Tændrørsspørgsmål til nummerplade-drengene

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Tændrørsspørgsmål til nummerplade-drengene

Indlæg af Allan M »

Hvilke tændrør bruger I, som kører sådan ca standard udroslet? (med udroslet mener jeg 16/16 mm indsugning, og ubegrænset udstødning, altså ca som tænkt fra fabrikken)

Glødetal og gerne anbefalelsesværdige mærker. Men især glødetallet.

mvh
Allan
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3215
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Tændrørsspørgsmål til nummerplade-drengene

Indlæg af Jensmc »

Jeg kører med NGK B7HS. Nogle vil mene det er for varmt, men det har den kørt med i 20 år (Ca. 75 km/t).
Jeg tror, at mange kører med for koldt rør. Dog har jeg ikke den store viden om lige netop tændrør. Hvis maskinen kører jævnt og stabilt, må det være tilstrækkeligt.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3927
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Tændrørsspørgsmål til nummerplade-drengene

Indlæg af kreidlerhansen »

B7HS ville også være mit bud til de gængse småture, idet motoren ikke pisker rundt ved 10.000rpm konstant. Kompressionsforholdet er heller ikke i den vanvittige ende + manglen på squishband fordrer en relativt lav gennemsnitstemperatur i forbrændingskammeret.

Til 100km med fuld gas er B8HS sikkert en udmærket helgardering.

Og ja, rigtig mange ejere af tunede knallerter kører med for koldt tændrør. B9HS er virkelig til ekstreme motorer... B10 matcher en gocartmotor på den fjollede side af 16.000rpm!


Min Kreidler kører i standardtrim med 8.500-9.000rpm, vedvarende, og efter en bundgastur fra Odense til Middelfart, var mit B8 mere Mathilde end Cocio. Den går dog til den fede side/én dysestørrelse over standard, fordi jeg er en kylling og kører i både koldt og varmt vejr.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Tændrørsspørgsmål til nummerplade-drengene

Indlæg af Allan M »

Tak for svarene. Jeg er nu endnu mere overbevist om, at mit tændrør er for koldt.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"