Kædebeskytter

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Kædebeskytter

Indlæg af SigSauer »

Hil...

Er dette den korrekte kædebeskytter til FS1?
Billede
/Claus
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Tottenham »

Nix :crying
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af SigSauer »

Øv... :sad
Nogen der har et billede af den rigtige?

Totte: Giver du snart en kop kaffe?

/Claus
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Tottenham »

Always :what2
http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... l-216.html" onclick="window.open(this.href);return false; :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Krelleh »

http://www.fs1shop.nl/beschermrubber-ac ... p-470.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh. Christian
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Christian M »

Det er sku' røveri at handle den kædebeskytter ved Benny, 490kr.. også 120kr. i Holland. Der er jo nok en grund til at mange vælger at handle i Holland. (Undskyld mit sprog). :whew
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Dewil »

Nyere mode, men helt brugbar
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Krelleh »

Beklager mit link :oops: Det er ikke for at udkonkurrere Benny.

Men det skal lige sige at sidste gang, jeg bestilte stort hjem, var der flere af Bennys ting der faktisk var billigere end i Holland :dust :offtopic
Mvh. Christian
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Jensmc »

Christian M skrev:Det er sku' røveri at handle den kædebeskytter ved Benny, 490kr.. også 120kr. i Holland. Der er jo nok en grund til at mange vælger at handle i Holland. (Undskyld mit sprog). :whew
For det første er den, Benny sælger den helt rigtige. For det andet er den af Benny viste meget sjælden nu om dage.
Det står dig frit at handle, hvor du vil,med fare for at få noget forkert sendt fra Holland. Her tænker jeg ikke på et dumt gummistykke, men mere generelt. Jeg selv er blevet taget ved næsen i NL, og det er altså dyrt at returnere.
Det er underligt, at mange tror, at NL er er det billigste sted i verden. Hvis handlen ender der, lukker Benny (Ligesom den lokale købmand), og så er I på røvetten.
Til sidst vil jeg henlede opmærksomheden på retningslinierne for forummet her. Der står noget med at man IKKE må kommentere priserne fra andre forumbrugere. Benny er forumbruger. Det er Thassan og moto Leoni ikke, så der kan I bare skyde løs.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
otto
Fuldblods knallert
Indlæg: 312
Tilmeldt: tirs 28. okt 2008 21:28
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af otto »

Christian M skrev:Det er sku' røveri at handle den kædebeskytter ved Benny, 490kr.. også 120kr. i Holland. Der er jo nok en grund til at mange vælger at handle i Holland. (Undskyld mit sprog). :whew
Hej Christian M du ved ikke hvad du snakker om:-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Morten - Webmaster »

Christian M skrev:Det er sku' røveri at handle den kædebeskytter ved Benny, 490kr.. også 120kr. i Holland. Der er jo nok en grund til at mange vælger at handle i Holland. (Undskyld mit sprog). :whew
Dum og intetanende kommentar. Hvis du vidste hvad det er for en vare og hvor sjælden den snart er ville du forstå een af grundene til prisen.

For det andet så kunne det måske være at alle jer der elsker og handle i Holland skulle prøve og tænke lidt over hvad det koster af tid og kræfter for Benny (yamahaFs1.dk) at fremtrylle og producere udgåede dele til jeres yamaha'er.

Jeg syntes det er direkte dumt at udtale sig sådan som du gør uden og ane et klap om hvor meget tid, kræfter og investering Benny ligger i sagen. Det ved jeg tilfældigvis lidt om da jeg ofte slutter dagen i telefonen med Benny når han går og ordner Yamaha ordrer og arbejder på at skaffe nye produkter langt over kl. 22 om aftenen efter han har passet et fuldtids arbejde, været familiefar og arbejdet med diverse opgaver med byggeri og vedligeholdelse af hus og værksted.

Men handel i bare videre i Holland, og lad så værd og komme og pive her på forum bagefter når i enten er blevet halv-snydt med ukorrekte dele hos almere eller når i ikke kan få det i skal bruge fordi Benny er den ENESTE som har ofret 100'er tusindvis af kroner på produktion af kvalitetsskærme, forgaffel ben, støtteben, bagagebærere, sjældne kvalitetssæder, diverse renoveringssæt, og alt muligt andet.

Iøvrigt syntes jeg det er snot-dumt at sende alle vores penge til udlandet istedet for at bakke op om vores eget erhvervsliv som vi skal leve af at være en del af. Er der ikke allerede flyttet rigeligt arbejdspladser til Polen og østen ???

Jeg undres....
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Henrik L
Junior knallert
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 2. nov 2009 20:10
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Henrik L »

Ja Morten der må jeg give dig fuldstændig ret Gad godt at vide hvor mange der ville ofre så meget tid i det som Benny gør for at vi andre kan få vores knallerter til at være flotte + alle de andre ting som han jo også skal få til at passe ind.

Hilsen
Henrik


Sent from my iPhone
MVH Henrik

Yamaha FS1-K1-1977
Yamaha FS1-K1-1978
Puch Grand Prix - 1977
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Christian M »

Nu er det jo ikke kun Benny, der bruger en helvedes masse tid på at skaffe dele, og har aldrig oplevet, eller hørt om folk der har haft problemer med at handle i Holland, ved fx fs1shop.nl eller JMPB.com, dette er utrolige gode internet butikker og har i nogle tilfælde mere at byde på, til en meget billigere pris end hos Benny.

Jeg kan godt se hvad i mener, og jeg har da også brugt over 3000kr. hos Benny. Super god service, hurtig levering og gode produkter, men når det kommer til fx en ting som en kædebeskytter til 490kr. så bliver jeg sku' lidt nærig og vælger udlandet.

Beklager ulejligheden.

Mvh
Christian
Senest rettet af Christian M søn 14. apr 2013 20:46, rettet i alt 1 gang.
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Christian M »

Nu er det ikke så langtid siden jeg skiftede platiner på min knallert..

Jeg gik ind på Yamahafs1.dk og besluttede mig for at købe Luksus kvalitet til 110 kr. meeeeeeeeen....

Så fik jeg et fif fra en her på forum, der sagde at jeg kunne gå ind i Thansen, og købe en magen til for 75kr. der har jeg så sparet
35kr. + 79kr. porto.

Så kan man jo i princippet købe en stak hos Thansen og sælge dem de 35kr dyrere...

Håber du kan se hvad jeg mener...
Senest rettet af Christian M søn 14. apr 2013 19:15, rettet i alt 1 gang.
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Christian M »

Jensmc skrev:
Christian M skrev:Det er sku' røveri at handle den kædebeskytter ved Benny, 490kr.. også 120kr. i Holland. Der er jo nok en grund til at mange vælger at handle i Holland. (Undskyld mit sprog). :whew
For det første er den, Benny sælger den helt rigtige. For det andet er den af Benny viste meget sjælden nu om dage.
Det står dig frit at handle, hvor du vil,med fare for at få noget forkert sendt fra Holland. Her tænker jeg ikke på et dumt gummistykke, men mere generelt. Jeg selv er blevet taget ved næsen i NL, og det er altså dyrt at returnere.
Det er underligt, at mange tror, at NL er er det billigste sted i verden. Hvis handlen ender der, lukker Benny (Ligesom den lokale købmand), og så er I på røvetten.
Til sidst vil jeg henlede opmærksomheden på retningslinierne for forummet her. Der står noget med at man IKKE må kommentere priserne fra andre forumbrugere. Benny er forumbruger. Det er Thassan og moto Leoni ikke, så der kan I bare skyde løs.
Det er gratis at returnerer vare til Holland, ved ikke hvad det er for nogle skummel steder du handler...
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Morten - Webmaster »

Christian M skrev:
Jensmc skrev:
Christian M skrev:Det er sku' røveri at handle den kædebeskytter ved Benny, 490kr.. også 120kr. i Holland. Der er jo nok en grund til at mange vælger at handle i Holland. (Undskyld mit sprog). :whew
For det første er den, Benny sælger den helt rigtige. For det andet er den af Benny viste meget sjælden nu om dage.
Det står dig frit at handle, hvor du vil,med fare for at få noget forkert sendt fra Holland. Her tænker jeg ikke på et dumt gummistykke, men mere generelt. Jeg selv er blevet taget ved næsen i NL, og det er altså dyrt at returnere.
Det er underligt, at mange tror, at NL er er det billigste sted i verden. Hvis handlen ender der, lukker Benny (Ligesom den lokale købmand), og så er I på røvetten.
Til sidst vil jeg henlede opmærksomheden på retningslinierne for forummet her. Der står noget med at man IKKE må kommentere priserne fra andre forumbrugere. Benny er forumbruger. Det er Thassan og moto Leoni ikke, så der kan I bare skyde løs.


Det er gratis at returnerer vare til Holland, ved ikke hvad det er for nogle skummel steder du handler...
Gør som du vil, hvis du søgte lidt på forum ville du opdage at mange har haft problemer med især een hollandsk forhandler. Mig selv inklusiv fordi han havde en vare som heller ikke Benny kunne skaffe. Da den så kom var det IKKE den vare han viste i butikken men netop den som kan købes billigere alle steder.

Du læser ikke hvad jeg skriver men fokuserer kun på at du kan finde det billigere.. Gør du bare det, og benyt dig så af hollandsk support fra sælgeren, det er nemlig OGSÅ en ting folk glemmer at vores danske forhandler bruger rigtig meget tid på.

Mht Porto så er det faktisk sådan at Benny ofte vælger at ændre Porto på kunders ordre så han ikke trækker dig for fuld Porto på f.eks et platin eller andet der sendes som brevpakke. Det står bare ikke nogen steder andet end på dit kontoudtog fra banken.

En dag i fremtiden, med lidt mere livserfaring, vil du måske forstå hvad jeg mener. Nu gider jeg dog ikke argumentere mere overfor dig. :wink:
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

jeg kan jo så bidrage med at jeg inden Benny fik lavet nogen fine tro kopier af original bagagebæren,,, købte en i om talte hollandske firma,,, ifølge billede og tekst på hans hjemmeside helt original,,,, MEN den som ankom med posten ca 3 uger senere efter et par rykker mail var absolut ikke original,,, men kostede alligevel ca 1100 kr inklu porto,,, og var af ringere kvalitet og mere skæv end tantens lort,,, og var lavet til et tyskersæde ,,,, det er 2,5 år siden og han har stadigvæk ikke svaret på den klage mail han fik samme dag jeg modtog den med posten,,, havde jeg istedet købt en stak tante skrammel bagagebære ca 7 stk for de penge den anden kostede så havde jeg vil været heldig at en af dem kunne have været brugt uden de store modifikationer,,, så Holland og min bare rø..... de lever højt på at man ikke lige bor om hjørnet og kan komme og konfrontere dem med deres skrammel,,, men han kan bide sig selv i næsen på at engang min vej falder forbi hans butik så får han den bagagebære vreden rundt om halsen :evil: ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Dewil »

Men nu sidder den så på Frederik S projektet og kom kun på efter at jeg havde tortureret den med vinkelsliberen...... og skæv var den også...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Jensmc »

Nå, Dewil. Du handler også skumle steder i NL. :wink:
Du har jo heller ikke nogen erfaring. :P
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kædebeskytter

Indlæg af Dewil »

Jensmc skrev:Nå, Dewil. Du handler også skumle steder i NL. :wink:
Du har jo heller ikke nogen erfaring. :P
Skyldig.. :wink:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"