Problemer med skift fra 1. til 2. gear...

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
jni153
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 18. nov 2012 21:50
Kontakt:

Problemer med skift fra 1. til 2. gear...

Indlæg af jni153 »

Hejsa.

Jeg er den lykkelige ejer af en FS1 fra 79. Ind i mellem (ret ofte) har jeg store vanskeligheder med skifte fra 1. til 2. gear, ligesom frigear også er ret problematisk. Jeg har fornylig skiftet sneglen, hvilket dog ikke har ændret noget. Når den først har skiftet fra 1. til 2. gear, går de resterende gear som "Hans i Grete".
Håber at der her i forummet findes en gearkasse/koblings nørd, som kan kaste lys på problemet.

Med venlig hilsen

Jens Nielsen, Ribe
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Problemer med skift fra 1. til 2. gear...

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

det lyder som om at den trænger til at få justeret gearskiftet ,,, ekscenter skruen står nok forkert,,, så gaflerne på skiftearmen ikke står i midten over skiftetromlen ,,, der skulle være en motorguide her på forum som fortæller hvordan det skal gøres ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
jni153
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 18. nov 2012 21:50
Kontakt:

Re: Problemer med skift fra 1. til 2. gear...

Indlæg af jni153 »

Tak for feedback. Har lige fundet motorguiden, og det lugter lidt af et større indgreb, for en relativ lille justering. Skal på sommertur den sidste weekend i august med resten af banden fra R-K-I (Ribe Knallert Idealister), så nu må vi se om det bliver ordnet inden, eller om jeg tager chancen.....!
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"