Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Yamaha.Knudsen
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 12. okt 2008 18:28
Kontakt:

Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af Yamaha.Knudsen »

Hej jeg har en yamaha fs1 4 gear dx. jeg har haft den i lang tid og den køre rigtig godt i alle gear, untagen 4. gear. jeg har haft den skilt helt ad i motoren for, at se om jeg kunne finde en løsning på 4. gearet. der var intet at se på nogle af tænderne, og skiftevalsen kunne skifte fint i alle gear.

når jeg køre i 4. gear hakker den tit, men stiger stadig lidt i omdrejninger, den sætter ikke ud af gear eller noget. håber nogle har en løsning da det er et irreterende problem
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af nielsfup »

Hej Knudsen

Hvilken opsætning køre du med :?:
Karburator, plade, cylinder, udstødning og gearing
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af tøffe »

Yamaha.Knudsen skrev:Hej jeg har en yamaha fs1 4 gear dx. jeg har haft den i lang tid og den køre rigtig godt i alle gear, untagen 4. gear. jeg har haft den skilt helt ad i motoren for, at se om jeg kunne finde en løsning på 4. gearet. der var intet at se på nogle af tænderne, og skiftevalsen kunne skifte fint i alle gear.

når jeg køre i 4. gear hakker den tit, men stiger stadig lidt i omdrejninger, den sætter ikke ud af gear eller noget. håber nogle har en løsning da det er et irreterende problem
hejsa og velkomen her jeg tror du skal prøve at kikke på din gare arm inde bag ved dit kobling skjold på akslen til din gare pidal sider der en skive og låse ring klos op ad motor blokken jeg tror den mangler det var problemet den gang jeg prøvet ellers sider der en fjer på dingare arm inde bag ved koblingen i samme side som din kaborater sider der skal du have den side af motor blokken af for at komme der ind den var også meget slap på min men derfor er det jo ikke sikkert ad det er det der er galt men det er midt bud hilsentøffe
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af nielsfup »

Hej Igen
Det er nok mig der ikke forstår problemet. Er det mekanisk den hakker ( hopper ud af gear eller ligende ). eller sætte motoren ud :?
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha.Knudsen
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 12. okt 2008 18:28
Kontakt:

Re: Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af Yamaha.Knudsen »

tak for velkomsten :)
jeg køre med:

standard cyl. ( 3 skyld )

5,3 hk udst.

14 / 43 gearing

10 mm kabu.

og special lavet 17 mm indsugnings plade

det lyder interesant det med den fjeder, men burde den så ikke i alle gearne

den hopper ikke ud af gear, den hakker bare i omdrejningerne, hvor den klikker nede fra motoren af. jeg kan bare ikke forstå hvorfor det kun er 4. gearet den laver det pjat

for øvrigt er det uanset om man køre i 4. ved lave omdrejninger og lav fart eller det modsatte :S

ps: fjederen som du siger på gear armen inde bag koblingen er helt ny, og stram, men det lyder interessesant det med låse ringen ved geararmen, prøver lige det :)
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Knudsen

Velkommen på forum :D

Klikker kun i 4 gear :?: :?: Hmm for mig lyder det som om at skiftetromlen er lidt skæv så når den er i 4 gear så er den drejet lige præcis så meget den kan gå på primærtandhjulet der er jo ikke meget plads imellem dem så den skal ikke være meget skæv for at kunne ramme primærhjulet
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Yamaha.Knudsen
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 12. okt 2008 18:28
Kontakt:

Re: Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af Yamaha.Knudsen »

oka kan da godt være :) , men kan det passe at hvis den er skæv, så kan den kun gøre det i 4. gear `?, pga. skiftevalsen kun er skæv i lige det område ?
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af strynboen »

er du 100% sikker på at der ikke er en lille svejssning på en af tænderne,en lille rivning,får den til at tikke,i feks,4 gear,der behøver ikke at være brækket noget af,,der ser bare ud som en sort klat på sideen af en af tænderne,,du skal have tandhjulene op mod lys for rigtig at kontrolere dem,,har lige været ude for dette her i sommer,med anderses honda,,den blå cd-50.et nyt tandhjul og den spandt som en løve igen,, :wink: :D 8)
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Yamaha.Knudsen
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 12. okt 2008 18:28
Kontakt:

Re: Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af Yamaha.Knudsen »

ja altså , i teorien skulle det, vel mere eller mindre være det tandhjul, men har ellers haft erfarene mekanikere til at kigge på det de siger også at der ik er noget galt, men jeg må jo bare kigge engang til, orker næsten ik med alel de dele der ska skildes ad og samles igen :/ men blir nød til det nok :),
Yamaha.Knudsen
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 12. okt 2008 18:28
Kontakt:

Re: Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af Yamaha.Knudsen »

Men mange tak for velkomsten og hjælpen , jeg vil straks bruge de råd i har givet :)
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af dexta »

Tag det som en fornøjelse at skille din motor ad igen, husk på at jo flere gange du skiller ad jo bedre og hurtigere kan du samle den igen, og til sidst med lukket øjne :lol: :lol:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af Kim B S »

Hej Knudsen.
Velkommen på forum. Jeg håber at du må få meget gavn og glæde af det. :wink: :mrgreen: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: Hakker i 4. gear (intet at se på tænderne)

Indlæg af Frandsen »

også et stort velkommen her fra
rat at se der stadig kommer flere og flere til
Vil lige benytte lejligheden til at minde om at der er lands dækkende politi razzia
mod ulovlige knallerter og scooter hele dagen imorgen
Mvh Frandsen
Mvh
Frandsen
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"