Hej alle,
Nogle som kan forklare dette fenomen, og hvad det skyldes, at det løse kickstarter tandhjul kan vandre opad? Det eneste jeg har observeret er, at kobberskiven manglede i koblingen, men kan dette virkelig forsage dette?
Og det gyldne spørgsmål, bør dette udbedres straks, og kan det laves, Eks. ved brug af kemisk metal?
Primærtandhjul gl. type med underlige slidmærker
Primærtandhjul gl. type med underlige slidmærker
- Vedhæftede filer
-
- IMG_0407.JPG (87.41 KiB) Vist 4268 gange
-
- IMG_0403.JPG (60.87 KiB) Vist 4268 gange
-
- IMG_0402.JPG (61.4 KiB) Vist 4268 gange
Nuværende:
Yamaha FS1 DX 1976
Aprilia SR50 R Factory 2008
Piaggio Zip 2003
Kawasaki Z750 2010
Tidligere:
Yamaha FS1 DX 1978
Suzuki FZ50 1991
Yamaha FS1 DX 1976
Aprilia SR50 R Factory 2008
Piaggio Zip 2003
Kawasaki Z750 2010
Tidligere:
Yamaha FS1 DX 1978
Suzuki FZ50 1991
-
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2165
- Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
- Kontakt:
Re: Primærtandhjul gl. type med underlige slidmærker
hejsa... ja jeg mener bestemt det er et problem hvis du mangler kobberskiven, det gør jo at der opstår yderligere axialslør i sekundærhjulet svarende til kobberskivens tykkelse... om dette alene er skyld i det kan jeg ikke svare på, men ihvertfald er det smadret nu - du kan under ingen omstændigheder bruge kemisk metal, istedet kan du sandsyneligvis svejse skaderne op og efterfølgende slibe det i figur igen
ellers er der kun en vej = byt til nyt
hilsen olieklud
ellers er der kun en vej = byt til nyt
hilsen olieklud
Re: Primærtandhjul gl. type med underlige slidmærker
Hej Claus,
Tak for svaret. Du har helt ret, at svejse noget materiale på er nok den eneste rigtig vej. Jeg har besluttet mig for, at forsøge at redde denne ellers fine primærtandhjul. Så må jeg bare krydse fingre for, at det holder, da det vil være surt at smadre en nyrenoveret motor med ny og original kobling pga metalstumper...
Skal formegentligt bare have fat på en, som har styr på at svejse i støbegods.
Mvh
Torque
Tak for svaret. Du har helt ret, at svejse noget materiale på er nok den eneste rigtig vej. Jeg har besluttet mig for, at forsøge at redde denne ellers fine primærtandhjul. Så må jeg bare krydse fingre for, at det holder, da det vil være surt at smadre en nyrenoveret motor med ny og original kobling pga metalstumper...
Skal formegentligt bare have fat på en, som har styr på at svejse i støbegods.
Mvh
Torque
Nuværende:
Yamaha FS1 DX 1976
Aprilia SR50 R Factory 2008
Piaggio Zip 2003
Kawasaki Z750 2010
Tidligere:
Yamaha FS1 DX 1978
Suzuki FZ50 1991
Yamaha FS1 DX 1976
Aprilia SR50 R Factory 2008
Piaggio Zip 2003
Kawasaki Z750 2010
Tidligere:
Yamaha FS1 DX 1978
Suzuki FZ50 1991