Temperatur

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Temperatur

Indlægaf kalbaek » tors 19. feb 2015 18:55

Hej.

Nogen der har en idé om hvor varme køleribbene bliver nede ved blokken.

Vi snakker ved almindelig motor og ved almindelig kørsel.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Temperatur

Indlægaf strynboen » tors 19. feb 2015 20:25

mit gæt er ca 150-200 grader..varmefast maling holder jo fint...forrøret bliver varmere
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Re: Temperatur

Indlægaf kalbaek » tors 19. feb 2015 20:45

Det lyder fornuftigt. Mit topstykke er malet med varmefast maling og det holder fint, så jeg vidste det var under der.

Jeg havde først en tanke om at lave en temperaturmåler, men den næste tanke jeg fik, var at den ikke ville være brugbar alligevel da det afhænger af vind og vejr.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Temperatur

Indlægaf strynboen » tors 19. feb 2015 20:48

en diode lys temp tester kan hurtigt give en temp ide..jeg har bare aldrig prøvet...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Re: Temperatur

Indlægaf kalbaek » tors 19. feb 2015 21:19

Jeg har en elektronisk temperaturtester med sonde, men den går kun til 120 grader.

Den er dog meget effektiv. Spørgsmålet er jo så om man kan sætte den på blokken. Der er varmen bare længere tid om at ændre sig, så hvis der sker et temperatursving i cylinderen, så går der jo en rum tid inden det bliver målt. Og så er det for sent mht varmsætning. Tvivler på min varmsætter sig, men man skal aldrig sige aldrig.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Temperatur

Indlægaf strynboen » fre 20. feb 2015 22:05

det er under indkøring at de sætter sig..kommer du over de 500 km..er der næsten ingen risiko...min har kørt 25 km..og har tendenser til at klemme
så starter den jævnligt..køre lige et par 100 meter..og lader den køle ned..har ikke turdet tage en længre tur..men til foråret skal den slides til..


det er alså bedst at glasblæse topstykket..det giver en super varme ud/af ledening..mit er stadig pænt..et år efter montage..men olie pletter suger det til sig..det er bare ikke et problem
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen

Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2163
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Temperatur

Indlægaf Nikolaj Y » lør 21. feb 2015 08:37

strynboen skrev:det er under indkøring at de sætter sig..kommer du over de 500 km..er der næsten ingen risiko...min har kørt 25 km..og har tendenser til at klemme
så starter den jævnligt..køre lige et par 100 meter..og lader den køle ned..har ikke turdet tage en længre tur..men til foråret skal den slides til..


det er alså bedst at glasblæse topstykket..det giver en super varme ud/af ledening..mit er stadig pænt..et år efter montage..men olie pletter suger det til sig..det er bare ikke et problem


Hej Lars, hvis man glasblæser og efterfølgende lader delen sobbe i lidt WD40 så er den efterfølgende ikke nær så modtagelig overfor olie og skidt :)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha DT175 - 94'
Yamaha RD350R - YPVS 94'

Renault Alpine A310 - 78'

Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7467
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50

Re: Temperatur

Indlægaf strynboen » man 23. feb 2015 20:13

hej ja det har jeg også gjordt på motor blokke..så suger de ikke beskidt olie,,når de er mættet af ren olie..topstykker..har jeg dog ladet stå rå..de holder rimeligt.
.og er nemme at blæse en ekstra gang..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen


Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster