Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af FS1originalen »

Rolig nu... Det er ikke alle der sidder og savler over Pers goe sager - jeg drak øl med naboen :teeth2

Dit nye stempel er i "den nye nummerserie" så jeg er ikke 100% sikker, men tror det er første overstørrelse - altså til 40,25...

Hvis du har en god skydelære så prøv at måle stemplet allernederst og vinkelret på krydspinden. Er det første overstr. Så måler det 40,21mm

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1970
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af Kai »

Google siger: 3E1-11635-00 = Piston, 1st O/S 0.25

Altså..hvis den motor stemplet hører til er 40mm i standard trim, så er stemplet 40.25 hvilket også forklarer at du ikke kan mokke det i en std Fs1 cylinder der er 40mm.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af Nikolaj Y »

Tak, skal I have :(y) .. min skydelære er desværre ikke sådan en smart en med elektriske tal osv., bare en gammel normal en :whew

Så må jeg have fat i et nyt stempel.. :D

Hvad ville i vælge racer stemplet eller det std.? Den kører jo med 16mm karburator og indsugning :D

http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... m-934.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... mm-51.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller skal det være dette: http://shop.yamahafs1.dk/1-yamaha-fs1-4 ... mm-52.html" onclick="window.open(this.href);return false; :whew
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af Kim B S »

Hej Nikolaj Y.
Jeg køre med typen i midten, og har fine erfaringer med det, også med 16 mm. indsugning og karburator. :wink: Jeg har ikke erfaring med de andre. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af FS1originalen »

Jamen en god gammeldags skydelære passer HVERGANG - de moderne er alt for nemme at nulstille med skidt i kæberne, og så tror folk desværre på visningen :oops: :oops: :oops:

Jeg ville allerførst kigge grundigt på cylinderen: Har den en lille "krave" på de øverste mm af cylindervæggen der kan fornemmes med en finger??? Hvis ja, så er der et vist slid på cylinderen, og jeg ville nok vælge en forsigtig honing... Så er der kun 39,99 stemplet "at vælge imellem" :roll:

Kan du absolut ikke fornemme slid i cylinderen så skal du satse på 39,96 stemplet i stedet.

1 rings og L rings stempler er altså ikke lige "min kop te" så der holder jeg mig langt væk fra at give gode råd.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af Nikolaj Y »

Kim B S skrev:Hej Nikolaj Y.
Jeg køre med typen i midten, og har fine erfaringer med det, også med 16 mm. indsugning og karburator. :wink: Jeg har ikke erfaring med de andre. :wink:
Hilsen Kim.
Okay tak Kim :D ved du om der er nogen forskel på at køre med det ene fra for det andet? :D
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af Nikolaj Y »

FS1originalen skrev:Jamen en god gammeldags skydelære passer HVERGANG - de moderne er alt for nemme at nulstille med skidt i kæberne, og så tror folk desværre på visningen :oops: :oops: :oops:

Jeg ville allerførst kigge grundigt på cylinderen: Har den en lille "krave" på de øverste mm af cylindervæggen der kan fornemmes med en finger??? Hvis ja, så er der et vist slid på cylinderen, og jeg ville nok vælge en forsigtig honing... Så er der kun 39,99 stemplet "at vælge imellem" :roll:

Kan du absolut ikke fornemme slid i cylinderen så skal du satse på 39,96 stemplet i stedet.

1 rings og L rings stempler er altså ikke lige "min kop te" så der holder jeg mig langt væk fra at give gode råd.

Erik
Ja, det har du nok ret i. Dog er de gamle ikke helt så præcise, som de nye (hvis man ikke kommer til at nulstille dem under måle-processen :lol: ).

Jeg vil prøve at tage en tjek på cylinderen, for at se efter slidemærker :wink:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af Kim B S »

Nikolaj Y skrev:
Kim B S skrev:Hej Nikolaj Y.
Jeg køre med typen i midten, og har fine erfaringer med det, også med 16 mm. indsugning og karburator. :wink: Jeg har ikke erfaring med de andre. :wink:
Hilsen Kim.
Okay tak Kim :D ved du om der er nogen forskel på at køre med det ene fra for det andet? :D
Hej Nikolaj Y.
Måske skal du prøve at spørge Benny. :wink: Han ved helt sikkert meget mere om stemplerne, end jeg gør. :wink:
Jeg havde jo også selv nogen problemer med sætninger på min blå DXer, før jeg fik renoveret motoren. :( Men siden renoveringen har det problem ikke været til stede. :(y) . Og jeg køre stadig med samme opsætning, som før renoveringen. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af Nikolaj Y »

Det vil jeg prøve så :D .. Så må vi se om det ikke hjælper på rasle-lyden af få skiftet cylinder og stempel :wink:

Og Erik jeg har tjekket cylinderen, og der er ingen kant at mærke i toppen :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4251
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af FS1originalen »

Så synes jeg du skal vælge et 39,96...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af Nikolaj Y »

FS1originalen skrev:Så synes jeg du skal vælge et 39,96...

Erik
Det vil jeg gøre :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af malte39 »

puha yde.. den skal da bare have en masse flydene pakning.. så skulle den meget gerne stoppe med at rasle :D

det virkede ihvertfald på min 5,3ér uds :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af malte39 »

Hej.. ja, nu har jeg enelig fået min ellers dejlige FS1 igang igen.. efter at have skiftet den originale kaburator til en BING kaburator fra min Maxi puch :oops: hehe.. ja, ved det godt... men det køre fint ! :D

men nu hvor den så køre igen så der den jo også begyndt at pive igen fra motoren af.. og jeg er ret sikker på at det kommer fra at jeg har sat en kobling på den der ikke har kørt så langt, mens at mit primær tandhjul på tappen har kørt lidt længere.. dog er det IKKE slidt på nogle måder.. begge dele er i perfekt stand.. og at de vist nok skal slides til hinanden ??

det hjalp lidt at skifte koblings pladerne.. det gjore jeg for ca. 60 km siden.. og det hjalp lidt men det er stadig møj irreterne at høre på.. dog får man en pause for larmen hver gang den rammer et bestemt antal rpm.. fx. den piver fra 0-6000 rpm og stopper så igen indtil omkring de 6500 - xxxxx rpm.. og den gør det KUN når den er i gear og køre... i tomgang eller vis man har koblet ud eller ligene så piver den ikke det mindste :D HELE motoren blev gennem renoveret for 4xx km siden med ny tap, lejer, gear kasse børstninger, cylinder, platiner, kodensator osv. osv. osv.

er der andre der har prøvet noget ligene ? og ved om de bare skal slides til hinanden eller ligene ? er seriøst ved at live syg i hovdet af den larm.. den overdøver den utætte udstødning ! :crying
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
T.B.
Fuldblods knallert
Indlæg: 437
Tilmeldt: fre 23. apr 2010 22:35
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af T.B. »

Tror du skulle tage at skille din motor ad igen,der er noget der ikke er som det skal være. En Yamaha motor der er samlet korrekt og renoveret med gode eller org.dele skal hverken pive eller hyle eller slides til. Den skal gå som en symaskine og gerne kunne stå så lavt i tomgang at man kan tælle stempelslagene. Så du må igang igen inden det siger skrald og motoren er helt baldret :(y) :D
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Rasle problemer i udstødning.. (nyt problem)

Indlæg af roberthandvask »

hvis du sætter den i gear og holder kobling inde, kan du så mærke at den køre eller trækker selvom du har koblingen inde? :)
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"