Kan ikke stå i tomgang uden choker - video vedlagt

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Kan ikke stå i tomgang uden choker - video vedlagt

Indlæg af Krelleh »

Hej forum.

Nu har jeg fået trukket min Yamaha ud, for at få den gjort klar og få den starte op.

Da jeg stillet den indfor, for nogle måneder siden, køre den perfekt.
Men nu kan jeg ikke fået den til at stå i tomgang uden choker er til.
Det 4 takter en smule, men det er ikke meget. I forhold til det er med fuld choker.

Jeg har blæst karburatoren igennem, og udskifter pakningen mellem studs og membran. Da jeg troede du tog falsk luft ind.
Men ingen ændring.

Når den står i tomgang med choker, og man slår choker fra, stiger den voldsom i omdrejninger og dør.
Jeg har lige taget en film af det, så er det nemmere og høre/se.

" onclick="window.open(this.href);return false;

På forhånd tak, Christian
Mvh. Christian
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kan ikke stå i tomgang uden choker - video vedlagt

Indlæg af Kai »

Har du haft tomgangsdysen ude og rense den, og renset det lille hul hvor benzinen kommer ud i tomgang ?
(lillebitte hul ved kanten af gasspjældet, ind mod motoren)

Det lyder meget som om tomgangssystemet er stoppet til.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Kan ikke stå i tomgang uden choker - video vedlagt

Indlæg af Krelleh »

Har lige prøvet at rense det hele, men nu kan jeg hverken få det at stå i tomgang med eller uden choker.

Men du har ret i, når choker er oppe er det ligesom den bare trækker benzin til at leve igennem der, og hvis den er nede så er der helt stoppet for til førelse :(y)
Jeg prøver lige at rense, det igen imorgen
Mvh. Christian
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: Kan ikke stå i tomgang uden choker - video vedlagt

Indlæg af Thorsen »

Det lyder nu som falsk luft. Er du sikker på der sidder undersænkede skruer ved membranen, dine bolte til at spænde indsugningspladen eller smadrede gevind?
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Kan ikke stå i tomgang uden choker - video vedlagt

Indlæg af tøffe »

det er næsten sikkert din menbram der er dårlig jeg er sikker på den ikke sluter tæt mere i bladene min havde samme poblem dog skal der siges at min indsunings plade var skæv i studsen thansen lort det tog mange timer at finde den fejl men hvis den ikke er tæt så brug den metode kaj har sagt sæt en vandslange på studsen med spænde bånd på skrug udstødningen af stemplet i top hold en hånd så den slutter tæt på udstødnings porten og pust i slangen så skal du kunne lave trykpå den og det skulle den gerne kunne holde ellers er det den suger falsk luft men troer ikke det er det men membranden der er i u orden mvh tøffe
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Kan ikke stå i tomgang uden choker - video vedlagt

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

det ligner mit 1977`r problem,,,
Start med at rense benzin hanen og lad noget frisk benzin løbe ned igennem slangen og nåleventilen også se om den virker også,,, tag karburatoren helt af og rens den grundigt,,, der sider helt sikkert noget "ir" i en af kanalerne i karburatoren samt i stigerøret til dysen,,, husk der er 5 små huller ind i siden af stigerøret som alle skal være rene også og kanalerne til luft skruen også samt tomgamgs dysen ,,, blødgør evt med bremserens og brug en "tråd" fra en stålbørste til at rense hullerne,,,, sæt en finger for den ene ende af stigerøret og blæs lidt brenserens igennem det så kan du se om du har fået "hul" igennem i de små huller i siden af det,,, gør det samme med de andre kanaler i karburatoren og blæs efter med tryk luft så den er helt ren og tør,,, og husk at det mindste "ir" som er tilbage i svømmerhuset vil løsne sig når du fylder det med benzin så det skal også være helt ren ellers så får du bare problemmet igen,,, det tager lidt tid men det hjælper ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"