Har meget svært ved at tage omdrejninger

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Mike J
Stor knallert
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 19. jan 2009 18:40
Kontakt:

Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf Mike J » søn 14. sep 2014 16:15

Hejsa

Jeg har dette problem med min fs1 at den har meget svært ved at tage omdrejninger

Jeg har opsætningen

12,8 hk cylinder og top
18mm indsugning
16mm mikuni karburator
Original membran
36mm forrøret og boss dæmper

Den har dags dato fået nyt sod sæt, ny olie, nyt tændrør, nyt benzin og 2 taksolie

Jeg har prøver at dysse den op og ned flere gange uden held
Jeg har prøvet at skifte karburatoren uden hæld
Jeg kan sagtens starte den og den kan også stå i tomgang, men når jeg så drejer håndtaget har den meget svært ved at tage omdrejninger
Tændrøret laver en fin blå gnist
Der er godt med kompression
Membranen lukker også tæt

Jeg kan simpelthen ikke finde problemet
Håber i kan hjælpe mig

Mvh Mike
Mvh
Mike

Yamaha Fs1 DX Special (1978)

Yamaha Fs1 DX original (1978 Far's)

Yamaha Fs1 DX Special hverdag's (1977 under opbygning)

Yamaha Fs1 DX Original (1976 lille bror's under opbygning)

Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1202
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf Guess who » søn 14. sep 2014 16:27

Jeg må desværre sige jeg har haft de samme problemer og prøvet større karburator og indsugningsplade (Ø21mm) uden held.....

Udstødningshullet er ALT ALT for stort i de cylindere.
Af med den og på med en 43mm eller en 44mm alucylinder.

De store cylindere 12,8hk som du har på, har jeg kun set køre med den oplagte Luhac cross lignende udstødning. Hvis de virkelig kunne bruges kørte alle jo med dem!!! Men de ligger jo i mange kasser rundt omkring :wink:


Mvh
Benny

Mike J
Stor knallert
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 19. jan 2009 18:40
Kontakt:

Re: Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf Mike J » søn 14. sep 2014 16:33

Guess who skrev:Jeg må desværre sige jeg har haft de samme problemer og prøvet større karburator og indsugningsplade (Ø21mm) uden held.....

Udstødningshullet er ALT ALT for stort i de cylindere.
Af med den og på med en 43mm eller en 44mm alucylinder.

De store cylindere 12,8hk som du har på, har jeg kun set køre med den oplagte Luhac cross lignende udstødning. Hvis de virkelig kunne bruges kørte alle jo med dem!!! Men de ligger jo i mange kasser rundt omkring :wink:


Mvh
Benny


Så må det bare på hylden igen, hvis en skal man så købe vil gerne have noget der bare virker :)
Mvh
Mike

Yamaha Fs1 DX Special (1978)

Yamaha Fs1 DX original (1978 Far's)

Yamaha Fs1 DX Special hverdag's (1977 under opbygning)

Yamaha Fs1 DX Original (1976 lille bror's under opbygning)

Mike J
Stor knallert
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 19. jan 2009 18:40
Kontakt:

Re: Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf Mike J » søn 14. sep 2014 20:56

Jeg fik løst problemet
Jeg havde et næsten nyt 43 mm sæt liggende så det er monteret så nu virker det

Nu har jeg så bare problemet, at den ikke vil trække i 3 og 4 gear
1 og 2 gear trækker den rigtig fint men planer ud i 3 og 4 gear
Jeg køre med 13/43 gearing

Hvad kan problemer være??

Mvh Mike
Mvh
Mike

Yamaha Fs1 DX Special (1978)

Yamaha Fs1 DX original (1978 Far's)

Yamaha Fs1 DX Special hverdag's (1977 under opbygning)

Yamaha Fs1 DX Original (1976 lille bror's under opbygning)

Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf Knud » søn 14. sep 2014 21:01

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 13:43, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:

Mike J
Stor knallert
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 19. jan 2009 18:40
Kontakt:

Re: Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf Mike J » søn 14. sep 2014 23:04

Knud skrev:Jeg siger ikke at det er hele forklaringen men et 36 mm for rør hører aldrig hjemme på en 50ccm motor
en bedre løsning er 100mm 28mm efterfulgt af 150 170mm 32mm inden den går ud i en afstemt potte ikke en som den du har valgt og tænding stillet til 0,9mm TDC dyse: start med en 200 og trim
hvis der er plads på 12,8 hk cylinderen som er højtportet: bundafdrej ca 1mm eller netop til der er 0,8mm mellem stempel og topstykke i TDC


Hej Knud

Det bliver Detsværre lidt for teknisk for mig :)
Mvh
Mike

Yamaha Fs1 DX Special (1978)

Yamaha Fs1 DX original (1978 Far's)

Yamaha Fs1 DX Special hverdag's (1977 under opbygning)

Yamaha Fs1 DX Original (1976 lille bror's under opbygning)

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf kreidlerhansen » man 15. sep 2014 00:26

Mål squish-afstand ud med loddetin - ud med tændrøret, loddetin ind gennem tændrørshullet, drej på svinghjulet, så tinnet mases fladt mellem stempeltop og topstykke.

Få lokket et kært menneske til at dreje af cylinderen, indtil det mål kommer tæt på 0,7mm.

De første 0,5mm kan vist roligt pilles af bunden, men derefter skal man begynde at måle lidt mere forsigtigt og overveje, om resten ikke skal tages fra øverste pakflade.

Montér, kør... og hvis den siger BUM, var kompressionsforholdet nok lidt i overkanten. :P
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Mike J
Stor knallert
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 19. jan 2009 18:40
Kontakt:

Re: Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf Mike J » man 15. sep 2014 07:25

kreidlerhansen skrev:Mål squish-afstand ud med loddetin - ud med tændrøret, loddetin ind gennem tændrørshullet, drej på svinghjulet, så tinnet mases fladt mellem stempeltop og topstykke.

Få lokket et kært menneske til at dreje af cylinderen, indtil det mål kommer tæt på 0,7mm.

De første 0,5mm kan vist roligt pilles af bunden, men derefter skal man begynde at måle lidt mere forsigtigt og overveje, om resten ikke skal tages fra øverste pakflade.

Montér, kør... og hvis den siger BUM, var kompressionsforholdet nok lidt i overkanten. :P


Kreidlerhansen

Vil det hjælpe på det med at den dør ud i gearene
Kan se at du bor tæt på mig, måske at jeg var heldig at vi kunne aftale noget en dag
Det bliver desværre lidt teknisk for mig, vil helst gerne gøre det helt rigtig uden at det går galt :)

Mvh Mike
Mvh
Mike

Yamaha Fs1 DX Special (1978)

Yamaha Fs1 DX original (1978 Far's)

Yamaha Fs1 DX Special hverdag's (1977 under opbygning)

Yamaha Fs1 DX Original (1976 lille bror's under opbygning)

Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf Knud » man 15. sep 2014 08:16

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 13:43, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf kreidlerhansen » man 15. sep 2014 10:03

Knuuuuj >> Det afhænger af portmålene, og derfor anbefaler jeg at gå lidt forsigtigt tilværks, hvis det endelig skal være. Der er to portmaps af denne cylinder i nedenstående emne:

viewtopic.php?f=34&t=6257

Er portmålene nogenlunde i den retning, skal der blot pilles af bunden på cylinderen, indtil squishafstanden passer. Evt. kan der snuppes lidt mere, hvis man kompenserer med en lidt tykkere toppakning.

Derefter skal man så tage forbrændingskammerets volumen til efterretning.

Fit & Forget forekommer for sjældent. :(

Hvis de angivne portmål stemmer, er der intet at sige til, den har været lidt 'flad'. Omvendt kan jeg ikke se, hvorfor motoren skulle have svært ved at tage omdrejninger! Den burde ikke lave andet, og slet ikke med det voldsomme forrør. :shock:
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!

Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49

Re: Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf Knud » man 15. sep 2014 10:13

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 13:43, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:

Mike J
Stor knallert
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 19. jan 2009 18:40
Kontakt:

Re: Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf Mike J » man 15. sep 2014 18:04

Jeg havde problemet da den stod i fri gear den bar så død i omdrejningerne at jeg slet ikke filmen prøve tur
Har nu skiftet til en 43 mm cylinder og det hjalp gevaldigt, nu tager den rigtig fint med omdrejninger men den død stadig ud i 3 og 4 gear, den trækker fint i 1 og 2 gear

Hvad kan dette skyldes

12,8 sættet ligger jeg på hylden igen, det er lidt sjovt at have liggende sammen med de andre spændende og lidt mere sjældne sager :)
Mvh
Mike

Yamaha Fs1 DX Special (1978)

Yamaha Fs1 DX original (1978 Far's)

Yamaha Fs1 DX Special hverdag's (1977 under opbygning)

Yamaha Fs1 DX Original (1976 lille bror's under opbygning)

Brugeravatar
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3613
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Har meget svært ved at tage omdrejninger

Indlægaf kreidlerhansen » man 15. sep 2014 19:01

Dejligt, den kører! :)

Jeg savner dog lidt, at nogen giver sig i kast med at få ProTuna-kittet til at spille i stedet for st give op! :P
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Kreidler med scootercylinder - 'Scootler':
http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kr ... 5992#p5992

Min Photobucket :
http://s173.photobucket.com/profile/kreidlerhansen

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!


Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron