Kobling?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Kobling?

Indlæg af Simonb »

Hejsa! Jeg har lige renoveret kobling, jeg har filet hakkerne væk og ny knast og topplade fra yamahafs1. Men mit problem er at koblingen ikke virker, men jeg har måske en løsning selv. Fjedre er uoriginale fra yamahafs1 da de gamle var 32 mm så de skulle kasseres. Men kan det være problemet? Der er heller ikke olie i, men det burde da ikke ændre noget? Sneglen kører fint og bevæger sig når jeg trækker håndtaget ind.
Så er det fjedre der gør den slet ikke virker??
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kobling?

Indlæg af Kai »

Hvordan virker den ikke? Kan den ikke koble ud, eller kan den ikke tage fat når håndtaget er sluppet ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Re: Kobling?

Indlæg af Simonb »

Tager ikke fat når håndtaget er sluppet, altså den kobler slet ikke så jeg kan sagtens starte den i 2 gear og køre
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kobling?

Indlæg af Kai »

Og du har justeret den lille skrue i sneglen ? når håndtaget er sluppet skal den skrues ind indtil den liiige rører ved trykpinden, og så 1/4 omgang ud igen og spænde kontramøtrikken.
Hvis sneglen slipper trykpinden helt og den stadig ikke vil tage fat så er du nok nødt til at åbne ind til koblingen igen og se hvad der så kan være galt. Hvad med koblingspladerne ? er de nye ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Simonb
Stor knallert
Indlæg: 122
Tilmeldt: lør 30. apr 2011 14:07
Kontakt:

Re: Kobling?

Indlæg af Simonb »

Det prøver jeg.. De er ikke nye men i rigtig god stand :-)
Mvh Simon
__________________________


Puch Monza 2 gear 1983 original
Yamaha FS1 4 Gear 1976 stel og 1978 motor (kom ned i vinter hi D 21/10 2012 og skal gennemgås og små ting skal fixes.)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"