Brug for hjælp til identifikation
Brug for hjælp til identifikation
Vedhæftede billede viser et stykke mellem-aksel.
Er der en af alle jer gode "forister" der, ud fra de viste mål, kan bekræfte at der er tale om det stykke der bruges på den gamle model baghjul med chok-kobling (1972 - 1976)
Er der en af alle jer gode "forister" der, ud fra de viste mål, kan bekræfte at der er tale om det stykke der bruges på den gamle model baghjul med chok-kobling (1972 - 1976)
- Vedhæftede filer
-
- IMAG0010.JPG (43.89 KiB) Vist 9326 gange
Re: Brug for hjælp til identifikation
Er der ikke en der har et bud ?????????
Mvh
Poul Erik
Mvh
Poul Erik
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Brug for hjælp til identifikation
Hej.
Hvis ikke andre har mulighed for at måle den, kan jeg godt i morgen og samtidig har jeg lært et nyt ord : Chok-kobling, men det er vel det samme som "gummitræk" ?
Hvis ikke andre har mulighed for at måle den, kan jeg godt i morgen og samtidig har jeg lært et nyt ord : Chok-kobling, men det er vel det samme som "gummitræk" ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Brug for hjælp til identifikation
Hvad er gummitræk og chokkobling ?
Hilsen Mads
Yamaha FS1 1978 DX speciel
Yamaha FS1 1978 DX speciel
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Brug for hjælp til identifikation
HOV Dexta har du ikke en 1976 ?? og så ved du ikke hvad gummikobling er
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Re: Brug for hjælp til identifikation
Jeg er ikke helt klar over det
Hilsen Mads
Yamaha FS1 1978 DX speciel
Yamaha FS1 1978 DX speciel
- NorwegianFS1
- Site Admin
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: tors 9. aug 2007 21:04
- Kontakt:
Re: Brug for hjælp til identifikation
"Hvad er gummitræk og chokkobling ?"
Der skrivde du præcis mine tanker Dexta
Einar
Der skrivde du præcis mine tanker Dexta
Einar
Mvh Einar
Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
Yamaha SS K1 75 Fremtidsprosjekt.
Yamaha FS1 DX 77 special
Yamaha FS1 DX 78 skal restaureres til original look
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Brug for hjælp til identifikation
det er tandhjulsholder til baghjulet fra 1969 til 1976 som sidder på en løs klo der går ind i navet på baghjulet der sidder 4 gummiklodser imellem med huller kloen griber fat i
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Brug for hjælp til identifikation
Godt og præcis beskrevet Johnny og jeg mener at det dæmper de værste viberationer fra motoren ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Brug for hjælp til identifikation
Hej
ja det skal tage de værste stød og vibrationer og navet ser her sådan ud
ja det skal tage de værste stød og vibrationer og navet ser her sådan ud
- Vedhæftede filer
-
- 1969 -1976 Baghjulsnav 001 (Medium).jpg (84.18 KiB) Vist 9206 gange
-
- 1969 -1976 Baghjulsnav 002 (Medium).jpg (74.42 KiB) Vist 9206 gange
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Brug for hjælp til identifikation
...og der var ikke lige en afstandsrør i mellem ?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- Yamaha FS1 50SS
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
- Kontakt:
Re: Brug for hjælp til identifikation
jo afsavet til taisvansen bagsvinger men syntes nu at den her er for lille til at passe på det nav her den er 18 mm mener at det nav har en på over 20mmPoul-Erik A. skrev:...og der var ikke lige en afstandsrør i mellem ?
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,
,,,Hav en forsat god dag,,,
,,, Mvh Johnny S. ,,,
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Brug for hjælp til identifikation
OK - så må jeg identificere min 1974ér i morgen
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Brug for hjælp til identifikation
De gummiklodser kender jeg udemærket, men jeg vidste ikke de havde så fornemme navne !!
Hilsen Mads
Yamaha FS1 1978 DX speciel
Yamaha FS1 1978 DX speciel
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Brug for hjælp til identifikation
"Kært barn har mange navne" men jeg ved ikke hvad det helt rigtige er ? (Evt. navkobling)
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Brug for hjælp til identifikation
Så har jeg haft baghjulet skildt ad på SSéren og jeg må nok skuffe dig Poul Erik, for længden på røret er 59 mm i stedet for 43 mm, men ydre/indre diameter passer med de opgivne mål. Tilsvarende rør i "nyere" baghjul er 75 mm og jeg kan bringe et foto om nødvendigt ?
Samtidig kunne jeg se, at lejerne er åbne indadtil og lukkede udadtil - og stadig velsmurte med org. fedt.
TILLÆG 201008 : OMTALTE FOTO
Samtidig kunne jeg se, at lejerne er åbne indadtil og lukkede udadtil - og stadig velsmurte med org. fedt.
TILLÆG 201008 : OMTALTE FOTO
- Vedhæftede filer
-
- Billede042.jpg (24.01 KiB) Vist 8992 gange
Senest rettet af Poul-Erik A. man 20. okt 2008 16:07, rettet i alt 3 gange.
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Brug for hjælp til identifikation
det er magen til honda det gummi nav,de skiftede bare ikke til fast
nav.det var nok for dyrt at fremstille,siden yamaha opgav det.det er meget lettere at lappe baghjul når tandhjulet bliver siddende på knallerten,,især dem med hellukket kædeskærm,,det er nok et lævn fra de modeller med lukket kædeskærm.
nav.det var nok for dyrt at fremstille,siden yamaha opgav det.det er meget lettere at lappe baghjul når tandhjulet bliver siddende på knallerten,,især dem med hellukket kædeskærm,,det er nok et lævn fra de modeller med lukket kædeskærm.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
- Poul-Erik A.
- Super Knallert-Rocker
- Indlæg: 2144
- Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
- Kontakt:
Re: Brug for hjælp til identifikation
Hej Lars - ja det kan sagtens være den lukkede kædeskærm, der var årsagen til at bruge gumminav og så senere fast tandhjul...
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)
VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)
Honda Civic 1,5 1991
Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)
BFC Stafette 1954 (under restaurering)
BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Re: Brug for hjælp til identifikation
Hej Sailorsailor skrev:Vedhæftede billede viser et stykke mellem-aksel.
Er der en af alle jer gode "forister" der, ud fra de viste mål, kan bekræfte at der er tale om det stykke der bruges på den gamle model baghjul med chok-kobling (1972 - 1976)
Så vidt jeg kan se er det til dx forhjul det har samme mål.
Mvh Palle
Yamaha fs1 78'k1 bygget som dx wineberryred, nummer match
Yamaha fs1 ss k1 72' drejeventil blå nummer & nøgle match
Yamaha fs1 ss k1 72' drejeventil blå nummer & nøgle match
Re: Brug for hjælp til identifikation
Hej Palle og Poul-Erik A
Mange tak for hjælpen, det er skønt med assistance når man er på herrens mark.
Mvh
Poul Erik E
Mange tak for hjælpen, det er skønt med assistance når man er på herrens mark.
Mvh
Poul Erik E