Advarsel - Bremsepedal

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Kim B S »

Hej Morten B.
Det tror jeg desvære at du har ret i. :lol: Så jeg vil følge dit eksempel, med hensyn til hvor jeg køber reservedele. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af strynboen »

tror også snart at taivansen holder helt op med at sælge fs1 dele
komfiramanterne køber jo scooter og vi gamle undgår dem,,så det slutter jo af sig selv,,marked kan vel ikke være ret stort.de må have en kæmpe fortjenste,,siden de gider at blive ved.
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af dexta »

Jeg vil dælme håbe at det snart stopper med det skrammel de sælger derude, jeg var godt klar over at det var skidt med deres dele, men så skidt !! Det er jo en katastrofe, jeg er færdig med dem.. :wink:
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Poul-Erik A. »

Jeg har lige haft "fornøjelsen" af en dobbelt støttefod fra Taiwansen, men den måtte afleveres igen, da den var vind & skæv. Den blev forsøgt ombyttet, men en anden havde samme skavank - så jeg må nok have bud med Benny til træffet...

P.S. Jeg foreslog at jeg bare fik pengene tilbage samt beholdte støttefoden og så skære den op for at svejse den forfra - men nej - den skulle (sammen med den ekstra fra hylden) tilbage til fabrikanten. Men ved at checke online, er den lokale butik stadig leveringsdygtige.... :?:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Morten - Webmaster »

latterlige bolchebutik... ja undskyld mit sprog men jeg er så inderligt dødtræt af dem. køber ikke en skrue af dem hvis jeg kan undgå det
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Poul-Erik A. »

Ja og ydermere spurgte jeg om deres fjedre dertil var kommet i den rigtige længde, men der oplyste sælgeren dog at en kommentar på skærmen indrømmede, at de stadig er for lange.... :o
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Kim B S »

Poul-Erik A. skrev:Ja og ydermere spurgte jeg om deres fjedre dertil var kommet i den rigtige længde, men der oplyste sælgeren dog at en kommentar på skærmen indrømmede, at de stadig er for lange.... :o
Hej Poul-Erik.
Fjedren til Støttefoden har jeg set at Benny har nu, til en flad 10krone. :wink: Så det er da til at komme over. :wink: :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Lasse1969
Gummi rocker
Indlæg: 502
Tilmeldt: fre 11. jul 2008 16:15
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Lasse1969 »

Frandsen skrev: Iøvrigt påstod han at største parten af alle de reservedele som tansen sælger idag, til fs 1, er mindst 10 år gamle og at der ikke bliver produkseret nye dele mere altså et slags "restsalg" det kan som oftes være begrundelsen for at krom reservedele ruster så nemt :lol: :lol: :lol:
Hej
Det må være noget af et restlager de har, nærmest utømmeligt, hvis han påstår, at de har kørt restsalg i 10 år, så vidt jeg ved er der ingen dele de er udgået i ( de er kun gradvis blevet dårligere), det er meget mærkeligt i mine øjne, nærmest usansynligt at de kører restsalg.
mvh. Lars
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Morten - Webmaster »

hvis de kører restsalg, så har de brudt loven ved at hæve alle deres priser på delene (var der engang en der skrev her i tråden)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Kim B S »

Kim B S skrev:Hej Frandsen.
Hvis de lige frem har dele som har ligget på lager i 10 år, så er der også et andet problem. Der står nemlig i købeloven at priser kun må stige, når der kommer nye vare hjem. Så det vil sige at hvis en del har ligget i 10 år på lager, så skal den sælges til den pris, der var på delen for 10 år siden. :lol: Det kan de vidst ikke helt overholde. :lol:
Hilsen Kim.
Morten - Webmaster skrev:hvis de kører restsalg, så har de brudt loven ved at hæve alle deres priser på delene (var der engang en der skrev her i tråden)
Hej Morten B.
Rigtigt! :!: Det er noget jeg ved fra da mine forældre havde forretning, og jeg kan ikke forestille mig at det skulle være ændret siden. :lol: :wink: :mrgreen:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Poul-Erik A. »

Tak for oplysningen om fjedrene Kim, men jeg har noteret mig det og satser på nogle dele til træffet. M.h.t Taiwan-hansen har jeg gjort mig endnu en erfaring i dag i form af en 6 mm. gevindbakke, som jeg ville bruge til at forlænge et gevind med - men derved flækkede 2 store flige af bakken - så over højre skulder med den :shock:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
dexta
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2228
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 19:51
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af dexta »

Nej Nej Nej og atter nej !! :twisted: :twisted:
Jeg bliver mere og mere træt af dem !! :twisted: :roll:
Det er virkelig træls, de burde lukke for knallert reservedele, og give alle delene GRATIS væk !! :?
Hilsen Mads

Yamaha FS1 1978 DX speciel
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Allan M »

De må altså gerne sælge til den pris, de nu engang kan få for den. Også ifølge købeloven, som jeg engang er blevet eksamineret i - dog med det forbehold, at den eksamen var i 1995 :? Det er hele princippet i det, som kaldes kapitalistisk markedsøkonomi at prisen fastsættes som den, som en køber og sælger kan blive enige om på ethvert givent tidspunkt.

Det, man ikke må iflg lovgivningen, det er f.eks. at hæve eller fastholde prisen og så kalde det "UDSALG". Eller at købe nye varer hjem og så kalde det "udsalg".

Restsalg, storsalg, sommersalg, hurrapriser osv er udtryk, som må bruges i flæng.

Når det så er sagt, så aner ekspedienterne i Taiwansen aldrig en pind om noget som helst, men deres kundeservice har altid reageret hurtigt og korrekt, når jeg har brokket mig via mail :mrgreen:
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Allan M »

Det, du tænker på, Kim B S, det er nok, at man i regnskaberne ikke bare sådan lige må opskrive værdien af sit varelager. Men det er rent regnskabsmæssigt for at man ikke skal kunne "pumpe" sit regnskab og drive aktiekursen op / fuppe bankerne osv.

Det var et sidespor jeg røg ud af :wink: :mrgreen: Og ikke for at korrekse eller være gammelklog, bare for at give THansen den fair play, de trods alt også må have :wink:
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Kim B S »

Allan M skrev:Det, du tænker på, Kim B S, det er nok, at man i regnskaberne ikke bare sådan lige må opskrive værdien af sit varelager. Men det er rent regnskabsmæssigt for at man ikke skal kunne "pumpe" sit regnskab og drive aktiekursen op / fuppe bankerne osv.

Det var et sidespor jeg røg ud af :wink: :mrgreen: Og ikke for at korrekse eller være gammelklog, bare for at give THansen den fair play, de trods alt også må have :wink:
Hej Allan M.
Det jeg tænker på, drejer sig om en gang hvor mine brødre og jeg satte priser på nogen vare for mine forældre, hvor vi opdagede at der var nogen af de priser der skulle på, som var lidt højere end nogen der sad på tilsvarende vare på hylden. Da vi spurgte om vi så skulle sætte tilsvarende priser på de vare som i forvejen stod på hylden, fik vi det svar at det måtte man ikke. Det skulle sælges til den pris som det havde fra det kom på lager i følge loven. :lol: Det skal siges at det foregik i midten af halvfjerserne. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af tøffe »

Morten - Webmaster skrev:det er som at sparke i en dyne, og jeg gider ikke bruge min tid på det.........

Min personlige konklussion er: jeg køber ikke en møtrik hos dem, jeg benytter andre kanaler, og mangler jeg akut et eller andet, så prøver jeg min scooter/mc forhandler eller kører op til benny.
der er kun et sted at handle hvis man ville have kvalitiet tin og det er hos benny det er tin man ved der er ok så enu en tak for gode kvalitets sager til benny mvh tøffe
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Allan M »

Kim B S
Det er ihvertfald god service overfor kunderne! Butikker, som har den indstilling, handler jeg gerne i ! :D
Rasmusbanke
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 22:19
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Rasmusbanke »

Er den øverste original og den nederste Thansen?
I dont drive fast... I just fly low!

-------------------------------------------------------------------------------------------

*Rigtige mænd har deres Yamaha Fs1 på værelset!*
_______________________________________________________________________________

Hellere chrom og gear end plastik og lir!
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Rasmusbanke skrev:Er den øverste original og den nederste Thansen?

jøps
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Rasmusbanke
Stor knallert
Indlæg: 114
Tilmeldt: søn 15. feb 2009 22:19
Kontakt:

Re: Advarsel - Bremsepedal

Indlæg af Rasmusbanke »

Dejligt, så har jeg lige en der skal pudses lidt og sendes til forchromning 8)
I dont drive fast... I just fly low!

-------------------------------------------------------------------------------------------

*Rigtige mænd har deres Yamaha Fs1 på værelset!*
_______________________________________________________________________________

Hellere chrom og gear end plastik og lir!
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"