Frigear mellem 2&3 gear

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Boye
Junior knallert
Indlæg: 54
Tilmeldt: ons 8. jun 2011 00:13
Kontakt:

Frigear mellem 2&3 gear

Indlæg af Boye »

Hej...
Aller først..Simpelthen et super forum dette her..
Har lige erhvervet en Dx'er der trænger til en gevaldig renovering.
Den er købt uden prøvekørsel,men med defekt der består i at der er frigear mellem 2&3 gear..
Når man skifter fra 2 og vil op i 3 gear klikker den godtnok men der er frigear mellem..
Nogen der har en ide til hvad der er galt??Ville godt lige vende en tur på den inden den bliver splittet i atomer...Også lige for at få styr på problemet inden motoren skal renoveres..
Lidt træls og skille den ad og få den malet og så der ikke blev styr på problemet først..
Yamaha fs1 79 dx under renovering..
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Frigear mellem 2&3 gear

Indlæg af Dewil »

Adskild hellere motoren med det samme, så der ikke ødelægges mere end højst nødvendigt..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Frigear mellem 2&3 gear

Indlæg af strynboen »

ja nu har du jo købt og betalt...så tag og luk den op..der mangler nok en masse tænder derinde....men en brugt gearkasse er billig..mon ikke der er en del andet galt ..dårlig kobling...olie spild...hylelyde fra div lejer..dårlige gevinder ledninger som er samlet med tape..ved kondensatoren...osv osv...
der trænger til en omgang...så spar 2000 sammen og gå i gang..nye pakninger simmeringe skruer er minium

så kan du samle motor ...når stellet tørre efter malingen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Frigear mellem 2&3 gear

Indlæg af Kim B S »

Hej Boye.
Velkommen på forum. :(y) Dejligt med endnu en lokal Yamaha-nørd her i Assens. :D Vi er jo efterhånden nogen stykker her i området. :(y)
Som de øvrige også skriver, så tror jeg også at du skal have åbnet din motor, så man kan undgå at, der bliver slidt mere i stykker end højst nødvendigt. :wink: Min egen motor har for nylig fået den helt store omgang. :wink:

viewtopic.php?f=6&t=9455" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg håber at din er knap så slem som min var, for der var afgjort noget at gå i gang med. :roll: Men jeg var så heldig at have meget god hjælp, ellers havde jeg nok ikke været færdig endnu. :lol:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"