Væltede nu vil den ikke gå i gear

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Puchdrengen
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: søn 7. feb 2010 19:53
Kontakt:

Væltede nu vil den ikke gå i gear

Indlæg af Puchdrengen »

Hej alle sammen,

Jeg købte mig en Yamaha fs1 4 gear rigtig pæn men med 2 gears motorblok da jeg kom hjem :(n)

Jeg ville lige prøvekøre den da jeg jo var så glad for den, den skød ud fra topstykket ved omtrent 4-5 tusinde omdrejninger, sikkert utæt, og havde derved et meget dårligt optræk. Men jeg væltede jo så på den 5 meter fra huset da jeg lige ville dreje.... Og nu kan den ikke gå i gear?? Hvad fanden kan der lige være sket :crying Havde jo ikke engang haft den hjemme i 30 min før jeg smadrede den.....

Den kan starte, men kan ikke stå i tomgang, den kan bare ikke længere gå i gear... Og jeg er en dør til en motor. Så hvad fanden gør jeg?

Håber på jeres hjælp derude.

Mange tak på forhånd.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Væltede nu vil den ikke gå i gear

Indlæg af Tottenham »

Hej Puchdreng
Et eller andet er der sket i motoren. Om det er sket ved styrtet, må stå hen i det uvisse.
Men start evt med at afmonter olieskjoldet. ( Pas på pakning ) Så kan du se om gearvælgeren er beskadiget. Husk låsering ved geararm og evt ny simmering. Dette kan gøres uden at afmontere hele motoren, hvis ikke du har mod til det.
Udstødning , fodhviler, kickstarter og olie, skal lige af og så kan du måske , se fejlen.
Husk omhyggelig rengøring og check af kobling oa. inden du samler
mv totte
Ps : Du har jo muligheden for at male olieskjoldet , hvis det trænger :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Puchdrengen
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: søn 7. feb 2010 19:53
Kontakt:

Re: Væltede nu vil den ikke gå i gear

Indlæg af Puchdrengen »

Hej Tottenham,

hvis jeg skal til at lave sådan noget der, så er der vist ikke andet at gøre end at slæbe den ned hos Sam i Borris når han lige har lært mig at skifte lejer i min Puch Maxi ;) (en knallert ad gangen) Jeg er handelsskoleelev og sådan noget som motorlære er jo nærmest ikke eksisterende i dagens danmark vis man ikke tager en mekaniker uddannelse :whew ... Burde være obligatorisk i folkeskolen, det ville også lære de unge at bruge det rigtige værktøj istedet for at ødelægge deres scooter/knallert når de tuner dem og gør dem ekstra farlige....
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: Væltede nu vil den ikke gå i gear

Indlæg af roberthandvask »

du kan evt bruge motor renovering guiden som ligger her på forum. Jeg var også bange for at ødelægge noget i motoren. Det er ikke så svært igen. Du kan bare spørge her på forum hvis det går helt galt.
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Væltede nu vil den ikke gå i gear

Indlæg af strynboen »

du har nok bare..trykket gear akslen ind i motoren..så støder den på primær/sekundær hjulene i modsatte side af motoren...prøv at trække ud i den..der skal være en låsering og en skive..men folk glemmer den tit..og så kan dette ske...der er en rille i gear akslen..så kan du se om den er langt nok ude..når den er fremme
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Væltede nu vil den ikke gå i gear

Indlæg af Tottenham »

strynboen skrev:du har nok bare..trykket gear akslen ind i motoren..så støder den på primær/sekundær hjulene i modsatte side af motoren...prøv at trække ud i den..der skal være en låsering og en skive..men folk glemmer den tit..og så kan dette ske...der er en rille i gear akslen..så kan du se om den er langt nok ude..når den er fremme
Tror , efter en tænkepause, at den muligvis er hoppet af eller knækket ved gearvælger
mv totte
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"