Renovering af motor

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19
Kontakt:

Renovering af motor

Indlæg af Venlig »

Hej
Er der nogen der har erfaring med T hansens renoveringssæt af japansk kvalitet ?
passer 4 gear sættet til en 2 gear ?
hvis ikke findes der et sæt til 2 gear ?

Hilsen Venlig
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Renovering af motor

Indlæg af knallert »

du skal kun bruge pakninger og simmeringe ..og lejer..og så de dele som er slidt defekte..jeg plejer at købe delene separat..evt hos benny..og lejer hos den lokale leverandør..priserne er ikke så forskelige..at det gør nogen stor forskel
..simmeringene skal du købe de dyreste/bedste du kan finde..de små til kobling tryk pinden kan ikke fås hos industri levenrandøre..da de er specielle..så der må du købe e komplett sæt..eller en enkelt til netop dette sted
jeg ville ikke købe pakninger/simmeringe hos taivansen..de er dårlige i pasform..lejer og olie krumtappe ..er fine nok
strynboen på test profil
Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19
Kontakt:

Re: Renovering af motor

Indlæg af Venlig »

Tak for hjælpen, er der forskel på delene til 4 gear og denne 2 gear fra 1990 ?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Renovering af motor

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... både ja og nej - krumtap og plejlstang er meget lettere til en 2 gears end en 4 gears, dog kan de erstatte hindanden da de har samme mål...
hvis du køber en ny krumtap i vore dage er den magen til den i en 2 gears, uanset hvor du køber den, den er selvfølgelig uoriginal, men plejer at virke meget godt.

ellers er jeg næsten enig med hvad lars skriver om thansens stumper, dog har thansen altså også nogle udemærkede simmeringe, man skal bare vælge det dyre sæt i en lille hvid papkasse, den til koblingspinden er også med fjeder... det er rigtig at pakningen til koblingsdækslet ikke er skåret specielt nøjagtig, den kan dog som regel bruges hvis man tilpasser den lidt.

jeg har ikke særligt meget fidus til thansen, noget kan bruges, men det meste er skrammel - det gælder sådan set lidt for alle uoriginale stumper uanset hvor de er købt.

benny`s stumper er typisk noget bedre, de fleste uoriginale stumper har en lidt bedre kvalitet, men der er også undtagelser - jeg finder det trods alt rigtigst at handle med benny da han har landets største udvalg af Yamaha 4 gears stumper.

hilsen olieklud
Venlig
Junior knallert
Indlæg: 38
Tilmeldt: ons 12. nov 2014 21:19
Kontakt:

Re: Renovering af motor

Indlæg af Venlig »

Tak for svaret :), prøver at gå i gang
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"