43 mm og resten lovligt?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Mortenjeppesen
Junior knallert
Indlæg: 37
Tilmeldt: søn 26. jul 2015 19:17

43 mm og resten lovligt?

Indlægaf Mortenjeppesen » ons 19. aug 2015 19:46

Er næsten færdig med at samle motoren og den er med lovlig opsætning. Mangler dog at montere cylinder og topstykke.
Har kun en spritny 43 mm støbejernscylinder med spritnyt topstykke.
Mit spørgsmål går på om det er noget hø at køre med denne store cylinder og resten lovligt og hellere vente til jeg har råd til resten af tunsættet.
Den skal jo køres til osv.
Men omvendt kan det måske osse være en fordel at den ikke er så vild når man skal køre den til.
Håber på et godt råd fra alle jer

Mvh Morten.

Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Re: 43 mm og resten lovligt?

Indlægaf kalbaek » tors 20. aug 2015 19:59

Hej.

Jeg har med stor succes kørt med 43 mm og plomben fjernet fra indsugningen. Ellers resten lovligt. Det giver ikke noget udover bundtræk, men jeg oplevede mere jævn motorgang. Jeg dysede op fra 110 til 120. Nu har jeg så givet den et 11 tands fortandhjul for at sænke omdrejningerne lidt. Det kører jeg stadig med nu

Du vil selvfølgelig få mest ud af 16 mm karb og lidt større tandhjul foran, men det er jo en smagsag.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________


Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster