koblings problemer.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

koblings problemer.

Indlæg af Nico8856 »

Min kobling fungere fint indtil min Yamaha 4 gear er blevet ordenligt varm. Når den er blevet varm gider den ikke at tage fat mere, så når jeg trykker koblingen ind mens jeg køre, kører den stadig..?
Hvad kan det være
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

koblings problemer.

Indlæg af Dewil »

Har du kikket i "koblingsguide A-Z"?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Nico8856 »

Ja det har jeg. Har samlet min kobling efter den guide så?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Dewil »

Det eneste der burde kunne være afhængig af temperatur er jo din gearolie??? Men mest mystisk er det at du når den er driftvarm hverken kan koble til eller fra? Lyder desværre som at det skal skilles ad, da det umuligt kan være samlet korrekt.... :cry:
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Nico8856 »

Har skilt den af og det ser fint på koblingen:-(
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

koblings problemer.

Indlæg af Dewil »

Billeder af delene?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af strynboen »

det er garenteret frigangen som svigter ved opvarmningen...du har vel ikke den kobberskive monteret som kun skal i de gamle modeller..ellers låser det hele sammen ved varmeudvidelse...der skal være mindst en 10 dele mm,, slør ved kold motor..mellem skålen og ankerpladen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Nico8856 »

Hvor skal den kobber skive være monteret?
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Nico8856 »

Billeder kommer nu!
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Nico8856 »

http://www.scootergalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=91924" onclick="window.open(this.href);return false;
billeder af min kobling hvis det var det som du ville have billeder af.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Dewil »

Er din koblingskål med løst eller fast tandhjul (det på bagsiden)?. Hvis det er med løst tandhjul, så skal der som lars nævner være en kobberskive udover de to stålskiver til at holde styr på det hele..... Kunne også godt tænke mig nærbilleder af trykplade og knast, da jeg fornemmer at det er slidte dele? Præcis omkring trykplade og knast møder jeg en konstant manglende forståelse for hvor vigtigt det er at delene er i en ikke alt slidt tilstand, ellers virker koblingen bare ikke..... og ja, det er selvfølgelig beklageligt at Yamaha i sin tid har lavet så svage dele i en eller simpel og genial motorkonstuktion.... men det må vi jo leve med.. :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Nico8856 »

Det er med fast tandhjul, kan i hverfald ikke rykke med det tandhjul som sidder bare på koblingskålen.
hvor skulle de 2 stålskiver sidde? :-O
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Nico8856 »

billede af trykplade inde!
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Nico8856 »

billeder af mine skiver er kommet ind, men ved ikke om det er de rigtige?
Skal de 2 stålskiver sidde i koblingskålen?
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Kai »

Det der ligner ikke en skive der hører hjemme i koblingen, men det kan jo være en der er puttet under møtrikken.

De 2 rigtige stålskiver og kobberskive, og rækkefølgen det hele samles i, kan du se i koblingsguiden som Dewil allerede har skrevet.

Edit: Det kan man så ikke kan jeg se , men så er det vist i motorrenovering:
http://knallertforum.dk/download/yamaha ... ahaFS1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Dewil »

Jeg må tilstå at jeg har enddog meget svært ved at vurdere både standen på delene og OM det overhovedet er de rigtige dele udfra de temmelige slørede billeder...... jeg har endda taget mine læsebriller på.. :shock: Men er nok enig med Kai i at den skive ser forkert ud, hvilket du også bør kunne se udfra guiden....
Udfra det materiale der forløbigt er tilgængeligt er min dom: slidte dele, mulige forkerte dele og muligvis samlet forkert... :?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af strynboen »

kan se at tryk pladen er totalt opslidt...og skiven er forkert...skriv en mail til benny..og få de rigtige dele..den behøver ikke at være orginal...bare køb en billig trykplade og de 2 rigtige skiver..men koblingen er med stål skål..er det en 76 ?eller tideligere model
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Nico8856 »

Ved ikke hvad årgang det er...
Nico8856
Stor knallert
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 9. aug 2011 18:16
Kontakt:

Re: koblings problemer.

Indlæg af Nico8856 »

Men bestiller en ny trykplade og skive original kobling.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"