Min FS1 giver mig grå hår.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Min FS1 giver mig grå hår.

Indlæg af dalgaard »

Der skal selvfølgelig ikke være for meget men jeg tror endnu ikke jeg har set noget der er 100% centreret ! Desuden skal du og tænke på at det en svinggaffel og at afstanden varierer når knallerten affjedrer. Det er endnu en grund til at der skal være et hvis spil i kæden ! Mener feks at en Suzuki gn 250 skal have ca 25mm spil på det strammeste sted. Ved faktisk ikke hvad fs1 instruktions bogen foreskriver men det er helt sikkert beskrevet. Hilsen Dalgaard
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3456
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Min FS1 giver mig grå hår.

Indlæg af 12V »

Leder heller ikke efter et 100% centreret tandhjul, bare det er bedre end det jeg kører med nu. Kædespændingen varierer en hel cm fra det strammeste til det mest løse punkt :)

FS1'en ændrer ikke spændingen meget når den trykkes ned i støddæmperne, modsat en Puch MS, dem justerer jeg altid med en tung makker på sædet :wink:

Manualen foreskriver 20 mm slup, og nævner også at hjulet skal roteres til mand finder det strammeste sted. Som jeg i øvrigt altid gør ved mine maskiner.
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Min FS1 giver mig grå hår.

Indlæg af dalgaard »

Det har du ret i
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"