Forgaffel dx 76-77

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
linder
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 17. aug 2016 11:13
Kontakt:

Forgaffel dx 76-77

Indlæg af linder »

Hej forum. Jeg er ny herinde og er lige gået i gang med renovering. Det er jo efterhånden et par år siden jeg sidst havde en Yamaha :-).

Mit problem er forgaffel med henblik på servicering. Har læst mig til at sae30+ olie kan bruges og der skal ca 135ml i hver ben.

Så langt så godt. Da jeg hældte olien ud af benene gik det helt fint. Hvis jeg så forsøger mig på at hælde 135ml i benet løber det over selvom det er helt strakt. Er det meningen at man skal lufte røret altså skubbe det frem og tilbage for at fjerne evt luft?

Er der et specielt trik til at tilsikre at al gammel olie er væk? og hvordan step by step foregår service på disse ben?

Hvad bruges egentlig de små skruer på siden af benet til?

Mvh Michael
tømreren
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: man 1. feb 2016 23:19
Kontakt:

Re: Forgaffel dx 76-77

Indlæg af tømreren »

De små skruer er beregnet til aftapning af olie :wink:
linder
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 17. aug 2016 11:13
Kontakt:

Re: Forgaffel dx 76-77

Indlæg af linder »

Så ved jeg da hvad de skal bruges til.

Jeg går ud fra at man ikke behøver at skille benet ad for at servicere med ny olie... Så hvis de små skruer bliver fjernet sammen med de to propper i toppen burde jeg kunne fjerne al olie og derefter påfylde igen?

Det ville være fint med svar fra en som har prøvet dette tak :-)

Mvh Michael
tømreren
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: man 1. feb 2016 23:19
Kontakt:

Re: Forgaffel dx 76-77

Indlæg af tømreren »

Fuldstændig korrekt.

Og når du fylder den nye på, skal du blot hælde MEGET langsomt, så skal du såmænd nok få den korrekte mængde i.
linder
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 17. aug 2016 11:13
Kontakt:

Re: Forgaffel dx 76-77

Indlæg af linder »

tak for svaret. Så er det bare igang
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"