karburator indstilling

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Yamsen
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tirs 13. mar 2012 21:29
Kontakt:

karburator indstilling

Indlæg af Yamsen »

Hej folkens !
Jeg kører en fs1, med følgende opsætning:
5,3 ustødning
standard cylinder
10mm karburator
16mm indsugningsplade
14 tands fortandhjul
den ruller ca. 65 kmt
Syntes jeg ville forsøge at få den til at køre noget hurtigere, så her forleden hentede jeg en mikuni 16mm karburator, og fik den monteret, men den manglede noget indstilling..

Da jeg modtog den var den i nederste hak, og det ændrede jeg til standard opsætningen (altså i midten) men det lod ikke til at det fungere så jeg ændrede det til den indstilling den havde da jeg modtog den, men det fungere slet ikke..

Lige nu er nålen i midterste hak, og der er en 170" dyse i.

Den står fint i tomgang, og vil gerne tage omdrejninger, - men når jeg så kører den ud på gaden, vil den slet ikke tage høje omdrejninger, den tøffer bare afsted?.
Der er som om noget 'blokere' for at den kan komme op i de høje omdrejninger.

trænger den til en renovering, hvor den lige bliver renset lidt? eller skyldes det dysens størrelse? eller noget helt 3. :) :whew

håber på at i har en løsning på mit problem :)
M.v.h. Jacob
Brugeravatar
F5B
Stor knallert
Indlæg: 175
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 15:06
Kontakt:

Re: karburator indstilling

Indlæg af F5B »

Hvad er standard cylinder 381 eller F5B?

umiddelbart selv til et komplet 5,3 "tun" burde det være nok med en 150 dyse
min F5B opsætning er
16 mm indsug (drejeventil) + 16mm karburator 150 dyse
f5B cylinder uportet
5,3 udstødning
14 - 39 gearing
efter speedometer slæber den 112 kg "smed"
med 60 - 70
lyder for mig som om du "overfodrer" den,
skal der fart på skal den ha' en cylinder enten portet f5b eller fs1 eller hvilken "tun" cylinder du har nu adgang til
med større udstødnings areal
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Yamsen
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tirs 13. mar 2012 21:29
Kontakt:

Re: karburator indstilling

Indlæg af Yamsen »

Det er en tum cylinder, altså 100 % standard :)

idag prøvede jeg med en 160" dyse, og det føltes som om der gav den flere omdrejninger.
Men det var stadig den der "blokering" for at den kan tage de høje omdrejninger i gearene.

i tomgang, er den villig til at tage de go'e høje omdrejninger, men når jeg kører den ud på vejen i føles det som om den er "blokeret" for at tage de høje omdrejninger i gearene, som den ellers kunne i tomgang..

skal den yderligere ned i dyse størrelse? :whew

eller ville den portede cylinder, med breddere udstødningskanal, hjælpe på mit problem?

Mvh Jacob
OleVN
Junior knallert
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre 5. aug 2011 12:13
Kontakt:

Re: karburator indstilling

Indlæg af OleVN »

Har du indstillet luftskruen?? .. Den kan godt have noget at sige i de høje omdrejninger.
Hvordan ser dit tændrør ud?? Er det sodet til eller har det en nøddebrun farve?
Yamsen
Junior knallert
Indlæg: 39
Tilmeldt: tirs 13. mar 2012 21:29
Kontakt:

Re: karburator indstilling

Indlæg af Yamsen »

Min luftskrue er drejet 1 3/4 ud
den skal måske drejes læse ud? eller :)

tændrøret har jeg ikke kigget på. - Er i tvivl om hvordan jeg får det afmonteret :whew

Mvh Jacob
OleVN
Junior knallert
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre 5. aug 2011 12:13
Kontakt:

Re: karburator indstilling

Indlæg af OleVN »

Her er en guide til indstilling af karburator: viewforum.php?f=49
Tændrøret kan skrues af med en tændrørs nøgle eller en passende top (21mm tror jeg).
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"