Er der nogen som har tekniske data på en Yamaha GT 80, jeg tænker boring/slaglængde, krydspind dia og søl dia?
Kan plejlstangen monteres i en Yamah FS1 krumtap?
GT 80 data.
GT 80 data.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: GT 80 data.
Er det ikke nogenlunde samme motor som RD/DT ? med boring på ~ 47-48 stykker og slaglængde på 42mm.
Hvorfor vil du lige proppe plejlstangen fra sådan en i en fs1 krumtap
Hvorfor vil du lige proppe plejlstangen fra sådan en i en fs1 krumtap
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: GT 80 data.
Den vil jeg ikke proppe i en FS1, den skal i en JT1 krumtap. Det var for at finde ud af om de var ens i sølen og det skulle de være.Kai skrev:Er det ikke nogenlunde samme motor som RD/DT ? med boring på ~ 47-48 stykker og slaglængde på 42mm.
Hvorfor vil du lige proppe plejlstangen fra sådan en i en fs1 krumtap
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: GT 80 data.
Jeg forstår ikke helt hvorfor, men det er nok heller ikke meningen
JT1 og FS1 har 18mm søle og 12mm krydspind, samme længde plejlstang.
Hvorfor så lige en fra en GT80 ? er den stærkere ?
JT1 og FS1 har 18mm søle og 12mm krydspind, samme længde plejlstang.
Hvorfor så lige en fra en GT80 ? er den stærkere ?
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: GT 80 data.
Næ..jeg var også forvirret og har vist fået det sendt videre.Kai skrev:Jeg forstår ikke helt hvorfor, men det er nok heller ikke meningen
JT1 og FS1 har 18mm søle og 12mm krydspind, samme længde plejlstang.
Hvorfor så lige en fra en GT80 ? er den stærkere ?
Jeg så på ebay at en JT1 plejlstang passer til flere forskellige modeller, deriblandt GT80 nogle 80cc crossere og et par 50cc modeller bare ikke FS1, så blev jeg nysgerrig for at høre hvad forskellen var, da jeg også havde hørt at en FS1 plejlstang passer i en JT1 krumtap
Ved ikke om den er stærkere men det er måske nemmere at skaffe en orig plejlstang når de passer fra flere modeller.
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: GT 80 data.
Var lige ude og kigge en ekstra gang og måle lidt med skydelæren.
De er ikke skilt af, så helt nøjagtigt er det ikke. Men søle og krydspinds diameter på FS1 og JT1 er ens, længden er umiddelbart også ens.
Bredde ved krydspind og mellem vangerne ser også ens ud..
JT1 og JT2 deler plejl med rigtig mange modeller, både RD/DT/TY/GT 50/60/80..luftkølede YZ 60/80 og mange flere så det er ikke noget større problem at finde en til din JT1 krumtap.
De er ikke skilt af, så helt nøjagtigt er det ikke. Men søle og krydspinds diameter på FS1 og JT1 er ens, længden er umiddelbart også ens.
Bredde ved krydspind og mellem vangerne ser også ens ud..
JT1 og JT2 deler plejl med rigtig mange modeller, både RD/DT/TY/GT 50/60/80..luftkølede YZ 60/80 og mange flere så det er ikke noget større problem at finde en til din JT1 krumtap.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Re: GT 80 data.
En JT1 plejlstang passer til en hel masse, bare ikke til FS1.
Tryk på linket og rul lidt ned og se hvilke modeller den passer til!
http://www.ebay.de/itm/Yamaha-Pleuelsta ... 9772134767" onclick="window.open(this.href);return false;
Tryk på linket og rul lidt ned og se hvilke modeller den passer til!
http://www.ebay.de/itm/Yamaha-Pleuelsta ... 9772134767" onclick="window.open(this.href);return false;
//Nabo Jan
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Re: GT 80 data.
en jt1 plejlstang passer på fs1, krumtap fra en jt1 er identisk med fs1, det er kun sølet der er flyttet.
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Re: GT 80 data.
Hej ger er lidt data på gt 80
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_gt80_b_1975.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bikez.com/motorcycles/yamaha_gt80_b_1975.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc