Utæt Mikuni karburator.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Utæt Mikuni karburator.

Indlæg af Kim B S »

Hej alle.
Endelig er her tørt og solskin, så jeg ville tage min Yamaha på indkøbsturen. :D Det første jeg ser er at benzinen løber neden ud. Jeg tænker nå, så er der bøvl med svømmeren igen. :( Jeg piller karburator-dækslet af og bliver noget overrasket, da jeg ser at pakningen til svømmerhuset sidder helt uden for i den ene side. :lol: Har i set noget lignende? :?:

https://www.dropbox.com/sh/9qa39s3wwfeea8l/FbWBbwMZGc" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har skiftet pakning, og den er tæt igen. :(y)

Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Utæt Mikuni karburator.

Indlæg af Reedvalve »

Hej Kim

Det har jeg set før. Det er en gummi pakning. Gummiet optager benzinen. Og den udvider sig. Skift til en af fiber/pakning matriale.
Iøvrigt ligner det en Mokini karburator. Hvis det er det. Så skift den hurtigst muligt. Jeg satte en original mikuni på en, som kørte med Mokini, og den kørte MEGET bedre bagefter.

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Utæt Mikuni karburator.

Indlæg af Kim B S »

Reedvalve skrev:Hej Kim

Det har jeg set før. Det er en gummi pakning. Gummiet optager benzinen. Og den udvider sig. Skift til en af fiber/pakning matriale.
Iøvrigt ligner det en Mokini karburator. Hvis det er det. Så skift den hurtigst muligt. Jeg satte en original mikuni på en, som kørte med Mokini, og den kørte MEGET bedre bagefter.

Kenneth
Hej Kenneth.
Jeg tror at det er sådan en fiber/pakning jeg har monteret, den var i hvert fald ikke lavet af gummi som den gamle. Det er godt nok en Mikuni, men dog med ny type svømmerhus. :wink: Og den plejer faktisk at køre rigtig godt med den karburator. Det var den som jeg har kørt med siden Johannes renoverede min motor, og for øvrigt også lidt før. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
trs
Fuldblods knallert
Indlæg: 459
Tilmeldt: tirs 25. okt 2011 14:42
Kontakt:

Re: Utæt Mikuni karburator.

Indlæg af trs »

Jeg har set det samme.

Hvis du lader den tørre et par dage ser den fin ud igen. Det er det samme man ser på nogle af de uorginale membraner.

Jeg ville dog ikke montere den igen. 8)
Yamaha FS1 1978 K1 Candy blå Lavet af ingenting.
Yamaha FS1 1978 K1 Brilliant rød -Solgt
Yamaha FS1 1989 Cross tema

Registrer eller søg stel & nummerblokke HER: register/add.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 76 mærker viewtopic.php?f=5&t=13774&p=124031&hilit=tank#p124031" onclick="window.open(this.href);return false;
Guide til 78 mærker viewtopic.php?f=21&t=2666" onclick="window.open(this.href);return false;

Ting tilsalg http://www.guloggratis.dk/search?q=christian1116" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-1510201/" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"