Advarsel - Bremsepedal

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
martin p
Stor knallert
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons 16. apr 2008 23:32
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af martin p »

jeg må desværre skuffe jer...

i kan klage alt det i vil over thansen produkter.

når der kommer seriøse klager ind til vores service center så ryger de videre til de ansvarlige på området,

de undersøger sagen nærmere og tjekker statestiker. hvis der er solgt 1000 bremse pedaler, men kun kommet 100 eller 200 tilbage til reklamation, enten pga en synlig defekt, eller fordi os entusiater med logisk tankgang kan se at materialet ikke dur.

så ignorere de det fordi de har jo stadigvæk solgt 800stk og der er fortjeneste nok i dem til at godkende jeres reklamation et hav af gange og evt. refundere jeres penge. jeg er ked af at sige det.

det er blandt andre mig der besvare emails eller tager reklamations opkald. men den situation der er nævnt fra nyborg kender jeg desvære ikke.

og jeg kan desværre ikke gøre noget ved det.

jeg vil bare lige spare jer for besværet.


mvh
yamaha fs1 4-gear dx anno 76' cruisede sidste sommer ny renoveret motor, nu mangler jeg bare resten :)


Citroën xantia 1,8 16v 1998
citroën bx 1,9 gti 1991
kevin H
Helt ny i flokken
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 22. sep 2009 15:09
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af kevin H »

sådan en knækkede for mig i weekenden, helt ny ! Thansen når det bedst :evil:
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Kim B S »

kevin H skrev:sådan en knækkede for mig i weekenden, helt ny ! Thansen når det bedst :evil:
Hej Kevin H.
Gik det så galt? :?: Eller kunne du så bremse nok med forbremsen? :?:
jeg har nemlig selv prøvet at suse tværs over en tværgående vej, og i mellem to skilte, flyve over en gryft, og lande på en plovmark med tværgående plovfure. :roll: Det skete fordi min bremsestang knækkede, og forbremsen ikke virkede. :roll: En rystende oplevelse som heldigvis gik godt. :wink: Da var jeg ung og uerfaren. :roll:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Dewil »

Oplevede for få år siden at belægningen på en bremseklods slap grebet fra metallet (på ex-konens bil), det må bare ikke ske. Ingen tvivl om at dele fra t-hansen nok ikke skal være ting der kan have betydning for sikkerheden. Kan også huske der har været sager med deres "alifælge" der tabte luft, de var simpelthen revnet i støbningen....
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Toke K.C.
Junior knallert
Indlæg: 44
Tilmeldt: fre 16. maj 2008 17:32
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Toke K.C. »

Jeg havde sådan en, og den knækkede inden jeg fik kørt den første tur(""heldigvis""), jeg satte mig op på yamsen og trillede stille med fødderne, og trykkede let på pedalen, wupti så knækkede den.... skide thai-svansen
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af roberthandvask »

jeg havde en ven hvor den knækkede under en hård opbremsning, men han havde da forbremsen heldigvis
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Poul-Erik A. »

roberthandvask skrev:jeg havde en ven hvor den knækkede under en hård opbremsning, men han havde da forbremsen heldigvis
...havde en ven...?
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
jesper1279
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 5. apr 2011 16:13
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af jesper1279 »

Det du siger er totalt korekt, og jeg har selv prøvet det. men hvor køber man så en ordenlig bremsepedal?
Thomas K
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: man 9. maj 2011 20:45
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Thomas K »

Min bremsepedal har et buk oven på men ikke forneden! (i den anden ende af der hvor man trader.)
Det er lige som om der er en tab der går ud fra stellet som den presser i mod.
Har det noget at sige? Er det meningen?
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Krelleh »

Dewil skrev:Oplevede for få år siden at belægningen på en bremseklods slap grebet fra metallet (på ex-konens bil), det må bare ikke ske. Ingen tvivl om at dele fra t-hansen nok ikke skal være ting der kan have betydning for sikkerheden. Kan også huske der har været sager med deres "alifælge" der tabte luft, de var simpelthen revnet i støbningen....
Dem med at bremsebelægningen slipper er meget normalt(Metal rusten og derved slipper belægningen). Når man snakker om bremse dele til biler er der ikke noget som hedder dårlig kvalitet, selv ikke ved Thansen. Bremser er bare det vigtigste! :(y)

Der er ikke nogle firma som tør at begynde at lave bremser af lav kvalitet, så de 100% ikke på at sælge noget som helst.

Thansen er billigere i mange tilfælde og nogle gange til det positive. :shutup :thunge
Mvh. Christian
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Dewil »

Det er jo op til dig om du mener at du kan stole på hvad jeg fortæller dig, ikke sandt?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af strynboen »

man kan jo ikke forstå at de dele som har med sikkerhed ikke skal testes eller godkendes...men når taivansen kan sælge defekte dele..er man tvunget til ikke at handle de ting ved dem..det er jo både bremse pedaler pære kabler(til bremsen) som ikke er i orden..og jo de sælger det lort..selv om de ved det er farligt at bruge
poul erik har jo retuneret dele,,som de efterfølgende har sat til salg igen..har vi jo bevis for..så glem dem..køb kun ting som ikke har betydning for sikkerheden..som maling olie kick starter pedaler..og den type ting
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Morten - Webmaster »

Krelleh skrev:Dem med at bremsebelægningen slipper er meget normalt(Metal rusten og derved slipper belægningen). Når man snakker om bremse dele til biler er der ikke noget som hedder dårlig kvalitet, selv ikke ved Thansen.

Der er ikke nogle firma som tør at begynde at lave bremser af lav kvalitet, så de 100% ikke på at sælge noget som helst.

Thansen er billigere i mange tilfælde og nogle gange til det positive. :shutup :thunge
Ok, der findes ikke dårlig kvalitet bremser til biler ? hvor har du dog det fra ? hvor mange år har du kørt / repareret biler ? i de 17 år jeg har haft bil (og hvor jeg altid selv har serviceret dem) har jeg flere gange oplevet at hvis man er for nærig og derfor køber billige stumper, så får man noget bras og ender med at skulle skifte det ud igen før tid og så er intet sparet og man har i bedste fald kun spildt sin tid og penge.

Jeg har nu aldrig oplevet at kvalitets belægninger er faldet fra hinanden ved normal brug i en familiebil.

Husk at glæden over en billig pris varer noget kortere end glæden over en vare som bare er iorden !

Som andre skriver, så har t hansen vel nærmest den dårligste handels moral i dette land.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Krelleh »

Morten - Webmaster skrev:
Krelleh skrev:Dem med at bremsebelægningen slipper er meget normalt(Metal rusten og derved slipper belægningen). Når man snakker om bremse dele til biler er der ikke noget som hedder dårlig kvalitet, selv ikke ved Thansen.

Der er ikke nogle firma som tør at begynde at lave bremser af lav kvalitet, så de 100% ikke på at sælge noget som helst.

Thansen er billigere i mange tilfælde og nogle gange til det positive. :shutup :thunge
Ok, der findes ikke dårlig kvalitet bremser til biler ? hvor har du dog det fra ? hvor mange år har du kørt / repareret biler ? i de 17 år jeg har haft bil (og hvor jeg altid selv har serviceret dem) har jeg flere gange oplevet at hvis man er for nærig og derfor køber billige stumper, så får man noget bras og ender med at skulle skifte det ud igen før tid og så er intet sparet og man har i bedste fald kun spildt sin tid og penge.

Jeg har nu aldrig oplevet at kvalitets belægninger er faldet fra hinanden ved normal brug i en familiebil.

Husk at glæden over en billig pris varer noget kortere end glæden over en vare som bare er iorden !

Som andre skriver, så har t hansen vel nærmest den dårligste handels moral i dette land.
En bremsekaliper fra Thansen er den samme som dem fra Krogslund eller FTZ. Prisen er bare forskellig.

Men klodser kan du får i forskellige mærker, nogle holder lidt længere. Men stadig aldrig noget som er så dårlig at belægning vil falde af.
Hvis man altså kører til services når man skal.

- Vi har vi forskellige meninger og skal ikke være enig. Det som jeg tager ud fra, er noget som jeg har fået af vide af en lærer som uddanner mekaniker i flere forskellige områder.
Mvh. Christian
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Morten - Webmaster »

Ok, jamen når du din lærer siger det, så har du jo nok ret..

Jeg kan nok ikke argumentere bedre end din lærer som sikkert har stor aktuel erfaring i rigtige brugskøretøjer med de produkter som taiwansen sælger.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Nikolaj Y »

Morten - Webmaster skrev:Ok, jamen når du din lærer siger det, så har du jo nok ret..

Jeg kan nok ikke argumentere bedre end din lærer som sikkert har stor aktuel erfaring i rigtige brugskøretøjer med de produkter som taiwansen sælger.
altså jeg har kørt med thansen bremsebakker på min puch maxi.. og det var det argeste lo.. :evil: så lige pludselig ned af en bakke hvor jeg bremser falder belægningen simpelthen af.... det skal lige siges at de var helt nye og maxi'er kører ca. 50 km/t så det er ikke den store fart... jeg fik så fat i nogle originale og de holder bare, og har gjord det i omkring 1500 km nu :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af roemer »

vil lige komme med en opfordring! lad være med at købe not'er hos svansen. jeg havde lige købt en ny not hos dem for det første passede den ad helvede til! den var dog kun for lang ikke for tyk. jeg monterede så noten, så pillede jeg svinghjulet af umiddelbart bagefter (kan ikke huske hvorfor) men så var noten flækket i 3 stykker på langs! :evil: :evil: :evil:
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af T.B. »

Fis af med dit reklamelort :(n) Forøvrigt går vi kun i træsko :hihi
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Toke »

Ja, hold jer væk fra de sider, der reklamere med billige Nike sko. Hvis man er heldig og modtage varene, så er det kopier.

Jeg vil tro de er i familie med dem her http://www.danmarkmall.com/" onclick="window.open(this.href);return false; De får ikke ligefrem +'er på truskpilot.....
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
eryki44
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 29. sep 2014 23:07
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af eryki44 »

Dejligt, så har jeg lige en der skal pudses lidt og sendes til forchromning;) :)
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"