Spørgsmål omkring virkningen af koblingspinden

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
christianbrand
Helt ny i flokken
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 23. apr 2014 07:41
Kontakt:

Spørgsmål omkring virkningen af koblingspinden

Indlæg af christianbrand »

Hej,
jeg er helt ny indenfor gearmaskiner, og har for hyggens skyld købt en yamaha fs1 fra 1977. Der skulle selvfølgelig skrues lidt og skiftes lidt ud på den, men nu er jeg næsten ved at være der..
Jeg har skiftet koblingssneglen på den med den vejledning, som ligger herinde - men har ikke vildt meget forstand på koblingens sammensætning, da det er min aller første gearmaskine.
Jeg kan sagtens koble ind og ud nu, og sneglen kører fint ind og ud. Jeg er dog ikke sikker på, om alt virker optimalt, da jeg kan skifte gear uden at trække på gearhåndtaget. Koblingen tager dog godt fat når jeg kører, og jeg kan køre i alle gear, uden at høre mislyde.
Da jeg havde skjoldet ved koblingspinden af prøvede jeg at trykke koblingspinden ind ved håndkræft - og det kunne ikke lade sig gøre. Er det rigtig at den ikke kan trykkes ind ved håndkræft - men kun ved hjælp af koblingssneglen? :what2
Hilsen den nye Yamaha ejer!
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Spørgsmål omkring virkningen af koblingspinden

Indlæg af trs »

Hej.

Ja den kan du ikke trykke ind med fingerne.
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Spørgsmål omkring virkningen af koblingspinden

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... ja det er rigtig at man ikke kan trykke koblingspinden ind med håndkraft, for at få den til at bevæge sig skal man trykke mindst 100 kg, og det kan kun koblingssnekken gøre... hvis ellers den kobler fint så er alt nok iorden... ang. dit spørgsmål om man kan skifte gear uden brug af kobling er svaret ja, men det er ikke noget man sådan skal gøre fordi det slider enormt - det er noget man forsigtigt kan gøre for at komme hjem med et knækket koblingskabel eller defekt koblingssnekke

hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"