Kobling igen.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Hej.

Efter at jeg fik konstateret at min kobling ikke virker, kan ikke koble ud. Har jeg skilt den af en gang mere.. ( kan jeg snart i søvne )
Men har nu en bunke nye spørgsmål. ( billeder vedhæftet da det gør det hele lettere )
Har vist en bunke slidte dele:

på pladen her er rillerne slidt væk, udover nogle få mm inderst på banen. - fjedrene bliver skiftet da de er 2 mm kortere end dem jeg fik fra yamahafs1.dk
Billede

Hvad værre er, og som jeg har frygtet, så har jeg noget der ligner 1 cm slør her: ( kan dreje selve skålen 1 cm uden tandhjul følger med )
Billede
Skal nok have nye gummi ringe, men kan ikke selv få dem skiftet da jeg ikke har værktøj til at gøre det :(
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Dewil »

Hvordan ser knasten ud?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Dewil skrev:Hvordan ser knasten ud?
Du mener på oversiden ? Fikser lige et billede mere..
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Billede


Ser sådan ud på den anden side..
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Hov, skal lige have skilt den mere af inden jeg kan få et billede af den..
Gik lige stærkt nok i mit hoved..


Edit: Hvad er det du gerne vil se på knasten ?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Dewil »

Du har ikke læst på lektien? Kontaktfladen på knasten?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Dewil »

Og de fjedre kan du godt smide i skarnkassen sammen med trykpladen og sikkert fiberplader og stålplade.. :cry:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Fandt måske grunden til at den ikke ville koble ud før, mine gamle plader var "groet" sammen, måtte have en skruetrækker imellem for at skille dem af..
Nu kan jeg i det mindste få den til at kobe så meget ud at jeg kan dreje det uden at motoren følger med. ( håndkraft )

Har nye fiberplader og stålplader samt fjedre fra yamahafs1.dk
Kan også godt købe ny knast og trykplade.


Dewil: knasten er heller ikke "rillet" men godt og grundig slidt..

Så jeg skal have fat i ny knast og trykplade. og så vidt jeg kan se med "lange støtter" som i følge Koblings guiden vil sige at jeg har primærhjul med fast tandhjul hvis jeg har læst rigtig ?

"Koblingsknasten findes i to varianter, en med korte støtter til stålskål med løst tandhjul og en med lange støtter til de to andre."

Fatter dog ikke hvad der menes med "de to andre" nu har jeg efterhånden læst den guide igennem 3 gange for at være sikker på at undgå for mange dumme spørgsmål! :(n)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Dewil »

Ha ha, ja der er sku mange detaljer at holde styr på... :hihi Lyder som om du har styr på de dele der skal til, blot mangler du at få renoveret koblingsskålen da det lyder som om gummierne er helt væk og så skal du have fundet en løsning på de alvorlige hakker du har i aluskålen..... de er næsten for store til at file væk.. :shock:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Ja, har godt set hakkerne :/ dog er de kun slemme der hvor jeg har taget billedet.. Troede de ville være ens hele vejen rundt :S

Anyway, har fundet disse: http://fs1brugtdele.dk/shop/product_inf ... ts_id=1483 og har spurgt ham om han ikke har en i god stand.
Tror det vil være det bedste for mig og min kobling.

Men er vi ikke enige om at jeg har en "ny version" kobling ? Der sidder forresten "kun" 3 nitter i min skål hvis det har noget at sige..
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Dewil »

Det er fordi det er den 3. version som årgangskorrekt hører til i 78, aluskål og 3 nitter. Jeg ville prøve at finde en løs aluskål i fin stand samt et retsæt fra Benny og så renovere dit eget. Sætter du en brugt skål på risikerer du at få "hylekoncert". Du skal i ald fald have nærbilleder af det du køber, ellers bliver du snydt.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Syntes at jeg har prøvet at se efter om der evt var nogle brugte aluskåle, men uden det store held..
Kan prøve at oprette en annonce herinde.

Men får stadig brug for en som kan samle skålen igen, har jeg ikke muligheden for desværre..
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:28, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Tænkte lidt hvis jeg nu kunne få et "komplet" sæt med stål-skål, ville det så ikke også kunne spille sammen ?
Så er problemet med hakkerne i skålen vel ovre for bestandigt ?
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:28, rettet i alt 2 gange.
:mrgreen:
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Ja okay..
Alu-skål bliver det så.

Ret sikker på at jeg har fundet "nyt brugt"

Så mange tak for info, samt retnings linjer for hvad jeg skal have skiftet :)
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Købte et sæt af en bruger herinde, tak for det :-)
Af med de gamle dele, og samlet igen efter guiden, så nu har jeg 2 skiver i overskud, en normal og en messing, som slet ikke skulle have været der for en start af.. Underligt at det nogen sinde har virket, men nu tror jeg den er der, ser rigtig ud og føles fast og korrekt. Kobling blev testet inden det blev samlet, og kunne dreje knasten når jeg aktiverede koblingen, så går ud fra at den nu er 10-4 :-D
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Dewil »

Det lyder helt rigtigt, det skal nok blive godt.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Håber jeg skam, er nu samlet igen..
Dog kommer der til at gå tid inden den sidste test da resten af maskinen er i atomer.. :)
Blev enig med mig selv om at jeg ligeså godt kunne gøre det ordentligt første gang..
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:29, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"