Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Hej igen Kim.
Jeg glemte forresten at nævne, at til tomgangsdysen kan du bruge et "hår" fra en alm. stålbørste for at sikre fin gennemgang. Men ellers har jeg ikke den store erfaring med tun-opsætninger, men fornemmer dog en vis "uballance" med 17 mm Mikuni i.f.t. 40 mm cylinder ??? Er det forresten en 3-skyller ? Hvis jeg husker ret kan en alm. 10 mm Mikuni (med større dyse) føde selv et lille tun på ca. 3,5 HK, der også kunne fåes engang...
Jeg glemte forresten at nævne, at til tomgangsdysen kan du bruge et "hår" fra en alm. stålbørste for at sikre fin gennemgang. Men ellers har jeg ikke den store erfaring med tun-opsætninger, men fornemmer dog en vis "uballance" med 17 mm Mikuni i.f.t. 40 mm cylinder ??? Er det forresten en 3-skyller ? Hvis jeg husker ret kan en alm. 10 mm Mikuni (med større dyse) føde selv et lille tun på ca. 3,5 HK, der også kunne fåes engang...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Åh ja: jeg glemte også lige at sige: skift koblings knast og trykplade til en som er neddrejet til at rumme 3 sæt - tændingen skal også skiftes til at kapere de højere omdrejninger dette nævnte set-up vil give - her har forum flere forslag, men en elektronisk tænding, dvs. uden platiner skal overvejes og helst også med tændings avancering, tjek den Morten Bahn har på sin! - det er kram!
Krumtappen KAN udskiftes til en med fuldslag, så holder lejerne lidt bedre
Du kan jo også overveje en YB100 motor, når den ER registreret som MC - den kræver lidt tilpasning i motorophænget (enten på motoren eller stellet, da den her er lidt bredere), men den ER bare feeeee´ (drejeventil og autolube) Per Hildebrandt har en komplet YB100 til at stå, den er jo bare en FS1 i ulveklæ´r og dæjli´.
Krumtappen KAN udskiftes til en med fuldslag, så holder lejerne lidt bedre
Du kan jo også overveje en YB100 motor, når den ER registreret som MC - den kræver lidt tilpasning i motorophænget (enten på motoren eller stellet, da den her er lidt bredere), men den ER bare feeeee´ (drejeventil og autolube) Per Hildebrandt har en komplet YB100 til at stå, den er jo bare en FS1 i ulveklæ´r og dæjli´.
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Træk nu lige vejret Knud, jeg er helt sikker på at for Kim drejer det her sig om at køre VETERANKNALLERT og ikke om at voldtune for at kunne køre roadracing...... det har han slet ikke temperament til..... såe, halv gas nu.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Hej Knud.
Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig har mod på alle de ombykninger af motoren. Og jeg har jo oplevet flere Yamaha FS1ere som saktens kan klare en topfart omkring de 75-80 km/t med væsentlig mindre midler. Jeg har jo blandt andet oplevet Jensmc`s blå 75er med nummerplade, som snilt køre 80, endda kun med 40 mm cylinder.
Hilsen Kim.
Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig har mod på alle de ombykninger af motoren. Og jeg har jo oplevet flere Yamaha FS1ere som saktens kan klare en topfart omkring de 75-80 km/t med væsentlig mindre midler. Jeg har jo blandt andet oplevet Jensmc`s blå 75er med nummerplade, som snilt køre 80, endda kun med 40 mm cylinder.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Ok
Jeg tog den bare fra den vinkel: hvad skal der til for at en 100ccm MC udstødning skal passe (bare nogenlunde til) en cylinder, der kan skrues på en FS1 blok.. og så tog det (hi hi ) lidt magten fra mig, indrømmet!, men mindre kan gøre det, jo! og start så bare med en 45mm FS1 cylinder, få een til at bore den du har op til 45 mm og gi´ den et ordenligt stempel og topstykke fex. et tilpasset FS1 45 mm HP topstykke
-
Jeg kan jo også tilbyde at købe den...
Jeg tog den bare fra den vinkel: hvad skal der til for at en 100ccm MC udstødning skal passe (bare nogenlunde til) en cylinder, der kan skrues på en FS1 blok.. og så tog det (hi hi ) lidt magten fra mig, indrømmet!, men mindre kan gøre det, jo! og start så bare med en 45mm FS1 cylinder, få een til at bore den du har op til 45 mm og gi´ den et ordenligt stempel og topstykke fex. et tilpasset FS1 45 mm HP topstykke
-
Jeg kan jo også tilbyde at købe den...
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Hej Poul-Erik.Poul-Erik A. skrev:Hej igen Kim.
Jeg glemte forresten at nævne, at til tomgangsdysen kan du bruge et "hår" fra en alm. stålbørste for at sikre fin gennemgang. Men ellers har jeg ikke den store erfaring med tun-opsætninger, men fornemmer dog en vis "uballance" med 17 mm Mikuni i.f.t. 40 mm cylinder ??? Er det forresten en 3-skyller ? Hvis jeg husker ret kan en alm. 10 mm Mikuni (med større dyse) føde selv et lille tun på ca. 3,5 HK, der også kunne fåes engang...
Min FS1 har nu kørt rigtig godt med den opsætning, så længe der var 5,3 udstødning på. Og ja, jeg bruger en F5B cylinder som har 3 skyllekanaler. Jeg har faktisk også prøvet at køre med 10 mm Mikuni til alle de samme dele, og det går såmænd også hel fint, men 17 mm-eren giver altså både ekstra optræk og ca 6-7 km/t mere på toppen, og bundtrækket er ikke ringere af den grund, til trods for 15/43 gearingen.
Hilsen Kim.
Senest rettet af Kim B S lør 4. maj 2013 13:56, rettet i alt 2 gange.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Hi hi Knud, men problematikken for Kim er jo lige nu at en 16 mm karburator ikke kan fylde en 40mm cylinder (50cc), så jeg kan næsten ikke overskue konsekvenserne af at gå i 45mm (mere end 60cc)...... men det må jeg nok hellere lade være med at bryde mit lille hoved med.....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Hej Johannes.Dewil skrev:Træk nu lige vejret Knud, jeg er helt sikker på at for Kim drejer det her sig om at køre VETERANKNALLERT og ikke om at voldtune for at kunne køre roadracing...... det har han slet ikke temperament til..... såe, halv gas nu.
Det har du ganske ret i.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Hej Knud.Knud skrev:Ok
Jeg tog den bare fra den vinkel: hvad skal der til for at en 100ccm MC udstødning skal passe (bare nogenlunde til) en cylinder, der kan skrues på en FS1 blok.. og så tog det (hi hi ) lidt magten fra mig, indrømmet!, men mindre kan gøre det, jo! og start så bare med en 45mm FS1 cylinder, få een til at bore den du har op til 45 mm og gi´ den et ordenligt stempel og topstykke fex. et tilpasset FS1 45 mm HP topstykke
-
Jeg kan jo også tilbyde at købe den...
Jeg er ikke færdig med at eksperimentere med min YB 100 udstødning. Den skal helt sikkert afprøves sammen med nogen flere mulige opsætninger. Og hvis jeg ikke finder en god kombination til den, skal jeg nok give dig besked. Men det burde nu kunne lade sig gøre. Og jeg kan også godt lide udseendet af den.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Den udstødning Benny har på sin 73' den fungerede da i den grad..... men var det en YB1?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Ja ok men mine erfaringer siger mig at en 16 mm går fint i spænd med både en 40mm og også en 43mm, jeg ved ikke med en 45 mm (har ikke prøvet den kombination) men mon ikke Kai o.a. har en god idé om den vej - i standard gade-trim sidder der jo netop en 16mm Mikuni på en 40mm cylinder.Dewil skrev:Hi hi Knud, men problematikken for Kim er jo lige nu at en 16 mm karburator ikke kan fylde en 40mm cylinder (50cc), så jeg kan næsten ikke overskue konsekvenserne af at gå i 45mm (mere end 60cc)...... men det må jeg nok hellere lade være med at bryde mit lille hoved med.....
jeg har af samme grund sat en stor membran + en 20 mm på min Iwy Green der har en 45 mm Eurokit nicasil- men er "stalled" i den videre afprøvning af denne kombination, fordi cylinderen skal have taget 1 mm mere af bunden og jeg afventer en Polini stempel.
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Hej Johannes.Dewil skrev:Den udstødning Benny har på sin 73' den fungerede da i den grad..... men var det en YB1?
Jeg er ret sikker på at Bennys udstødning, er en YB1 som også er den udgave han tidligere solgte nogen af i shoppen. Og ja, hans 73er køre nemlig rigtig godt.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Ja der er flere der bruger YB1, NielsFup og jeg gør også - som jeg husker Niels´ fortælling: kørte først med den skråt-afskårede 5.3HK: den var ok men lidt tam, prøvede så en Protuna Bos med 35 mm forrør, ændrede lidt på dens dæmpning men var ikke helt tilfreds og skiftede så til YB1 med 32mm forrør - Niels kører så vidt jeg husker også med en 45 mm FS1 cylinder og self. med en 16 mm Mikuni (ps. 35 mm forrør er noget bras - faktisk bør man starte med et 80-100 mm stykke med alm 28mm så går man over i 150mm/Ø32mm og dette stykke skal lige netop gå ind i potten. Det er jo et afstemt resonans system også selvom der ikke anvendes expansionspotte.Kim B S skrev:Hej Johannes.Dewil skrev:Den udstødning Benny har på sin 73' den fungerede da i den grad..... men var det en YB1?
Jeg er ret sikker på at Bennys udstødning, er en YB1 som også er den udgave han tidligere solgte nogen af i shoppen. Og ja, hans 73er køre nemlig rigtig godt.
Hilsen Kim.
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Hej Knud.Knud skrev:Ja der er flere der bruger YB1, NielsFup og jeg gør også - som jeg husker Niels´ fortælling: kørte først med den skråt-afskårede 5.3HK: den var ok men lidt tam, prøvede så en Protuna Bos med 35 mm forrør, ændrede lidt på dens dæmpning men var ikke helt tilfreds og skiftede så til YB1 med 32mm forrør - Niels kører så vidt jeg husker også med en 45 mm FS1 cylinder og self. med en 16 mm Mikuni (ps. 35 mm forrør er noget bras - faktisk bør man starte med et 80-100 mm stykke med alm 28mm så går man over i 150mm/Ø32mm og dette stykke skal lige netop gå ind i potten. Det er jo et afstemt resonans system også selvom der ikke anvendes expansionspotte.Kim B S skrev:Hej Johannes.Dewil skrev:Den udstødning Benny har på sin 73' den fungerede da i den grad..... men var det en YB1?
Jeg er ret sikker på at Bennys udstødning, er en YB1 som også er den udgave han tidligere solgte nogen af i shoppen. Og ja, hans 73er køre nemlig rigtig godt.
Hilsen Kim.
Der er også 32 mm forrør på YB 100 udstødningen, men på grund af længden og tykkelse på potten, har den større volomen i potten end de øvrige udstødninger som kan bruges til en FS1.
Jeg ved ikke hvor meget det har at sige, men det er jo lidt af en videnskab.
Forøvrigt får jeg fat i nogen flere og større originale dyser i dag, så der bliver lidt at eksperimentere med de næst kommende dage.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Ja jeg har også haft en YB100 potte med forrør, så den er bekendt og jeg gætter blot på at den ikke passer grundet dens meget større volumen og for stor afstemt længde: returbølgen kommer meget for sent til udstødningsporten og derfor sker der det, at den portion frisk gas der skulle have været returneret blot blæses ud i det fri, den virker nok bedst i det helt lave omdrejnings område, i den anden ende af skalaen: det er lige så galt som at sætte en scooter potte på, den er for kort og har helt forkerte stigninger på konus´erne.Kim B S skrev:Hej Knud.Knud skrev:Ja der er flere der bruger YB1, NielsFup og jeg gør også - som jeg husker Niels´ fortælling: kørte først med den skråt-afskårede 5.3HK: den var ok men lidt tam, prøvede så en Protuna Bos med 35 mm forrør, ændrede lidt på dens dæmpning men var ikke helt tilfreds og skiftede så til YB1 med 32mm forrør - Niels kører så vidt jeg husker også med en 45 mm FS1 cylinder og self. med en 16 mm Mikuni (ps. 35 mm forrør er noget bras - faktisk bør man starte med et 80-100 mm stykke med alm 28mm så går man over i 150mm/Ø32mm og dette stykke skal lige netop gå ind i potten. Det er jo et afstemt resonans system også selvom der ikke anvendes expansionspotte.Kim B S skrev:Hej Johannes.Dewil skrev:Den udstødning Benny har på sin 73' den fungerede da i den grad..... men var det en YB1?
Jeg er ret sikker på at Bennys udstødning, er en YB1 som også er den udgave han tidligere solgte nogen af i shoppen. Og ja, hans 73er køre nemlig rigtig godt.
Hilsen Kim.
Der er også 32 mm forrør på YB 100 udstødningen, men på grund af længden og tykkelse på potten, har den større volomen i potten end de øvrige udstødninger som kan bruges til en FS1.
Jeg ved ikke hvor meget det har at sige, men det er jo lidt af en videnskab.
Forøvrigt får jeg fat i nogen flere og større originale dyser i dag, så der bliver lidt at eksperimentere med de næst kommende dage.
Hilsen Kim.
Udstødningen på en 2T har samme funktion som turboen på en 4T, idet en korrekt afstemt (expansions potte) leverer et "ladetryk" på ca. +/-6PSI (puls, max, den både suger og puster på skift, og det går med lydens hastighed) og giver en større fyldning af cylinderen og kommer der ingen returgas fra udstødningen inden stemplet på vej mod TDP når forbi udstødningsportens top, ja så er den undvegne mængde benzindampe spildt - så ja udstødningen er en videnskab, KreidlerHansen og NaboJan er nok forums mest kompetente udstødningssystem specialister.
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Hej alle.
Jeg har nu genmonteret 5,3 udstødningen, og må konstatere at den opføre sig på nøjagtig samme måde nu, som med YB 100 udstødningen. Jeg kan hermed konstatere at der er noget som skal renses, og at YB 100 udstødningen nok ikke har noget af skylden. Som det er nu, får min FS1 ikke benzin nok, det hjælper lidt med choker, men det er stadig ikke nok. Og det har fungeret fint tidligere med nuværende dyse og opsætning, så det burde det jo kunne komme til igen.
Hilsen Kim.
Jeg har nu genmonteret 5,3 udstødningen, og må konstatere at den opføre sig på nøjagtig samme måde nu, som med YB 100 udstødningen. Jeg kan hermed konstatere at der er noget som skal renses, og at YB 100 udstødningen nok ikke har noget af skylden. Som det er nu, får min FS1 ikke benzin nok, det hjælper lidt med choker, men det er stadig ikke nok. Og det har fungeret fint tidligere med nuværende dyse og opsætning, så det burde det jo kunne komme til igen.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Tror du ikke karburatoren trænger til at blive skilt ad i atomer og så en tur i ultralyd? Kan hullerne i strålerøret lukke til og hvad er konsekvensen?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Hej Johannes.Dewil skrev:Tror du ikke karburatoren trænger til at blive skilt ad i atomer og så en tur i ultralyd? Kan hullerne i strålerøret lukke til og hvad er konsekvensen?
Det kan da godt være. Jeg har godt nok renset alt muligt i den, men ultralyd har jeg ikke til rådighed. Men jeg må jo prøve igen, og jeg tjekker også lige hullerne i strålerøret for en sikkerheds skyld.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Hej igen.Kim B S skrev:Hej Johannes.Dewil skrev:Tror du ikke karburatoren trænger til at blive skilt ad i atomer og så en tur i ultralyd? Kan hullerne i strålerøret lukke til og hvad er konsekvensen?
Det kan da godt være. Jeg har godt nok renset alt muligt i den, men ultralyd har jeg ikke til rådighed. Men jeg må jo prøve igen, og jeg tjekker også lige hullerne i strålerøret for en sikkerheds skyld.
Hilsen Kim.
Nu har jeg renset karburator igen igen, og strålerøret er blevet renset grundigt i alle hullerne, og det hjalp også lidt, men ikke nok. Den skal stadig køre med choker. SHIT.
Så nu er jeg nået til en nødvendig pause.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: Dysestørrelse med 2 forskellige udstødninger.
Frem med et 1mm bor og en T.Hansen-dyse!
Det er pudsigt, som nogle maskiner er kritiske med dysen. Kører du den driftsvarm sådan for alvor, inden du trækker chokeren?
En gennemvarm motor kræver en mindre dyse end en halvkold... derfor bør inddysning helst foregå under en god køretur.
Det er pudsigt, som nogle maskiner er kritiske med dysen. Kører du den driftsvarm sådan for alvor, inden du trækker chokeren?
En gennemvarm motor kræver en mindre dyse end en halvkold... derfor bør inddysning helst foregå under en god køretur.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!