Ingen motor Nr.???

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
simon nyborg
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 26. jul 2010 08:50
Kontakt:

Ingen motor Nr.???

Indlæg af simon nyborg »

jeg har købt en Yamaha fs1 k1 og der er ingen motor nr. i motoren?? :whew
og kan det være fordi Yamaha har nr (381-2631xx)?? :whew

se billeder her.
  • C:\Users\Simon\Desktop\DSC00881.JPG
  • C:\Users\Simon\Desktop\DSC00882.JPG
Jeg er ordblind.

Yamaha FS1 DX 78 nummermatch i originalt look.
Yamaha FS1 DX 76 adskilt i originalt look.
Yamaha FS1 DX 79 brugs knallert med Originalt 17" Stjerne Fælge. http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil ... ipc=874971" onclick="window.open(this.href);return false;
Puch Maxi K brugs knallert. http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil ... ipc=911061" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: Ingen motor Nr.???

Indlæg af olebole »

Nej der skal være et nummer i blokken ! Ellers er det filet væk . Det skal være lige oppe over koplings dækslet ( kæde træk siden ) i blokken . Man skal ikke skille noget af for at se det !! Mvh. Ole
Senest rettet af olebole søn 27. maj 2012 18:44, rettet i alt 1 gang.
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Ingen motor Nr.???

Indlæg af Kai »

Billederne virker ikke så godt når de ligger på din egen PC :)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
simon nyborg
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 26. jul 2010 08:50
Kontakt:

Re: Ingen motor Nr.???

Indlæg af simon nyborg »

jeg prøver lige igen.

Men der er IKKE filet i blokken!!! :whew :whew

http://www.scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=92324" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg er ordblind.

Yamaha FS1 DX 78 nummermatch i originalt look.
Yamaha FS1 DX 76 adskilt i originalt look.
Yamaha FS1 DX 79 brugs knallert med Originalt 17" Stjerne Fælge. http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil ... ipc=874971" onclick="window.open(this.href);return false;
Puch Maxi K brugs knallert. http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil ... ipc=911061" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Ingen motor Nr.???

Indlæg af Dewil »

Det er en reservedelsblok, ingen hokus pokus i det. Den originale nummerblok må have fået pådraget sig en skade, så det var nødvendigt at udskifte den. Jeg har selv haft sådan en brugt liggende. Det vigtige er så at den bærer "tum 178" typegodkendelsen og ikke "DK-M-032", der er typegodkendelsen for en 2-gears eller en svensk FS1. Med hensyn til motornummeret, så behøver der ikke at være et... og du har lov til at skrive præcis hvad du vil.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Ingen motor Nr.???

Indlæg af juhl-drengen »

altså for mig ligner det en RÅ BLOK altså en blot der er købt separat på et tidspunkt lissom man kan gå ned til en knallert forhandler eller thansen og købe et råt stel uden stelnr. :) så der er og har aldrig været et motornr. i MEN du kan sikkert godt få tilladelsen af a plus eller skat til at slå et nr i f.eks magen til stelnummeret ELLER du kan selv købe et bogstav sæt og selv slå nummeret det er godt nok ikke helt lovligt men altså hvis du er god nok til det får du matching numbers og det bliver ikke opdaget ;)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Ingen motor Nr.???

Indlæg af Dewil »

Lyt nu til hvad der bliver sagt juhl-dreng.., lad være med at gætte dig til alt... :)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Ingen motor Nr.???

Indlæg af juhl-drengen »

undskyld havde íkke læst det du skrev inden jeg selv skrev det andet :oops: men altså der skal være både motornr. og stelnr. på en knallert ? -.-
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Ingen motor Nr.???

Indlæg af Dewil »

Hør nu efter; Nej der behøver ikke at være et motornummer da det er stelnummeret der identifiserer køretøjet. Jeg har oplysningen fra min synsmand...
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
simon nyborg
Junior knallert
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 26. jul 2010 08:50
Kontakt:

Re: Ingen motor Nr.???

Indlæg af simon nyborg »

den har "tum 178" typegodkendelsen


mvh. simon
Jeg er ordblind.

Yamaha FS1 DX 78 nummermatch i originalt look.
Yamaha FS1 DX 76 adskilt i originalt look.
Yamaha FS1 DX 79 brugs knallert med Originalt 17" Stjerne Fælge. http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil ... ipc=874971" onclick="window.open(this.href);return false;
Puch Maxi K brugs knallert. http://www.scootergalleri.dk/gal_visbil ... ipc=911061" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Ingen motor Nr.???

Indlæg af Henrik Buresø »

Hej Jeg fik engang synet et køretøj der var kommmetar i synsraporten at der var et lille sten slag i synsfeltet,men da den blev synet 2 år efter var der ingen bemærkninget,også selvom der var kommet et støre lige ved siden af,så der er altså forskel på et synmanden,formoder også der kan være andre opfatelser af stel og motor nummer,det kan jo være at den synsmand ikke er som de andre,poltiet ville søge efter nummmeret :D
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Ingen motor Nr.???

Indlæg af strynboen »

ja de synsfolk er vidt forskelige...da jeg synede min dt 125...krævede han match numbers....jeg forklarede ham at eks honda..aldrig har match..da de bare sættes sammen på samlebåndet som de kommer ud af pruduktionen...men jeg tilfældig vis havde den orginale motor som jeg monterede for hans humørs skyld..da jeg af prinsip aldrig diskutere med dem..men ret havde han ikke...også den detalje at der ikke kræves kontrol lys for fjernlys på mc før 1974..har vi haft en snak om..men der dokumentere jeg,,da jeg ikke vil ændre på min cd-50..når den skal synes

i dette tilfælde vil jeg ikke slå noget nummer/match...da du ingen garenti har for at der er en til derude som har motormatch"et..og dubletter af motore..med samme nummer er helt sikkert u lovligt..eller problematisk..
måske du skal slå et højere nummer end de brugte i stel nummerlisten...bare for at der står noget...så lægger ingen mærke til det
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Henrik Buresø
Fuldblods knallert
Indlæg: 353
Tilmeldt: søn 15. apr 2012 20:54
Kontakt:

Re: Ingen motor Nr.???

Indlæg af Henrik Buresø »

Hej Man skal være meget sikker i sin sag inden man praktisere det,inden man trille på vejen,og så man ikke skal stå og forklare det til policen,det beste er at man har det på skrift,hvis dette findes,hvad jeg ikke tror
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"