koblings hjælp

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

koblings hjælp

Indlæg af jesper »

Er det (normalt) at en ny samlet motor og kobling, som ellers er samlet efter bogen! Kan ha svært ved at koble rigtig ud ind til den har været starte og kørt lidt..? spørg fordi da jeg samlet motoren med koblings knasten og div. skiver og spændet den, kunne koblings skålen og knasten ikke dreje forskudt, med andre ord, de var ligesom spændt sammen!?. Kan se på nogle gamle skiver til knasten, at de er slidt på koblingskålen på andre gamle motorer..!?
Min motor har ikke været starte op i nu..og ved ikke om jeg skal skille den af igen? Den er ellers samlet efter Niels Fub guide og resevedelskataloget..

Jesper Høyer
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: koblings hjælp

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... nej koblingen skal dreje frit fra start - når nu du skriver skiver i flertal formoder jeg der er tale om en `76 & baglæns kobling ( jernkobling ) ? i så fald skal du nok tjecke op på tykkelsen af kobberskiven.

på modeller fra `77 & frem er det alene afstandstykket der bestemmer axialsløret - der behøver næsten ikke være noget frigang, dog må der ikke være spænd... normalt er der måske ca 0,25 mm slør.

hilsen olieklud
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Re: koblings hjælp

Indlæg af jesper »

Hej Claus og tak..

Afstandstykket..mener du også: bøsningen der sider i koblingskålen..ikke ?

Jesper høyer
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Re: koblings hjælp

Indlæg af jesper »

Har nu skiftet afstandsstykket/bøsningen, og nu virker det!. Men det gir ikke mening, da de måler det samme i længende!?? Målt med digital skydelære..

Jesper høyer
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: koblings hjælp

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... næ det lyder ikke helt logisk - den trængte nok bare lige til at blive adskilt & samlet igen.
pyt med hvad fejlen måtte være, det vigtigste er vel at det nu virker.

hilsen olieklud
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Re: koblings hjælp

Indlæg af jesper »

Nemlig ;-) og tak.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"