Kickstarter

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
maponi
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 24. aug 2010 19:28
Kontakt:

Kickstarter

Indlæg af maponi »

Hej
Jeg har en Yamaha hvor Kickstarteren bliver nede.
Er der nogen som kan hjælpe med hvordan man lettest skifter fjederen til den?
Pft.
Maponi
yamahaskamanha
Junior knallert
Indlæg: 46
Tilmeldt: tirs 28. jan 2014 23:37
Kontakt:

Re: Kickstarter

Indlæg af yamahaskamanha »

Hej.
Ved ikke hvor fingernem du er. Du bliver nødt til at afmontere skjoldet, hvor kickstarteren er monteret for at komme ind til fjederen. Af med olien og så skruer du alle 6 mm skruer af. Kickstarterakslen skulle gerne følge med skjoldet. Så kan du komme til fjederen. Pas på pakningen, hvis du vil genbruge den.

Yamahaskamanha
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Kickstarter

Indlæg af 12V »

Check også den bøjle der holder drevet på rette kurs. Den var lidt medtaget på min, så den klemte for hårdt i rillen. Havde indkøbt en ny fjeder, men den gamle fejlede ikke noget. Min kickstarter blev også nede inden operationen.
Jeg rettede lidt på bøjlen og sleb enderne så de var grat fri, bøjlen skal klemme hårdt nok om drevet, uden at kunne falde af. Men må hellere ikke klemme så hårdt at den låser hårdere end fjederen kan trykke tilbage.
maponi
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 24. aug 2010 19:28
Kontakt:

Re: Kickstarter

Indlæg af maponi »

Hej
Takker for hjælpen. Kan det gøres uden at demontere motoren?
Maponi.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Kickstarter

Indlæg af FS1originalen »

Ja. Skjoldet kan sagtens afmonteres med motoren på stellet, men det hele er nemmere hvis du fjerner fodhviler og udstødning først.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
maponi
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 24. aug 2010 19:28
Kontakt:

Re: Kickstarter

Indlæg af maponi »

Hej
Det er bare super.
God sommer
Maponi.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Kickstarter

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg vil lige tillade mig at rette indlæg nr 2 hvor der står at kickstarterakslen følger skjoldet... det er tildels rigtig, men det skal den ikke - kickstarterarmen skal selvfølgelig afmonteres inden skjoldet afmonteres, her efter skal kickstarterakslen blive siddende i motoren imens dækslet fjernes... her efter kan kickstarteraksel afmonteres

det kan være rigtig nok når der skrives at kickstarteraksel følger skjoldet, alså forstået således at kickstarterakslen sidder løst inde bag ved, kun holdt lidt på plads af returfjederens spænd

det er muligt at man kan rykke det hele af samlet, men sådan kan du ikke samle det igen da returfjeder & friktionsfjeder skal nøjagtig på plads inden dækslet kan monteres

hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"