Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Indlæg af malte39 »

Hej, jeg står og skal til at samle min yamaha fs1 motor igen, og til det har jeg købt noget Loctite 5926 fra yamahafs1.dk af.. generelt har loctite jo et meget godt ry.. Og eftersom at benny sælger det må det jo også være helt fint.. Men på det jeg har købt står der at det ikke er benzinfast og ikke anbefales at bruge steder hvor der er benzin.. problemet er jo bare at der er en del benzin i sådan et krumtapshus ;)

Mit spørgesmål er så om der er nogle der har erfaringer med at bruge det på deres fs1 motor ?? og om det opløses eller på trods af advarselen holder fint sammen ? :D

dette er 4 gang jeg har skilt min fs1 motor af på 2 år, og er snart ved at være lidt træt af utætte blokke, dårlige New compatisions krumtappe og lejer og hvad der nu ellers har tvunget mig til at skille den motor af så mange gange :D så ville være lækkert at få den fikset ordenligt denne gang.. uden at skulle døje med ikke benzinfast flydende pakning der bliver opløst efterfølgene ;)

tak på forhånd :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Indlæg af 12V »

Jeg har aldrig haft problemer i krumtapshuse, men det holder rigtig nok ikke til direkte kontakt med benzin. Har prøvet at lave en tætning med det i en karburator, det forsvinder hurtigt men holder fint fast i de små huller og kanaler der er i en karburator :P

Det er den samme 5926 jeg har brugt i nogle år, og de holder alle tæt endnu.
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Indlæg af malte39 »

det lyder jo super ! :D

jeg har selv brugt 5926 som pakning i min ciaos karburator.. gav bare bundkaret et godt lag og lod det tørre i et par timer før jeg satte det på, det holder også endnu ;)

sidst jeg samlede min motor var det med noget benzin fast wurth.. det viste sig så at det pakning ikke størknede :( så det har stadig samme konsistens som tandpasta :teeth2 ikke helt optimalt.. men fandt først ud af det da motoren var samlet :/
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Indlæg af malte39 »

det gælder vel om at få blokkende sat sammen så hurtigt så muligt efter pakningen er kommet på, har før hørt nogle snakke om at det skal tørre lidt før, men det lyder lidt forkert i mit hovde.. men mindre det er et bundkar eller ligene hvor det skal erstatte en rigtig pakning
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Indlæg af Krelleh »

Angående tørretid vil jeg mene det har godt af stå mellem 10-15 min. Men står sikker bag på produktet

Nu når du skal til at samle motorblokkene igen, så tjek lige at pakflader er i orden.
Tag evt et stykke fint sandpapir i "ark" og kør blokken i cirkulere bevægelser over det på en plan flade
Mvh. Christian
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Indlæg af malte39 »

krelleh.. har slebet begge pakflader med sandpapir korn 1200 tapet stramt fast på en glas plade ;) de er iorden nu :D har tjekket med en anden glasplade og vand ;) men tak for rådet

og ok :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Sv: Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Indlæg af 12V »

Mener også at der står 10 minutters tørre tid inden montage i vejledningen.
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Indlæg af malte39 »

hmm.. det må jeg lige få tjekket op på ;) men tak for svarene
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Indlæg af strynboen »

wyrth flange tætning..tørre ganske rigtig ikke....og det er en del af fidusen....for det tætner aligevel..og kan modstå en del tryk..uden at blæse ud...har brugt det på både trykluft..hyd olie..bensin..ja alt muligt...var også skeptisk i starten...at det ikke forsvandt..eller blev suget ind/ud..men det virker bare..og er nemt at rense af..hvis der kommer for meget på....og størkner ikke i klumper inden i motoren..og stopper div olie kanaler/ventiler.../mekanik...så det er fint nok
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Indlæg af malte39 »

Problemet med det er jo bare at vis blokken ikke er 100 % plan.. og der måske er et sted hvor der er fx. 5/100 mm gab.. at det så ikke ville udfylde det gab.. og blive utæt..

der er noget der engang har sat sig i klemme ned i min motor mellem tap og blokken ( der er et hak i tap huset der hvor tappen begynder ) som sandsynligt har bøjet min blok lidt.. det har gjort den utæt ind til det lille hulerum under tap huset, er ret overbevidst om at det er derfor der samlede sig benzin i mit tap hus.. der lå også benzin derinde da jeg skilte midterblokkene af :shock:

og at det heller ikke kan erstatte rigtige pakninger i feks. karburatore og sådan hvor man lader pakningen tørre før man montere det

Men derud over tror jeg at wurths pakning er noget udmærket pakning til mange formål.. bare ikke lige dem jeg havde brug for :oops:

blokkene er planslebet nu ;) og er som sagt tjekket med glas og vand :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Indlæg af strynboen »

flydene pak..kan ikke erstatte papir pakninger.( kun i sjældne tilfælde)..og slet ikke gummi ringe og pakninger i kaburatore..men du har nok ret..hvor der er direkte hul kan det ikke tætne...det er kun til sammenspændte enmer
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Loctite 5926, fra benny af.. godt eller skidt ??

Indlæg af malte39 »

det kan flydenepakning godt jo ;) i nogle tilfælde i hvertfald.. men nej, det er ikke optimalt.. men fint som en hurtig løsning :mrgreen:
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"