Læg mærke til at jeg har smidt en Mikuni på!!!Ace skrev:UPDATE:
Fik smidt min 16mm Mikuni karburator på, og det hjalp ikke en fløjtende fis.
Jeg er lidt på herrens mark..
FS1 Stabilitet?
Re: FS1 Stabilitet?
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
Så skal du jo nok se om fejlen ikke ligger et andet sted
Er der fornuftig gnist på den ?
ikke bare 0.5mm gnist i tændrøret.. af med tændrørshætten og se om den kan trække 1cm fin blå gnist i fri
luft over til stel, uden at trampe alt for hårdt i kickstarteren.
Er der fornuftig gnist på den ?
ikke bare 0.5mm gnist i tændrøret.. af med tændrørshætten og se om den kan trække 1cm fin blå gnist i fri
luft over til stel, uden at trampe alt for hårdt i kickstarteren.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: FS1 Stabilitet?
Det må jeg prøve imorgen, synes bare det ville være mærkeligt hvis det skulle være det, da den har været tændt og kørt på i Fredags
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
Nå, tændingen blev tjekket og der var en gnist, omend ikke skingrende blå, men den var der.
Mikuni karburatoren har heller ikke hjulpet..
Jeg er lidt i vildrede, og har abstinenser.. Nu vil jeg snart gerne ud og køre!
Mikuni karburatoren har heller ikke hjulpet..
Jeg er lidt i vildrede, og har abstinenser.. Nu vil jeg snart gerne ud og køre!
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: FS1 Stabilitet?
Du skal have den til at lave en blå gnist - mindst 5-6 mm lang, ellers er der ikke kraft nok i gnisten når tændrøret kommer under kompression!
Check allerførst at dine platiner åbner 0,3 - 0,35 mm når stemplet er i top. Fiberklodsen på platinerne bliver slidt med tiden og så åbner platinerne mindre og mindre indtil du ikke kan starte den mere.
Skidt/brandsår i platinerne kan også give en "fesen gnist". Prøv at få en lille strimmel papir ind mellem platinerne og - når de er lukkede og træk det ud! Er der olie på papiret så har du midlertidigt rengjort dem - prøv at se om det giver go gnist???
Går papiret i stykker er der brændt en "knast" på platinerne der som en midlertidig løsning kan files væk!!!
Begge tip er "nødreparationer" for at finde årsagen! Men ved vi hvad der hjælper så er det nemmere at udbedre fejlen ordentligt bagefter!
Erik
Check allerførst at dine platiner åbner 0,3 - 0,35 mm når stemplet er i top. Fiberklodsen på platinerne bliver slidt med tiden og så åbner platinerne mindre og mindre indtil du ikke kan starte den mere.
Skidt/brandsår i platinerne kan også give en "fesen gnist". Prøv at få en lille strimmel papir ind mellem platinerne og - når de er lukkede og træk det ud! Er der olie på papiret så har du midlertidigt rengjort dem - prøv at se om det giver go gnist???
Går papiret i stykker er der brændt en "knast" på platinerne der som en midlertidig løsning kan files væk!!!
Begge tip er "nødreparationer" for at finde årsagen! Men ved vi hvad der hjælper så er det nemmere at udbedre fejlen ordentligt bagefter!
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: FS1 Stabilitet?
Jeg så lige at der var en lille knast på den platin der sidder længst mod baghjulet. Jeg prøver at file lidt på den så den kan blive væk, og jeg bestiller et par nye platiner
Mvh. Oliver.
Mvh. Oliver.
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
Jeg ville prøve at få mit svinghjul af i dag, så jeg kunne skifte platiner, men desværre kunne jeg ikke få aftrækkeren skruet på, og jeg så til min skræk at der stort set intet af gevind er tilbage inde i svinghjulet...
Det var et hårdt slag, er der nogle der har tips til hvad jeg kan gøre?
Det var et hårdt slag, er der nogle der har tips til hvad jeg kan gøre?
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: FS1 Stabilitet?
Du har opdaget at der er links gevind i svinghjulet ik
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: FS1 Stabilitet?
Så jeg skal dreje mod venstre?
For det gjorde jeg ikke. Men altså, gevindets "toppe" de er helt fladmaste..
For det gjorde jeg ikke. Men altså, gevindets "toppe" de er helt fladmaste..
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
- FS1originalen
- Knallert Mester
- Indlæg: 4251
- Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
- Kontakt:
Re: FS1 Stabilitet?
Jep, du skal dreje mod venstre... Prøv at se om den ikke får ved selv om gevindet ser lidt slukøret ud.
Erik
Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Re: FS1 Stabilitet?
Jeg vil prøve som det første når jeg kommer hjem imorgen
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
Jeg har fået svinghjulet af og platinerne er blevet skiftet.
Der kommer ingen gnist nu, så der må være en overgang et sted, spolerne ser ret slidte ud også (Synlige ridser osv.)
Jeg har fået kontakt til en Yamaha mand i mit nærområde der gerne vil kigge på den, så må vi se hvor stort et chok han får
Der kommer ingen gnist nu, så der må være en overgang et sted, spolerne ser ret slidte ud også (Synlige ridser osv.)
Jeg har fået kontakt til en Yamaha mand i mit nærområde der gerne vil kigge på den, så må vi se hvor stort et chok han får
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
Har du forbundet ledningerne rigtigt?
Har du husket at stille platinerne??
Har du husket at stille platinerne??
Re: FS1 Stabilitet?
Ledningerne er i orden, min ven der er mekaniker og gammel knallert kører sagde at der helt sikkert var en overgang. Og nu tager jeg den ud til en Yamaha ekspert, og så bliver det ordnet
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
Re: FS1 Stabilitet?
Hej
Hvad er det endt med ?
Mvh
Esben
Hvad er det endt med ?
Mvh
Esben
Knallert: Yamaha fs1 1977 ( sønnen bruger den nu hver dag)
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
Bil :Toyota Corolla
MC: Honda vfr750 f
Mc: MZ 150 ( under renovering, købt da den ellers ville blive skrottet)
Mc: Yamaha Dt 175
Re: FS1 Stabilitet?
Kim fik liv i den!
Men han kunne også konstatere følgende:
2-gears stel med 4-gears motor.
Uoriginal Cylinder.
Motoren skulle hoved renoveres (Døde lejer, slidte aksler).
Osv.
Han sagde at hvis jeg kunne sælge den til en for tusind kroner skulle jeg endelig gøre det.
Men han kunne også konstatere følgende:
2-gears stel med 4-gears motor.
Uoriginal Cylinder.
Motoren skulle hoved renoveres (Døde lejer, slidte aksler).
Osv.
Han sagde at hvis jeg kunne sælge den til en for tusind kroner skulle jeg endelig gøre det.
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: FS1 Stabilitet?
Man kan hverken beskylde eksperten for diplomati, at pakke tingene ind eller optimisme.
Men hvis motoren har været åbnet, og det står så slemt til, har du en oplagt mulighed for at lave den rigtigt!!!
Med lidt nænsomhed kan den tjene dig godt i årevis! Evt. finde en 2g motor, så den er helt lovlig, pånær cylinder og indsugning, eller finde et godt 4g stel til motoren og lære hele maskinen at kende ved at starte fra bunden!
Stumperne er ikke så dyre, igen, men det tager tid og koster penge.
Men hvis motoren har været åbnet, og det står så slemt til, har du en oplagt mulighed for at lave den rigtigt!!!
Med lidt nænsomhed kan den tjene dig godt i årevis! Evt. finde en 2g motor, så den er helt lovlig, pånær cylinder og indsugning, eller finde et godt 4g stel til motoren og lære hele maskinen at kende ved at starte fra bunden!
Stumperne er ikke så dyre, igen, men det tager tid og koster penge.
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: FS1 Stabilitet?
Ja, men jeg har hverken tid eller værktøj. Desværre
Jeg har overvejet at sælge den, men jeg ved ikke om jeg kan få mig selv til det!
Jeg har overvejet at sælge den, men jeg ved ikke om jeg kan få mig selv til det!
Yamaha FS1 1978 K1 - Tilstand: Døden nær.
-
- Moderator
- Indlæg: 3927
- Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
- Kontakt:
Re: FS1 Stabilitet?
Så må du enten investere i værktøj og prioritere tiden anderledes, eller du må sælge.Ace skrev:Ja, men jeg har hverken tid eller værktøj. Desværre
Jeg har overvejet at sælge den, men jeg ved ikke om jeg kan få mig selv til det!
Ingen af delene tjener du ret mange penge på, men kun én af dem bringer køreglæde!!!
Jesper Hansen
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar
Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Re: FS1 Stabilitet?
Der burde kunne opstøves et fint 4gears stel til overkommelige penge, hvis ikke du går så meget op i at numre og alting skal passe sammen.
Så er det ikke en umulig opgave at flytte det hele derover på hvis resten af knallerten ellers ser ok ud.
Motoren er straks værre hvis ikke du selv magter opgaven med at renovere den.. men der er da muligvis et par stykker fra forum der kunne overtales til at hjælpe uden at du bliver ruineret af det, hvis den kunne sendes lidt rundt i landet.
Så er det ikke en umulig opgave at flytte det hele derover på hvis resten af knallerten ellers ser ok ud.
Motoren er straks værre hvis ikke du selv magter opgaven med at renovere den.. men der er da muligvis et par stykker fra forum der kunne overtales til at hjælpe uden at du bliver ruineret af det, hvis den kunne sendes lidt rundt i landet.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?