Montere krumtap

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Montere krumtap

Indlæg af roemer »

hej jeg er ved at samle min motorblok og er ved at sætte krumtappen i jeg bruger niels fup's guide til motor renovering så jeg samler det hele rigtigt (fantastisk guide :D ) jeg har så sat krumtappen ned i lejet sat et jernrør som rammer innerringen på lejet en skive og en møtrik men jeg er i tvivl om hvor meget der skal til for at få krumtappen helt i bund :?: den mangler 2-3mm før at motorblokkens kant flugter med midten på plejlstangen jeg er meget nervøs før hvis jeg bare spænder til at der er noget der går i stykker :o skal man bare spænde til eller er der noget andet man kan gøre
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Montere krumtap

Indlæg af Dewil »

Du er ikke i tvivl om når lejet er helt på krumtappen, så skru bare lidt videre.. 8)

Billede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: Montere krumtap

Indlæg af roemer »

jeg er bare bange for at ødelægge gevindet på krumtappen :?
hvis jeg skal spænde mere nu så skal jeg ligge godt med kræfter i men så må jeg bare prøve :)
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Montere krumtap

Indlæg af Dewil »

Lejet skal gå temmeligt stramt ind over svinghjuls-siden af krumtappen. Men i højre side skal lejet glide helt snert på uden brug af værktøj. Men hvis det er en uoriginalt krumtap, så kan du ikke regne med at akslerne overholder Yamaha´s originale mål.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: Montere krumtap

Indlæg af roemer »

tror det er en original krumtap der står yamaha på plejlstangen (ret mig hvis jeg tager fejl)

det er netop svinghjulssiden men jeg må bare spænde noget hårdere og håbe på gevindet på krumtappen ikke ryger
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Montere krumtap

Indlæg af Krelleh »

Hvis dit værktøj, har ordenligt fat i krumtappen. Tror jeg ikke på gevind ryger nogle steder! :(y)

Bare spænd til, så kommer den nok :D
Mvh. Christian
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: Montere krumtap

Indlæg af roemer »

jeg har en møtrik på den modsatte side af krumtappen til at holde igen med som min far holder mens jeg spænder på den anden møtrik så krumtappen bliver spændt på plads men gevindet i den møtrik jeg brugte er rimelig ødelagt :? men så det godt at skolen har bolte i alle tænke lige størrelser :D
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Montere krumtap

Indlæg af Dewil »

Jeg må på det kraftigste anbefale dig at købe et krumtap værktøj af nielsfup, så kører det bare for dig.. :P

Billede
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3474
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Sv: Montere krumtap

Indlæg af 12V »

Er lejet kommet helt i bund i blokken?
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: Montere krumtap

Indlæg af roemer »

12v: lejet skulle gerne være helt nede men det er jo nok lidt kavt hvis det ikke er. :?

jeg smutter ud i værkstedet nu og prøver så giver jeg lige en tilbagemelding om et par timer :)
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
roemer
Stor knallert
Indlæg: 209
Tilmeldt: lør 29. okt 2011 19:46
Kontakt:

Re: Montere krumtap

Indlæg af roemer »

så er det monteret det hjalp lidt at jeg havde smurt olie omkring lejet og lade det sidde natten over :D
nuværende maskiner:

Yamaha fs1 K1 78" (under renovering)
Suzuki FZ50
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"