Semmiring ved koblingspind ,,, NY TYPE,,,

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2860
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Semmiring ved koblingspind ,,, NY TYPE,,,

Indlægaf Yamaha FS1 50SS » fre 28. jun 2013 20:05

Havde lige besøg af Frederik H idag,,, og vi ville lave et gennemsyn af det nr match procjekt han har liggende her,,, sådan for at være sikre på om det var et DX eller K1 nr match ,,, fik vi fat i nr blokken og jeg undrede mig lidt over en messing skive som sad i hullet til koblingspinden,,, min første tanke var at en eller anden nok havde lagt den der for at beskytte semmiringen,,, så tog en skruetrækker og vippede den af og overraskelsernes tid er åbenbart ikke forbi endnu,,, underneden lå der en lille O ring og endnu en skive,,, ligmed at der ingen semmiring var der og ingen bøsning heller,,, syntes at hullet så lidt stort ud så prøvede at sætte en semmiring i ,,, men den faldt bare i gennem hullet ,,, det er blevet høvlet op til 16 mm tog en anden gl blok og målte ud fra den,,, den sagde at hullet skulle være 15 mm og at bøsningen skulle have en yder diameter på 15mm trykket sammen i hullet,,, så endnu engang må man konstatere at perlegrus mekanikernes opfindsomhed er stor :twisted: ,,,
billede 6 referenceblok med bøsning i ,,,,
billede 7 udtaget bøsning fra referenceblokken,,,

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

besøg også vores hjemmeside,,,, http://www.dorte-johnny.dk/index.html ,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3897
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Semmiring ved koblingspind ,,, NY TYPE,,,

Indlægaf FS1originalen » fre 28. jun 2013 21:22

Nå ja, det burde vel give lidt points i "kreativ stilkarakter" :lol:

Jeg havde nok valgt at lave en bøsning til blokken i stedet så den originale størrelse simmerring kunne monteres!

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1 Rød, 1978, som original, genopbygget.
Yamaha FT1, 1971. Diesella 1954. Honda Amigo 1970, Yamaha Passola.

Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 675
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03

Re: Semmiring ved koblingspind ,,, NY TYPE,,,

Indlægaf SigSauer » fre 28. jun 2013 22:02

FS1originalen skrev:Jeg havde nok valgt at lave en bøsning til blokken i stedet så den originale størrelse simmerring kunne monteres!
Erik

Ja, en ganske lille bøsning med en krave, sat i med locktite. Det havde været nummer 1...men pluspoint for kreativitet :-)
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/

Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2860
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Semmiring ved koblingspind ,,, NY TYPE,,,

Indlægaf Yamaha FS1 50SS » lør 29. jun 2013 11:11

det ser nu mere ud til at man har villet spare de par kroner den semmiring koster og slid ringen var helt væk,,, det må have raslet en del uden den,,, så vi prøver at få lavet en bøsning at sætte i så både slid ring og semmiring kan komme i igen,,,,

det er jo et nr match så man går jo lidt længere i bestræbelserne på at rede den,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

besøg også vores hjemmeside,,,, http://www.dorte-johnny.dk/index.html ,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Semmiring ved koblingspind ,,, NY TYPE,,,

Indlægaf Poul-Erik A. » lør 17. jan 2015 13:36

Må jeg lige låne tråden til et spørgsmål ? : Der er åbenbart forskel på længden af koblingspinde (113 mm og 117 mm), men har jeg ret i, at den korte er til/med årgang 1976 og den lange fra/med 1977 ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2860
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Semmiring ved koblingspind ,,, NY TYPE,,,

Indlægaf Yamaha FS1 50SS » lør 17. jan 2015 16:09

Hej Poul Erik

selvfølgeligt må du det :D ,,, ifølge reservedelskataloget så er de ens på alle årgange med den type motorblok ,,, det samme gælder for den med trykfoden inde i koblingen,,,
hver pind sit nr. ,,, men det samme nr. i alle årgange for begge 2 ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

besøg også vores hjemmeside,,,, http://www.dorte-johnny.dk/index.html ,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Semmiring ved koblingspind ,,, NY TYPE,,,

Indlægaf Poul-Erik A. » lør 17. jan 2015 18:10

Hej Johnny og tak for svaret - men så kan forskellen vel kun skyldes original/uoriginal dele ?
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 2414
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Indlægaf 12V » lør 17. jan 2015 21:12

Jeg har sat koblingspind fra en ny model i en gammel 73'er,de var helt ens. En uoriginal jeg havde liggende var samme længde, så jeg ved ikke lige hvad der sker. Har nogen mon monteret to kugler, og så tilpasset pinden?

Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 3897
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23

Re: Semmiring ved koblingspind ,,, NY TYPE,,,

Indlægaf FS1originalen » lør 17. jan 2015 21:21

Jeg har lige checket 1972 kataloget, og der har den samme nummer så op til 78.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1 Rød, 1978, som original, genopbygget.
Yamaha FT1, 1971. Diesella 1954. Honda Amigo 1970, Yamaha Passola.

Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2860
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Semmiring ved koblingspind ,,, NY TYPE,,,

Indlægaf Yamaha FS1 50SS » lør 17. jan 2015 21:47

kan det være fra en RD50`r ,,, den lange ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

besøg også vores hjemmeside,,,, http://www.dorte-johnny.dk/index.html ,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Semmiring ved koblingspind ,,, NY TYPE,,,

Indlægaf Poul-Erik A. » lør 17. jan 2015 22:23

...ups, jeg glemte at nævne, at den lange på 117 mm netop er købt fra YamahaFS1.dk (Benny) - men måske har nogen opkortet den korte evt. ved at komme 2 kugler ind mellem pindene, som 12V også er inde på. Jeg kan evt undersøge pindens længde på den gamle SS i morgen...
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)

Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1965
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20

Re: Semmiring ved koblingspind ,,, NY TYPE,,,

Indlægaf Poul-Erik A. » søn 18. jan 2015 17:27

...og så fik jeg målt den gamle originale SS-koblingspind og den måler 117 mm i længde, så den korte jeg har kan jo være blevet slebet kort, måske hvis man ved et uheld har kommet 2 kugler ind . Jeg beklager forvirringen og takker for svarene... :-)
M.v.h. Poul-Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974 (eftermont. autolube)
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997, der mangler friskt karosseri...

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)


Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster