K1 inderben i DX yderben

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

K1 inderben i DX yderben

Indlæg af Thorsen »

Er det muligt, til ny model DX forgaffel? Eller skal der drejes og fræses en masse før det passer?
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: K1 inderben i DX yderben

Indlæg af Kai »

Der er temmelig stor forskel på dem.
K1 rørene har en "bøsning" udenpå, nederst på rørene, den skal drejes/skæres af. Så skal der drejes en bøsning der passer indvendigt i bunden af dem som skal passe til oliedæmperrøret i en DX, både for at dæmpefunktion virker korrekt, og for at rørene ikke bare kan hives ovenud !
Jeg tror også de 2 låseringsspor lidt længere oppe på rørene kan give problemer.
De har også "kun" 10mm gevind i toppen, hvor DX77 -> har 22mm svjh til de store topbolte.

Og..så vidt jeg husker er de heller ikke samme længde som DX inderrør.

Benny har de rigtige DX ben i shoppen.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: K1 inderben i DX yderben

Indlæg af Thorsen »

Det lyder sgu for kompliceret. Så smider jeg bare et sæt ben inde fra Benny i, tak for hjælpen! :(y)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"