Bagstøddæmpere, erfaringer?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Bagstøddæmpere, erfaringer?

Indlæg af Allan M »

Jeg går og tænker på at skifte mine bagstøddæmpere, som er Thansen og ALT for stramme. Det er simpelthen for farligt at køre med dem med de hastigheder min indregistrerede FS1 bevæger sig med.

Hvordan er hårdheden i de 77-78 støddæmpere, som Benny sælger? I forhold til de originale? Jeg går ud fra, at han selv kører med 100% originale, så jeg er ude efter nogle praksis-erfaringer, og derfor spørger jeg her.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Bagstøddæmpere, erfaringer?

Indlæg af knallert »

måske du burde kikke efter nogle mc dæmpere i stedet.
.alle de billige er fra kina..og tja ...nok også de dyre..men de plejer jo at overholde kvalitet kravene bedre..så er nok ok...pointen er at de for at være gode må koste noget i nærheden af 1500 for et sæt...så tror bennys bedste er for bilige..når du nu efterspørger mc kvalitet..
op til 70 kmt er knallert dæmpere generalt gode nok(bortset fra taivansens)..men over 80 er de for dårlige..men det er dæk og bremser også..

jeg bruger koni/ikon på mine mc..de er gamle dæmpere købt brugt ..og renoveret en smule..det bedste man kan få for relativt små beløb..og rimelige tids korekte for 70 og start 80 erne..men for hårde til knallert mc
det var så ikke et svar ,,om bennys er gode nok...men bare en bla bla historie :what2
strynboen på test profil
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Bagstøddæmpere, erfaringer?

Indlæg af juhl-drengen »

Generelt set er alle dæmpere fra rigtige motorcykler (125cc+) for dårlige til en knallert da de er lavet til maskiner der i sig selv vejer over 100 kg(oftest mere)

Jeg tror nogle fra noget 50/80cc knallert er bedste umiddelbare mulighed... der må kunne skaffes et sæt brugte på ebay fra et kvalitets mærke indenfor en rimelig pris kategori!!
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Bagstøddæmpere, erfaringer?

Indlæg af FS1originalen »

Jeg har monteret dæmpere fra Per P på alle de "nybygninger" jeg har.
Per leverer dæmpere der fuldstændig ligner de originale - både fjedervikling, længde på ender etc. - Så mon ikke de er tæt på det fabrikken i sin tid er nået frem til. I hvert fald virker de noget mere fjedrende end de Thansen dæmpere jeg har prøvet (og så har de den rigtige længde = ingen buler i udstødningen, og støttebenet kan nå jorden)...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"