Udskiftning af rør for bagaksel

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
rasmus72
Junior knallert
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 10:09
Kontakt:

Udskiftning af rør for bagaksel

Indlæg af rasmus72 »

Nu må jeg kalde på det alvidende forums hjælp !!!

Jeg er igang med at renovere min FS1 (igen) !!!! se den under "præsenter dig selv" titel "Fantastisk forum". Problemet med at blive medlem af dette forum, er at så finder man alle fejlene. Det betyder så at jeg er startet forfra (næsten). Yamahaen er nu helt strippet til skindet. Det første der skal laves er stellet, blandt andet skal bagakselrøret skiftes.

Spørgsmålet er nu: skal svejsninger på begge sider slibes helt ned så "hullet" er helt plant med stellet, altså svejsninger helt væk ???
Derefter når det nye rør, som er købt venligst ved Benny, skal monteres, skal det så være lige "langt ude" på begge sider af stellet ???? Det er jo vigtigt for at baghjulet kommer til at "løbe" lige, og bagsvingeren sidder korrekt !!!!

Af andre ting der skal laves denne gang:
Ny bagsvinger org. som jeg har købt af Jesper J. Tak Jesper.
Støtteben + aksel renoveres med nye bøsninger.
Beslag f/bagskærm laves til original.

Håber på jeres hjælp.

Med venlig hilsen og glædelig jul

Rasmus
"Ingen da uden Yamaha"
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Udskiftning af rør for bagaksel

Indlæg af dexta »

Jeg ved at Morten har lavet det før, snak lige med ham inden du smutter i værkstedet :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Udskiftning af rør for bagaksel

Indlæg af Morten - Webmaster »

den skal IKKE lige langt ud på begge sider.. ta en masse kontrolmål inden du fjerner den gamle, det er sindsygt vigtigt at den sidder 100% rigtigt !

Beskrivelse af min personlige fremgangsmåde er beskrevet i guiden herunder.

http://www.yamahafs1.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=1607
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"