svær at starte, hvilken dyse kan i anbefale?

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Yamahafs1
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 28. jun 2011 18:04
Kontakt:

svær at starte, hvilken dyse kan i anbefale?

Indlæg af Yamahafs1 »

Godaften, hvilken Dyse kan i anbefale til min opsætning:
Cylinder. 40mm.
Top:standart.
Original Mukuni karburator. 16mm.
Indsugningsplade. 16mm.
Udstødning 5,3 hk.
gearing. 14-43
Den har MEGET svært ved at starte. tænding står 0,40 og den går pludselig ud når jeg er ude og køre. får den for lidt benzin? bundkaret er renset og der er filter på slagen så det ikke møg der sidder i hoveddysen. :)
når den endelig kører, kører den godt i 1,2 og 3 gear men i 4 dør den langsomt ud og kan ikke trække sig selv? er det gearingen?
skal tændingen indstilles til 0,35? eller har det intet at sige? at den er 0,40

Håber i kan hjælpe da jeg ikke har nogen venner og bekendte der har forstand på knallert. :(
Yamahafs1
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 28. jun 2011 18:04
Kontakt:

Re: svær at starte, hvilken dyse kan i anbefale?

Indlæg af Yamahafs1 »

Vil lige påpege at mit membran hus er spændt fast med unbraco bolte? har det noget at sige? læste her på hjemmesiden at det ikke var godt eller sådan noget? kan den mon få falsk luft, vil mene jeg har spændt det godt fast.. skal jeg så skifte til noget andet? og smide spændeskiver på?
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: svær at starte, hvilken dyse kan i anbefale?

Indlæg af Nikolaj Y »

Yamahafs1 skrev:Vil lige påpege at mit membran hus er spændt fast med unbraco bolte? har det noget at sige? læste her på hjemmesiden at det ikke var godt eller sådan noget? kan den mon få falsk luft, vil mene jeg har spændt det godt fast.. skal jeg så skifte til noget andet? og smide spændeskiver på?
Skift skruerne, du behøver ikke spændskiver :D så kører den sikkert som smurt igen :wink:
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: svær at starte, hvilken dyse kan i anbefale?

Indlæg af Dewil »

Yamahafs1 skrev:Vil lige påpege at mit membran hus er spændt fast med unbraco bolte? har det noget at sige? læste her på hjemmesiden at det ikke var godt eller sådan noget? kan den mon få falsk luft, vil mene jeg har spændt det godt fast.. skal jeg så skifte til noget andet? og smide spændeskiver på?
Kik lige denne fine guide igennem inden du blåstempler monteringen af din indsugningsplade viewtopic.php?f=23&t=7387" onclick="window.open(this.href);return false;
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: svær at starte, hvilken dyse kan i anbefale?

Indlæg af Kim B S »

Hej Yamahafs1.
Jeg køre selv med samme opsætning, bortset fra at mit fortandhjul er et 15 tans. Og det trækker den rimeligt nemt. :wink: Jeg tror at du skal stille dine platiner et sted i mellem 0,30 og 0,35. :wink: Der kører min i hvert fald bedst. :(y) Min dyse er helt oppe på 170, men jeg har også før hørt om nogen som kørte bedre, med en lidt mindre dyse ellers med samme opsætning. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Yamahafs1
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 28. jun 2011 18:04
Kontakt:

Re: svær at starte, hvilken dyse kan i anbefale?

Indlæg af Yamahafs1 »

Mange tak for hurtig respons på mit indlæg, jeg vil først og fremmest prøve at skifte boltene ud i membranhuset. og derefter se hvordan den kører, jeg har en dyse 150 i og den sidder i hak 5 fra bunden på nålen. :)
Yamahafs1
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: tirs 28. jun 2011 18:04
Kontakt:

Re: svær at starte, hvilken dyse kan i anbefale?

Indlæg af Yamahafs1 »

og prøve at indstille tænding så den er 0,35 eller 0,30
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"