top og bund UDEN indmad) til en 2G, som jeg ikke får brug for. Skriv hvis det har interesse.
Der skal netop en særlig dyse til denne karb. sammenlignet med en Mikuni til en 4G.
Se billeder her viewtopic.php?f=2&t=18321

Re: SMÅPROBLEMER

: tors 9. mar 2017 14:36
af Venlig
Tak for tilbuddet, det ser ud til at den kører 99 % som vi kunne ønske her når den renoverede motor har kørt lidt, så jeg regner med at det sidste kommer

MVH Venlig

Re: SMÅPROBLEMER

: tors 9. mar 2017 14:40
af MNH3660
Det er da helt OK. Det var bare hvis du var på kig efter en "native" model karburator. Held og lykke med den. Jeg knokler med mit projekt for at få det på vejen inden længe.
MNH